Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ کیهان نوشت:  این در حالی است که در کشورهای دیگر برای فضای مجازی قوانین مبسوطی تنظیم شده و حتی برای افراد زیر ۱۸سال اینترنت خاصی تعریف شده که امکان دسترسی آنها را به سایت‌های منحرف‌کننده و ضداخلاقی قطع می‌کند.

با این وجود اما در کشور ما همان بسته اینترنتی که به یک فرد ۵۰ساله داده می‌شود به یک نوجوان ۱۲ساله نیز ارایه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مثالی بود از فضای مجازی بی‌قانون در کشورمان که متاسفانه طیف موسوم به اصلاح‌طلب منافع حزبی خود را در امتداد یافتن چنین فضایی می‌بینند.

کد خبر 640690 برچسب‌ها حسین شریعتمداری - کیهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسین شریعتمداری کیهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت کاربران راننده‌ تاکسی‌های اینترنتی از حق قانونی سهمیه سوخت تبعات متعددی دارد

متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ سهمیه‌ی سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی -باوجود مصوبه‌ی تصویب‌شده در سال ۱۳۹۸- قطع شده است و کاربران راننده‌ اسنپ برخلاف حق قانونی‌شان بیش از یک سال است که از دریافت سهمیه‌ی سوخت محروم شده‌اند. 

از آنجایی که کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی -مانند رانندگان تاکسی‌رانی- متصدی حمل‌ونقل محسوب می‌شوند، بر اساس قانون مشمول دریافت امتیازهای این حوزه می‌شوند. دریافت سهمیه‌ی سوخت بخش حمل‌ونقل عمومی از جمله این امتیازها به شمار می‌رود و این سهمیه باید بر اساس میزان پیمایشی که کاربران راننده در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی دارند به آن‌ها تعلق بگیرد.

از سوی دیگر، کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی با چالش جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌های سوختگیری مواجه هستند و این موضوع قیمت تمام‌شده‌ بنزین را برای آن‌ها بالا می‌برد. این کاربران برای خدمت‌رسانی در بخش حمل‌ونقل نیاز به سوخت دارند و تصمیمات اخیر در رابطه با جمع‌آوری کارت‌های سوخت به‌شدت مشکل‌ساز خواهد شد. 

عدم بهره‌مندی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از سهمیه سوخت در کنار مشکلات سوختگیری در جایگاه‌های سوخت تبعات زیادی به حمل‌ونقل درون‌شهری تحمیل می‌کند. به دلیل مشکلات مذکور، تمایل به فعالیت در کاربران راننده به شدت کاهش پیدا می‌کند و این موضوع اثر منفی بر توازن عرضه و تقاضا و همچنین قیمت تمام‌شده‌ی سفر می‌گذارد. بنابراین تبعات این تصمیم‌ها علاوه بر کاربران راننده اسنپ متوجه بیش از ۷۰ میلیون کاربر مسافر این سامانه نیز خواهد شد و اثر تورمی جدی در این حوزه خواهد داشت. 

اسنپ به‌صورت ماهانه مسافت طی شده همه کاربران راننده را در سفرهای اسنپی به نهادهای مسئول ارائه می‌کند. با تجمیع گزارش‌ها و ارسال آن‌ به وزارت نفت، این وزارتخانه متولی تخصیص سهمیه سوخت به کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی است. متاسفانه از اسفند ۱۴۰۱، با وجود ارسال منظم گزارش‌ها و پیگیری‌های مکرر از سازمان‌های متولی، سهمیه سوخت به حساب کاربران راننده واریز نشده است.

همچنین بررسی‌های انجام شده از سوی نهادهای مسئول روی شیوه محاسبه پیمایش کاربران راننده دقت بیش از ۹۹ درصدی آن را تایید کرده است. این موضوع نشان‌ می‌دهد که برخلاف روش‌های آفلاینِ اختصاصِ سهمیه بنزین که با دقت بسیار پایین و اتلاف منابع بالا انجام می‌شود، در تاکسی‌های اینترنتی اختصاص سهمیه بنزین با دقت و بدون تضییع حقوق شهروندان انجام می‌شده است.

همچنان خود را موظف به تلاش برای احقاق حق کاربران راننده می‌دانیم و امیدواریم که در سریع‌ترین زمان ممکن از ارگان‌های متولی راهکار و پاسخ شفافی در این مورد دریافت کنیم.

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • متئو، ستاره جدید دنیای فوتبال از خانواده مسی (عکس)
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • محرومیت کاربران راننده‌ تاکسی‌های اینترنتی از حق قانونی سهمیه سوخت تبعات متعددی دارد
  • تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب