Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی براساس مصوبات نشست نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان جنوبی، مقرر شد بانک‌های عامل حداکثر تا هفته آینده نسبت به تعیین و اعلام مبلغ پذیرش عاملیت بانکی در پروژه ریلی این استان اقدام کنند.

موضوع تسهیل و تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد از مباحث اصلی جلسه نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی کشور بود که روز گذشته ۱۱ آذر در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، در این نشست که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در کنار نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و دیگر حوزه‌های متولی و بانک‌های حاضر در کنسرسیوم بانکی این پروژه همراه بود، در مورد راهکارهای سرعت بخشیدن به پروژه راه‌آهن استان بحث و رایزنی شد.

بر این اساس مقرر شد بانک‌های عامل با محوریت بانک رفاه حداکثر تا هفته آینده نسبت به تعیین و اعلام مبلغ پذیرش عاملیت بانکی تا سقف ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اقدام کنند تا مقدمات برای انعقاد قراردادها و روال قانونی پرداخت فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز قول داد تمامی مصوبات مربوط به این موضوع را با جدیت در دولت پیگیری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: کریدور ریلی چابهار - زاهدان - بیرجند به سمت یونسی و مشهد به عنوان مهمترین کریدور ریلی شمال به جنوب در شرق کشور مطرح است که ترانزیت و صادرات کالا و مسافر را از بندر اقیانوسی چابهار به سمت کشورهای آسیای میانه فعال می‌کند و یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه ترانزیت و حمل بار و مسافر است.

وحید داعی افزود: این کریدور شامل سه قطعه چابهار - زاهدان به طول ۶۳۰ کیلومتر، زاهدان - بیرجند به طول ۶۰۰ کیلومتر و بیرجند - یونسی به طول ۲۷۱ کیلومتر است و برای قطعه بیرجند به یونسی قبل از این مصوبه هیات وزیران اخذ شد تا با الگوی مشارکتی ۷۰ درصد صندوق توسعه ملی، ۲۰ درصد آورده گروه ریلی و ۱۰ درصد آورده دولت یا همان وزارت راه و شهرسازی بتوان سرعت پروژه را افزایش داد.

وی بیان کرد: موضوع سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه به عنوان مطالبه مهم در سفر ۱۹ شهریور رییس جمهوری به خراسان جنوبی مطرح و طبق دستور آیت الله رییسی مقرر شد با محوریت وزارت راه و شهرسازی، این موضوع پیگیری شود و در دستور کار هیات وزیران قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پیش جلسه‌ای حدود یک ماه و نیم قبل برگزار شد که بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی پیشنهادات خود را ارائه کردند و امروز طی نشستی در تهران به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور بانک‌های عامل، سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی، استاندار خراسان جنوبی و سایر مسوولان مباحث مختلفی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: عمده نظر صندوق توسعه ملی درخصوص تضمین بازپرداخت بود که ضمانت پروژه براساس مصوبه هیات دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه است و در قانون بودجه سنواتی پیش‌بینی شده است.

داعی گفت: جمع‌بندی جلسه امروز این شد که بانک‌های عامل با محوریت بانک رفاه به عنوان سرگروه بانکی حداکثر تا هفته آینده جلسه‌ای را برگزار کنند و سهم هر بانک تا سقف ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مشخص شود تا بتوان مراحل بعدی که انعقاد قرارداد است را انجام داد.

وی افزود: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی هم اعلام کرد که هر گونه مصوبه مورد نیاز در دولت را پیگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راه آهن منطقه خراسان جنوبی وزیر راه و شهرسازی صندوق توسعه ملی بانک های عامل خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در حاشیه دیدار با سعید جغتایی رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که به جهت پیگیری مطالبات سفر رئیس‌جمهور انجام گرفت، اظهار کرد: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صددرصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأکید شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 747462

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت