Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران تهیه الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کرونا سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰، بیان کرد: بازگشایی مدارس در شرایطی شکل گرفت که هم خواسته خانواده‌ها و هم از سیاست‌های دولت سیزدهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تاثیر حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و بهره‌مندی از معلم بیش از شیوه‌های آنلاین است گفت: دولت سیزدهم با در پیش‌گرفتن تزریق گسترده واکسن و کنترل شیوع آن، از طریق مصوبات ستاد ملی کرونا مدارس را بازگشایی کرد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه حفظ سلامت و جان دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان در اولویت است افزود: در استان همدان بیش از ۹۵ درصد از مدارس، مجوز بازگشایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ را گرفته‌اند.

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۶ مدرسه در استان به‌صورت حضوری فعالیت خود را با رعایت نکات بهداشتی از سر گرفته‌اند اظهار داشت: ۲۳۷ هزار و ۴۷۱ دانش آموز در برنامه شاد به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه بیش از ۹۶ درصد از دانش آموزان استان دز اول و بیش از ۶۶ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند تأکید کرد: بیش از ۹۵ درصد از فرهنگیان استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او از تعبیه ۷ هزار و ۴۴۳ تهویه هوا در کلاس‌های مدارس استان خبر داد و گفت: اداره نوسازی مدارس در نصب تهویه برای ۴ هزار کلاس باقی مانده در سطح استان اقدام کند.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری همدان واکسن کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در ۳ استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملاً استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار با استعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضاً به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان با استعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و … که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 6080727

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • حمایت دانش آموزان همدانی از عملیات مقتدرانه سپاه