Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@19:39:58 GMT

ورود طالبان به سازمان ملل ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۰۸۴۸

ورود طالبان به سازمان ملل ممنوع

کمیته ۹ نفره اعتبارنامه سازمان ملل متحد با به تعویق انداختن تصمیم‌گیری درباره تعیین نماینده افغانستان در این سازمان، فعلا اجازه حضور سفیر طالبان را نداد. ناطقان:  رئیس یک کمیته سازمان ملل شامگاه چهارشنبه تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی نماینده افغانستان و میانمار در سازمان ملل خواهد بود را به تعویق انداخت، به این معنی که طالبان افغانستان و حکومت نظامی میانمار فعلا اجازه ورود به این نهاد جهانی را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کمیته ۹ نفره اعتبارنامه سازمان ملل متحد که شامل روسیه، چین و آمریکا است، در مقر این سازمان تشکیل جلسه داد تا اعتبارنامه همه ۱۹۳ عضو را برای نشست جاری مجمع عمومی سازمان ملل بررسی کند.

چندین دیپلمات به رویترز گفته بودند که کمیته احتمالا تصمیمات خود را در مورد نمایندگی افغانستان و میانمار به تعویق می‌اندازد، زیرا سفیران فعلی هر دو کشور در این کرسی ها باقی می‌مانند.

«آنا کارین انستروم» سفیر سوئد در سازمان ملل که ریاست این کمیته را برعهده دارد، به خبرنگاران گفت که تصمیم‌گیری درباره افغانستان به تعویق افتاده است، اما از اظهار نظر در مورد اینکه آیا سفرای فعلی برای افغانستان و میانمار همچنان نماینده کشورهایشان خواهند بود یا خیر، خودداری کرد.

این در حالی است که «ملا محمد حسن آخند»، نخست‌وزیر دولت موقت طالبان در اولین سخنرانی خود با بیان اینکه این گروه خواستار ارتباط خوب با کشورهای جهان است، تاکید کرد که دیگر دوران اشغال در افغانستان پایان یافته است.
منبع: فارس برچسب ها: سازمان ملل ، ناطقان ، طالبان ، تصمیمات ، سفیر ، سوئد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سازمان ملل ناطقان طالبان تصمیمات سفیر سوئد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند