Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ١٠۴ هزار تن محصولات کشاورزی استان طی دو ماه گذشته از مرز میرجاوه صادر شده است.

به گزارش مهر، محمد علی نیکبخت اظهار داشت: در دو ماه گذشته ١٠۴ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی نظیر گوجه‌فرنگی، انگور، خرما، گشنیز، نخود از مرز میرجاوه انجام شده که حدود ٩٢ هزار تن آن به محصول گوجه فرنگی اختصاص داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بازدید، معاینه و ترخیص ٨١ هزار تن واردات و ترانزیت محموله‌های برنج، کنجد، موز و....اشاره کرد و افزود: عمده محصولات کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، وکشورهای عربی ترانزیت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: مرز میرجاوه از کهن‌ترین مرزهای رسمی کشور و فعال در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی است.

وی گفت: همچنین طی ماه‌های مهر و آبان امسال توسط مرکز قرنطینه نباتی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در مرز رسمی میرجاوه، نظارت بهداشتی بر ١٨٣ هزار و ٣۶٠ تن محصولات کشاورزی اعمال شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: صادرات محصولات کشاورزی مرز میر جاوه سیستان و بلوچستان سازمان جهاد کشاورزی صراط محصولات کشاورزی مرز میرجاوه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات