Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ خُردسال‌ترین شهید دفاع مقدس متعلق به استان ایلام است که قاسم‌وار پا به میدان گذاشت و شهد شیرین شهادت نوشید، این شهید والامقام "شهید علی جرایه" است که در ۱۲ سالگی و در میدان نبرد جان سپرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازایلام، بازخوانی تاریخ دوران دفاع مقدس به بهانه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان ایلام ما را با نام‌هایی آشنا می‌کند که  در دفاع مقدس، قاسم وار پا به میدان گذاشتند و حماسه‎هایی آفریدند، آنان به رغم خُردی سن در میدان نبرد چون رزمنده‌ای با تجربه و معتقد جنگیدند تا امنیت و اقتدار و آرامش امروز را به ما ملت ایران تقدیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"شهید علی جرایه" از جمله قاسم‌های ایران در دوران دفاع مقدس است که یکم اسفند 1362 در عملیات والفجر5 در منطقه عملیاتی مهران در سن 12 سالگی از ناحیه سر مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به مقام بلند  شهادت رسید.

"شهید علی جرایه" فرزند سوخته زار و شهربانو در اولین روز مهرماه1350شمسی در سرابباغ آبدانان متولدشد، وی تحصیلات خود را در مدارس شهداء و طالقانی سرابباغ تا اول راهنمایی ادامه داد و در زمان جنگ تحمیلی به عنوان رزمنده بسیجی به گردان 505 محرم ، تیپ11 امیر المومنین سپاه پیوست و راهی جبهه های نبرد شد.

این رزمنده خُردسال در وصیتنامه خود نوشته است؛ «ای دشمنان اسلام اگر مرا بکشید و بدنم را قطعه قطعه کنید، قطعه‌‌های بدنم فریاد بر می‌آورند و لبیک یا خمینی می‌ گویند".
"من رفتم اما وصیتم به شما هموطنان عزیز این است که امام را تنها نگذارید و اسلحه مرا بردارید و راه شهیدان را ادامه دهید".
"اگر قرار باشد من بمیرم، بهتر است میان جبهه و سنگر بمیرم، برای حفظ اسلام و قرآن و در راه پاک رهبرم بمیرم."
وی والدین خود را مورد خطاب قرار داده و نوشته است؛ "پدر و مادر عزیزم به خدا سوگند تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون که در بدن دارم با دشمنان اسلام می‌جنگم."
"توصیه ‌ام به شما این است که صبر و استقامت داشته باشید و تقوا پیشه کنید؛ از شما می ‌خواهم که پیرو همیشگی امام عزیز باشید و نگذارید که امام تنها بماند".
"اگر این سعادت نصیبم شد که در رکاب حسین (ع) زمان به سوی معبودم بشتابم، برای من گریه و زاری نکنید و بدانید با آگاهی کامل این راه را پذیرفتم و چون مسئولیت پاسداری از خون شهدا را بر دوش خود حس کردم به جبهه‌ها شتافتم تا قسمتی از بار مسوولیت که بر دوشم بود را انجام دهم."

کنگره 3000 شهید استان ایلام| بازخوانی عملیات میمک/ نبردی که موازنه قدرت را به نفع ایران تغییر دادکنگره 3000 شهید استان ایلام| ستاره‌ای درخشان در آسمان تاریخ ایلام/ ناگفته‌هایی از همگامی آیت‌الله حیدری با امام خامنه‌ای ‌در جبهه‌های جنگکنگره 3000 شهید استان ایلام| گفت‌وگوی ‌تسنیم با تنها بازمانده خانواده 10 شهید ایلامی/ روایتی تلخ از بمباران 27 مهرماه سال 63

به گزارش تسنیم، "شهید علی جرایه" گر چه در میدان نبرد حماسه ساز بود و  به شهادت رسید اما وصیت نامه او نیز درس‌هایی برای امروز ما دارد و آن این است که ادامه راه امام با حرکت در مسیر ولایت و مقاومت در مقابل دشمن و اتکا به توان داخلی است.

به راستی ملتی که "شهید علی جرایه" شکست ناپذیر است و دشمنان آن خوار و ذلیل و این را تاریخ خواهد دید.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید استان ایلام شهید علی جرایه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران

                                                                              به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در بازدید از طرح ۶ خطه شهر مهران تا پایانه مرزی و میدان اربعین اظهار داشت: در آینده نزدیک با رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه (۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.   وی افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.   استاندار ایلام ادامه داد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.   نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم که عملیات این پارکینگ در حال آماده سازی است.   وی تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد
  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود