Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:48:23 GMT

آیت الله حسن زاده علامه دلبسته ولایت بود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۰۰۱

آیت الله حسن زاده علامه دلبسته ولایت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن رمضانی چهارشنبه شب در نشست علمی، نکوداشت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی به بیان برخی شخصیت‌های وجودی آن عالم سلوکی اشاره کرد و گفت: زندگی علامه حسن زاده آملی سراسر خداجویی، خدامحوری بود.

حجت الاسلام حسن رمضانی افزود: خدامحوری منطقش بود وعمل و رفتارش انسان را به آخرت رغبت می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یکی دیگر از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی دراین میزگرد گفت: علامه حسن زاده به واقع دلبسته توحید و ولایت بود و این موقعیت ممتاز او را به جایی رساند که تمام وجودش را توحید ولایی کرد و او را این گونه نزد همه مردم خاص وبرجسته کرد.

حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه افزود: ایشان معتقد بود، که خدمت به خلق نوعی عبادت است و عمل صالح را با هیچ کاری آمیخته نمی‌کرد و به خاطر خدا حتی دست کودک را می‌بوسید، و این دلسوزی باعث می‌شد با مردم ساعت‌ها نشست و برخواست داشته باشد و در خدمت خلق بود و همه را خدایی و مردم را شیفته ودوستدار خود کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید اینکه علامه تشنه علم بود، و این را خود باور داشت و هم عمل می‌کرد، افزود: حضرت علامه به دنبال علم می‌رفت تا هرکجا طاقت فرسا باشد.

حجت الاسلام یزدان پناه یادآورشد: به سمت حقیقت، علم و عرفان می‌رفت و دست به کار شد در تحصیل علم آنقدر شب زنده داری می‌کرد که بالاترین درجات علی، فقهی و عرفانی رسید که او را علامه دهر کرده بود.

به گزارش مهر، آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب سوم مهرماه در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

کد خبر 5365842

منبع: مهر

کلیدواژه: علامه حسن زاده آملی آمل علما و روحانیون ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله آلودگی هوا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران ایلام شیوع کرونا گناوه علامه حسن زاده حسن زاده آملی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی

مهدی پاسبان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویزیت ۱۰۱ هزار و ۳۹۸ نفر توسط پزشکان عمومی در اورژانس بیمارستان علامه بهلول گنابادی در سال ۱۴۰۲ گفت: در همین مدت ۱۱۰ هزار و ۵۷۴ نفر از خدمات سرپایی بخش اورژانس شامل تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، بخیه و سونداژ بهره مند شدند.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی با اشاره به انجام ۹ هزار و ۳۷۱ عمل جراحی در زمینه‌های جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی و … در این بیمارستان اظهار کرد: در همین مدت ۹۴ هزار و ۶۵۸ نفر از خدمات تشخیصی بخش پاراکلینیکی طب تصویری این بیمارستان استفاده کردند.

وی گفت: پاسبان انجام حدود ۲۶۸ هزار آزمایش برای بیش از ۳۴ هزار نفر را از دیگر خدمات انجام شده عنوان کرد و افزود: هفت هزار و ۸۰۴ نفر مادر باردار در طول دوران بارداری از خدمات تریاژ مامایی بهره‌مند شدند.

پاسبان با اشاره به بهره‌مندی ۳۱ هزار و ۸۷۵ نفر از خدمات کلینیک تخصصی بیمارستان علامه بهلول اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ هزار نفر توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص بیمارستان علامه بهلول گنابادی ویزیت شدند.

کد خبر 6081346

دیگر خبرها

  • اعمال انسان بدون پذیرش عملی ولایت هیچ ارزشی ندارد
  • سپاه در همه عرصه های داخلی و بین المللی حضوری درخشان دارد
  • سردار حسن‌زاده: رژیم جنایتکار صهیونیستی طعم ضربات کوبنده سپاه را چشید
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به سرزمین های اشغالی حمله شد
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی