Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی حمیدی رئیس  آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: در مقابل سخنان نوجوان خود داد و فریاد نکنید و ادای شوکه شدن را در نیاورید نوجوان‌ها تصور می‌کنند هرچه از الفاظ بدتری استفاده کنند در بین هم سالان خود محبوب‌تر هستند و در واقع استفاده از الفاظ بد و زشت را نشان دهنده بزرگ شدن و قدرت خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هنگام مواجهه با بد دهنی نوجوان فقط رو ترش کنید و در موقعیت‏های عاطفی، با سخنی نرم، او را از این عمل باز دارید (کودک و نوجوان، هر از چند گاهی، احساس عاطفی شدیدی به پدر و مادر می‏ یابد؛ آنان را در آغوش می‏ گیرد و می‏ بوسد و اظهار محبت می‏ کند. این رفتار به این دلیل است که شاید شب قبل کابوسی درباره‏‌ی از دست دادن پدر یا مادر دیده یا در مدرسه شنیده است که یکی از همسالان، پدر یا مادرش را از دست داده و یا فیلمی عاطفی را دیده است. این موقعیت عاطفی، بهترین زمان برای نهی فرزند از رفتار‌های ناپسند است؛ زیرا مقاومت روانی‏اش به پایین‏ترین حد می‏رسد). در این زمان به او بگویید فحش دادن و بد دهنی، احساسات دیگران را جریحه‏ دار می‏ کند و ممکن است به او آسیبی برسد.

او بیان کرد: هنگام نهی نوجوان، از روش استدلال خود محوری (وقتی فحش می‏دهی، به شخصیت تو لطمه می‏خورد و در جامعه بی‏ ارزش می‏شوی)، و استدلال دیگر محوری (وقتی ناسزا می‏گویی، به شخصیت من لطمه می‏خورد؛ چون مادر تو هستم)، استفاده کنید.

او ادامه داد: اگر ناسزاگویی برایش عادت شده است، به او بیاموزید که تا مدتی، واژه‏‌ی زشت را در ذهن خود یا زیر لب و آرام بگوید.

این کارشناس گفت: می‏توانید الفاظی مناسب‏تر را جایگزین واژگان زشت کنید تا هنگام عصبانیت، با آن واژگان تخلیه شود؛ برای مثال، به جای «بی‏شعور» می ‏تواند از «واژه‏‌ی بی‏ منطق» استفاده کند.

او خاطر نشان کرد: در صورت استمرار بد دهنی، از ساز و کار‌های باز دارنده و به ویژه کاستن از پول توجیبی استفاده کنید. به او بگویید که در برابر هر کلمه‏‌ی زشت، مقداری از پول توجیبی‏اش کم خواهد شد، در صورت پیشرفت، از تحسین و تشویق غافل نشوید.

انتهای پیام/‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاوره خانواده تربیت فرزندان کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان رهبر انقلاب درباره رضایت از سپاه پاسداران

رهبر انقلاب در دیدار با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به آن‌ها فرمودند: «شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سوال بکند که حالا شما از این بچه‌ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صددرصد راضی‌ام! اما قانع نیستم، راضی هستم خیلی، قانع نیستم.»

کد خبر 746874

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • سخنان رهبر انقلاب درباره حمزه سید الشهدا + فیلم
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • واکنش حبیب احمدزاده به سامانه اسطوخودوس یا ماشین روز قیامت اسراییلی/ فیلم
  • سخنان رهبر انقلاب درباره رضایت از سپاه پاسداران