Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:04:18 GMT

آسیب شناسی «دروغ» در روابط آدم‌ها/ شهرزاد تا ۱۴ آذر میزبان است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۰۹۴۳

آسیب شناسی «دروغ» در روابط آدم‌ها/ شهرزاد تا ۱۴ آذر میزبان است

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «دروغ» نوشته فلوریان زلر و کارگردانی مسعود صالحی که تا چندی قبل در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه بود این بار به مدت ۱۰ روز در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا دارد. اجرای دوباره این اثر نمایشی از ۴ آذر آغاز و تا ۱۴ آذر در سالن صنوبر ادامه خواهد داشت.

ساناز روشنی، سپهر محمودی، سمیرا کریمی و منوچهر رمضانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه داستان «دروغ» آمده است: پُل و آلیس، میشل و لورانس را برای شام مهمان کرده‌اند. همان روز آلیس، میشل را با زنی دیگر در خیابان دیده و حس خوبی به شام امشب ندارد. می‌خواهد مهمانی را به هم بزند که مهمان‌ها سر می‌رسند ...

صالحی در گفتگویی که پیش از این با خبرنگار مهر داشت درباره انتخاب متنی از فلوریان زلر برای اجرا گفت: در واقع فلوریان زلر یک نویسنده ایده آل برای مخاطب امروزی است که فرصت ندارد به جزئیات فکر کند چون زلر زودتر سر اصل مطلب می‌رود و حتی اسم نمایشنامه‌هایش هم «دروغ»، «پدر»، «مادر» و … است بنابراین تکلیفش با تماشاگر مشخص است و اهل ابهام گویی نیست. مخاطب هم از همان ابتدا می‌داند که مثلاً قرار است شاهد نمایشی درباره دروغ باشد.

این کارگردان درباره شیوه اجرای نمایش توضیح داد: «دروغ» به شیوه رئالیستی اجرا می‌شود اما در برخی از صحنه‌ها چون قصد داشتیم جدا از پرداختن به آسیب شناسی دروغ در روابط آدم‌ها، اسیر شدن این شخصیت‌ها در باتلاق روزمرگی را هم به نمایش بگذاریم به شکلی که در بخش‌های آخر، تماشاگر احساس می‌کند آدم‌ها در این فضای روزمرگی گیر افتاده‌اند و انگار جادو شده‌اند از همین رو ممکن است در برخی صحنه‌ها، نمایش اندکی از فضای رئالیستی خارج شود چون با تکرار برخی صحنه‌ها تلاش کردیم اسیر شدن این آدم را نشان دهیم.

این اثر نمایشی تا ۱۴ آذر ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

جدیدترین تیزر نمایش را اینجا ببینید.

کد خبر 5364171 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود صالحی تماشاخانه شهرزاد تئاتر ایران تیزر کارگردان تئاتر تئاتر ایران کارگردان تئاتر پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی هنرمندان تئاتر تماشاخانه ایرانشهر فیلم کوتاه سازمان سینمایی سینمای مستند موسیقی پاپ قاسم سلیمانی کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر گفت: پس از بررسی آثار رسیده تاکنون ۶۲ اثر صحنه‌ای و ۴۸ اثرخیابانی مورد بازبینی قرار گرفته است.
منصور سلامات افزود: در بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره ملی تاتر فتح خرمشهر در بخش صحنه‌ای و خیابانی موضوعات آثار نمایشی جلوه حضور مردم در مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر در مقابل دشمن بعثی، فتح خرمشهر، مقاومت و دفاع مقدس، پرداخت به مولفه‌های بومی با رویکرد فرهنگ ایثار اقوام ایران زمین در بستر تاریخ خواهد بود.
این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خرمشهر، انجمن هنر‌های نمایشی با مشارکت و همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از ۲۹ اردیبهشت آغاز و آیین اختتامیه سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
آثار صحنه‌ای در سه سالن نماشی خرمشهر و آثار در خیابانی در مناطق مختلف شهری با رویگرد مناطق محروم اجرا خواهند شد.

دیگر خبرها

  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر