Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه وزیر جدید اقتصاد و خزانه داری این کشور را معرفی کرد و نورالدین نباتی جایگزین لطفی الوان شد.

این انتصاب که در روزنامه های رسمی این کشور اعلام شده در پی سقوط شدید ارزش پول ترکیه اتفاق افتاده که «لیر» تنها در یک ماه گذشته 27 درصد ارزش خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده اختلاف نظر اردوغان با وزیر اقتصاد قبلی درباره میزان نرخ بهره بود وی افزایش تورم در این کشور را به بالا بودن نرخ بهره مرتبط می دانست اما وزیر اقتصاد  چنین اعتقادی نداشت و زیر بار خواسته اردوغان برای کاهش نرخ بهره نرفت.

گفته می شود «نباتی» که به عنوان وزیر اقتصاد و خزانه داری فعلی معرفی شده، از حامیان سرسخت کاهش نرخ بهره است.

«نباتی» پیش از این جانشین وزیر اقتصاد بوده و تحصیلات اقتصاد ، روابط بین الملل، علوم سیاسی و مدیریت عمومی دارد.

 لیر در یکسال گذشته 44 درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد و اردوغان تنها در 2 سال گذشته سه بار رئیس بانک مرکزی این کشور را عوض کرد.

تحلیلگران اقتصادی  مدیریت نادرست اردوغان را عامل به هم ریختگی اقتصادی در این کشور می دانند و می گویند: سوء مدیریت و ابهامات سیاسی باعث شد که تورم در این کشور دو رقمی شده و ذخایر خارجی به کمترین میزان برسد ضمن اینکه لیر پول ملی ترکیه طی 4 سال  دو سوم ارزش خود را از دست بدهد که بدترین وضعیت در بین اقتصاد های نوظهور به حساب می آید.

پیش از این رسانه ها صحنه هایی را نشان می دادند که مردم لیر پول ملی خودشان را در مقابل دوربین ها می سوزاندند به این معنی که پولشان بسیار بی ارزش شده و به هیچ دردی نمی خورد.

انتهای پیام/  

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اردوغان اقتصاد تورم وزیر اقتصاد نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور

دریافت 84 MB

تصویربردار: صدیقه صباغیان

کد خبر 6080103

دیگر خبرها

  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند