Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@17:54:14 GMT

اظهارات مهاجران نجات یافته از کانال مانش

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۰۵۴۵

اظهارات مهاجران نجات یافته از کانال مانش

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از هفته نامه "اشپیگل"، حدود یک هفته پیش یک قایق حامل پناهجویان که تلاش می‌کردند از طریق کانال مانش خود را به انگلیس برسانند غرق شده و در اثر این حادثه دلخراش ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

دو نفر از بازماندگان این حادثه، گارد ساحلی دو کشور فرانسه و انگلیس را متهم کردند که به درخواست‌های کمک آن‌ها بی توجهی کرده و آن را انکار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از حادثه دلخراش غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در کانال مانش فرانسه و انگلیس هر یک تلاش کردند طرف مقابل را مقصر نشان دهند.

نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای سرگشاده از طرف فرانسوی خواست همه پناهجویانی که از طریق کانال مانش به انگلیس آمده اند را بازگرداند که این نامه سرگشاده خشم مقامات فرانسوی را در پی داشته و به دنبال آن وزیر کشور فرانسه دیدار با همتای انگلیسی خود برای حل این بحران را لغو کرد.

این تراژدی که مرگ‌بارترین حادثه از این دست از سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود، حساسیت افکار عمومی و رسانه‌ها در فرانسه و بریتانیا را برانگیخته است.

عصر چهارشنبه گذشته خدمه یک قایق ماهیگیری در آب‌های نزدیک کاله در فرانسه، اجساد پناهجویانی را روی آب پیدا کردند که در تلاش برای رسیدن به جنوب انگلستان از طریق کانال مانش غرق شده بودند.

غرق شدن قایق این پناهجویان در کانال مانش منجر به مرگ ۲۷ نفر از جمله سه کودک و یک زن باردار شد. در این رابطه تاکنون ۵ نفر بازداشت شدند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت حادثه روز چهارشنبه، از آغاز گردآوری آمار در سال ۲۰۱۴، بزرگترین تلفات جانی در این کانال است.

دو نفر از بازماندگان این حادثه دلخراش حالا اتهامات سختی را علیه فرانسه و انگلیس وارد کرده اند.

یکی از این بازماندگان یک عراقی ۲۱ ساله است که در گفتگو با یک رسانه فرانسوی گفت: قایق حامل پناهجویان پر از آب شده بود و پناهندگان در حالی که به هم چسبیده بودند به آب دریا می‌افتادند.

وی تاکید کرد: اندکی قبل از غرق شدن قایق افراد حاضر در آن با گارد ساحلی فرانسه تماس گرفتند. ما موقعیت خود را به فرانسوی‌ها اعلام کردیم و آن‌ها گفتند که ما در آب‌های قلمرو انگلیس هستیم.

این پناهنده عراقی گفت: ما بلافاصله با پلیس انگلیس تماس گرفتیم و آن‌ها گفتند با پلیس فرانسه تماس بگیرید.

وی افزود: انگلیس باید به ما کمک می‌کرد چرا که ما در آب‌های قلمرو این کشور غرق شدیم. اما انگلیس کمکی به ما نکرد و کاری انجام نداد.

یکی دیگر از بازماندگان و نجات یافتگان از این حادثه که ۲۸ سال سن داشت هم تاکید کرد که مسافران این قایق دو بار با طرف انگلیسی تماس گرفتند. وی افزود:، اما هیچ کس نیامد و قایق پایین رفت و غرق شد و من هم یازده ساعت در آب دریا شنا کردم.

این پناهجوی بازمانده در گفتگویی با بی بی سی گفت: مهاجران را دیدم که جلوی چشمان من می‌مردند. آن‌هایی که شنا بلد نبودند غرق شدند و در عرض چند دقیقه مردند.

در اثر این حادثه ۱۷ مرد و هفت زن و ۳ کودک جان خود را از دست دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت مهاجران کانال مانش قایق مهاجران غرق شدن پناهجویان بازماندگان یوسف نوری آلودگی هوا اعتراضات اصفهان اومیکرون مذاکرات وین مازوت کانال مانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه

فستیوال کایت در سواحل شمالی فرانسه/ رویترز اردوگاه تحصن دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا/ رویترز تظاهرات معلمان بولیویایی علیه تغییر قانون بازنشستگی/ رویترز باران سیل آسا در شهر صنعا یمن/ رویترز آغاز گرما/ پرش کودکان بنگلادشی به درون کانال آبی در شهر داکا/ رویترز پناه گرفتن شهروندان اوکراینی در ایستگاه مترو شهر کی یف از بیم حملات روسیه/ رویترز گسترش اعتراضات ضداسراییلی در درون دانشگاه های آمریکا/ رویترز کاشت بذر در یک زمین کشاورزی در چین/ زوما کشاورزان بنگلادشی در حال حمل محصول انبه به بازار/ زوما مصاحبه نخست وزیر انگلیس با اصحاب رسانه در هواپیما و هنگام عزیمت به ورشو لهستان/ خبرگزاری فرانسه فرود محموله های غذایی به شمال نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین

دیگر خبرها

  • عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • یک فوتی در تصادف محور ارومیه - مهاباد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد