Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهروز اخوان سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: تاکنون در مجموع، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۶۳ دُز واکسن کرونا در استان با احتساب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

اخوان اذعان کرد: یک میلیون و ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان، نوبت اول واکسن را دریافت نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ۷۸۱ هزارو ۲۷۶ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۵۸ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۳۹ نفر از سالمندان و کادر بهداشت و درمان نیز در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده‌اند ادامه داد: اکنون ۵۲ درصد مادران باردار، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

اخوان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۷۴ درصد آن مصرف و ۶۷۰ هزار و ۲۲۶ دُز باقیمانده است.

او بیان کرد: در حال حاضر ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۵۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت نموده و علیه این ویروس واکسینه شده اند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: با توجه به تغییر پی‌در پی ماهیت این ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در همه افراد چه کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند و حتی آن‌هایی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، الزامی است.

اخوان با بیان اینکه در شهرستان‌هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از ۴ ماه اخیر ۹۱ درصد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۸ درصد فوتی‌ها در کردستان، واکسن دریافت نکرده بودند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا دریافت کرده اند واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمازگزاران کردستانی از عملیات "وعده صادق"

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مردم متدین استان امروز بار دیگر علاوه بر اعلام حمایت مجدد از عملیات «وعده صادق» به سردمداران رژیم جعلی صهیونیستی هشدار دادند که اگر مرتکب اشتباهی در حمله به ایران شوند، پاسخ پشیمان‌کننده دریافت خواهند کرد.
کردستانی‌ها پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی در خیابان و با سردادن شعار‌های متعدد از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق عملیات وعده صادق تشکر کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • حمایت نمازگزاران کردستانی از عملیات "وعده صادق"
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد