Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به آثار شیوع کرونا بر تحصیل دانش‌آموزان گفت: ۱۷۰۰ دانش‌آموز استان اصفهان با شیوع کرونا ترک تحصیل کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   اردستان‌، محمد اعتدادی شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش اردستان در فرمانداری اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که به آموزش و پرورش وجود دارد از شورای آموزش و پرورش اردستان و زواره و تعاملی که باید بین آموزش و پرورش وجود داشته باشد بازدیدی به عمل آمد که از بخشداران خواستیم ویژه این تعامل با قدرت و قوت پیگیری شود و در این مدت مسئولیت اینجانب فرماندار اردستان از آن دسته فرماندارانی بوده که مسائل آموزش و پرورش را شخصا حضوری یا تلفنی پیگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های فرماندار اردستان در خصوص تجهیز بعضی از هنرستان‌های شهرستان اردستان در آینده نزدیکی تجهیزات خوبی به این هنرستان‌ها اختصاص خواهد یافت و پیگیری‌های زیادی هم از طریق مسئولان ارشد شهرستان اردستان در خصوص وضعیت هنرستان‌ها داشته‌ایم که اعتباری برای خرید تجهیزات هنرستان‌های شهرستان‌ها در نظر گرفته شده که سهمیه‌ای را برای شهرستان اردستان در نظر خواهیم گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین در خصوص بازگشایی مدارس هم گفت: با توجه به ابلاغ ستاد ملی کرونا که به سراسر کشور ابلاغ داشته‌اند مقرر شده تا دانش‌آموزان بتوانند در مدارس به صورت حضوری شرکت داشته باشند و صرفا فقط از طریق فضای مجازی نیست و با توافق رئیس مدرسه و شورای آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان را در قالب گروه‌ها و روزهای مختلف هماهنگی می‌کنند و به اطلاع دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌رسانند.

وی ابراز داشت: بعضی از شهرستان‌ها که وضعیتشان در خصوص کرونا بهبود یافته حدود 90 درصد دانش‌آموزان بهصورت حضوری در کلاس‌های درس شرکت دارند اما در شهرستان‌های بزرگ این شرایط به صورت گروه‌بندی و نظر شورای مدرسه خواهد بود و دستورالعمل‌های بهداشتی که از مرکز بهداشت به ما ابلاغ شده به تمامی مدارس ابلاغ شده و دستورالعمل جامعی است و تقاضا داریم تا شورای آموزش و پرورش و اعضای شورای مدرسه این دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه کنند و با اجرای آن نگرانی برای خانواده‌ها نباشد و این توصیه را به مدیران داریم.

اعتدادی با بیان اینکه موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان اصفهان پیگیری می‌شود افزود: 85 درصد دانش‌آموزان متوسطه استان اصفهان واکسن را تزریق کرده‌اند و درصدی هم به بهانه‌های مختلف موفق به تزریق واکسن نشده‌اند که توصیه می‌کنیم در اولین فرصت این کار انجام شود و واکسن زده شود و یک اتفاق خوب که در حال شکل گیری است طرح شهدای سلامت علوم پزشکی اصفهان با همکاری سپاه صاحب‌الزمان(عج) است و آنچه که برعهده آموزش و پرورش است اینکه واحدهای سیار در کنار مدارس قرار می‌گیرد و دانش‌آموزانی که  واکسن تزریق نکرده‌اند با هماهنگی اولیای دانش‌آموزان در محل مدرسه واکسن تزریق می‌شود و فقط تزریق واکسن به دانش‌آموزان بالای 12 سال به ما ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: کلا فضای مجازی تاثیر خوبی را بر روی دانش‌آموزان نداشته و ما از نظر افت تحصیلی و کیفیت آن قطعا نسبت به سنوات گذشته دچار اختلال شده‌ایم و مشکلاتی را در این زمینه داریم و موضوع سلامت روان دانش‌آموزان هم یک موضوع دیگر است که تعداد ی از دانش‌آموزان در حوزه سلامت روان با مشکل روبرو شده ‌ند چراکه دانش‌آموزی را که ساعات زیادی را در منزل می‌گذراند و در اجتماع نیست برایش مشکلاتی را ایجاد کرده است.

1500 دانش‌آموزان قزوینی از تحصیل بازماندند؛ 40 درصد ترک تحصیل‌ها ریشه در مشکلات معیشتی داردزخم کرونا بر پیکر سوادآموزی خراسان‌شمالی؛ مراقب ترک تحصیل‌های پنهان باشیمترک تحصیل 970 هزار دانش‌آموز

وی تاکید کرد: ترک تحصیل هم موضوع دیگری است که نگرانی خانواده‌ها را در بر خواهد داشت و باید امکانات زیر ساخت دانش‌آموزان را فراهم کنیم و شاید به جهت نداشتن امکانات برای فضای مجازی خیلی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده‌اند که این موضوع باید پیگیری شود و کرونا تاثیر خود را در آموزش و پرورش گذاشته است و در یک آمار اسمی مشخص شده که نزدیک به یک‌هزار و 700 نفر دانش آموز ترک تحصیل کرده‌اند که  در حال شناسایی هستیم که در صدد هستیم تا آن‌ها را به تحصیل برگردانیم.

انتهای پیام/802/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان اصفهان دانش آموزان هنرستان ها ترک تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان