Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ شیرانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی وضعیت ناپایدار جوی شامل بارش برف و کولاک، باران و مه شدید، وزش شدید باد در ۲۸ استان کشور و جاده‌های آن پیش بینی شده است و برای استان های همدان، ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران، البرز، لرستان و غرب اصفهان هشدار نارنجی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی شاهد ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب کشور هستیم که با ورود این سامانه از امروز بارش باران، برف و کولاک در بیشتر مناطق کشور آغاز می‌شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، وضعیت متفاوت و خاصی برای سفرهای بین شهری در این بازه زمانی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند برای تردد به این استان‌ها باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اطمینان از آماده به کار بودن خودرو در این شرایط، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سالم بودن سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است.

همچنین وی از هموطنان خواست از توقف و تردد در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 5365869

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش برف بارش باران احمد شیرانی وضعیت راهها شهرداری تهران شورای شهر تهران قاسم سلیمانی آلودگی هوا مواد مخدر بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قوه قضاییه یوسف نوری مهدی چمران علیرضا زاکانی گردشگری دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، امروز، جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه روز شنبه و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران روز یکشنبه شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس تجربه خواهد شد.

بر اساس هشدار زردی که سازمان هواشناسی صادر کرده است، از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

همچنین رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت در بیشتر استان‌ها خبر داده است. به گفته صادق ضیاییان، این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته گذشته را ندارند، هرچند ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

کد خبر 845483 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟