Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:29:37 GMT

هوای البرز همچنان در وضعیت قرمز است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۰۶۰۰

هوای البرز همچنان در وضعیت قرمز است

فردین حکیمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ و کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۲، ۱۶۷، ۱۵۷ و ۱۸۱ قرار دارد.

وی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی استان این وضعیت پایداری تا ساعات پایانی روز پنجشنبه ادامه دارد که بایستی تمام افراد جامعه دستورالعمل های بهداشتی 

همچون خودداری از هر گونه فعالیت بدنی را رعایت کنند ضمن اینکه واحدهای آلاینده و فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلایندگی هوا می باشد، هر گونه فعالیتی را تعطیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به محدودیت های موقت ابلاغی به تمام دستگاه ها در این شرایط اشاره کرد و افزود: از مهمترین مصوبات این کمیته می توان به ممنوعیت هر گونه فعالیت های عمرانی توسط شهرداری ها، تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد خود کامیون ها در سطح شهر، توزیع حداکثری سوخت یورو چهار در سطح کلانشهر کرج و اطلاع رسانی و تعطیلی موقت واحدهای آلاینده هوا توسط سازمان صمت ( معادن، ریخته گری ها، شرکت های تولید آسفالت و تولید بتن آماده) اشاره کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به برخی توصیه های بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا به شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی می شود، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی از جمله این توصیه ها به شمار می رود.
وی اضافه کرد: همچنین جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی و  دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها از دیگر این توصیه های بهداشتی است.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ پایش هوا فردیس کرج آلودگی هوا استان البرز پروندهٔ خبری آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ پایش هوا سازمان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ پایش هوا فردیس کرج آلودگی هوا استان البرز آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران قابل قبول شد

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص کیفیت هوای تهران در صبح چهارشنبه-۸ فروردین- روی عدد ۶۶ قرار گرفت که نشانه شرایط قابل قبول است. شاخص بیست و چهارساعته آلودگی هوا نیز عدد ۵۰ را نشان می‌دهد که حد نهایی هوای پاک است و پس از آن هوای قابل قبول آغاز می‌شود.

در چند روز گذشته آلودگی هوای پایتخت به صورت نوسانی میان پاک و قابل قبول بود و به وضعیت ناسالم نرسید. کاهش رفت و آمد خودروها ناشی از تعطیلات و سفرهای نوروزی دلیل کاهش آلاینده‌ها تصور می‌شود.

کد خبر 840904 برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران نوروز تهران شهر

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  •  آزادراه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس  یک طرفه شد/ ترافیک همچنان سنگین است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای کرمانشاه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت