Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل امنیتی عراق فاش کرد که غیرفعال کردن قانون ضد جاسوسی در این کشور، امکان نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی میان اعضای دولت و دستگاه‌ قضایی و بین مقامات رده‌بالای کشور را فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، «عدنان الکنانی» کارشناس مسائل امنیتی عراق روز چهارشنبه از توافقات سیاسی در عراق بر سر غیرفعال کردن اغلب قوانینی که امنیت شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خبر داد و تأکید کرد که تعطیل قانون ضد جاسوسی باعث نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی در مقامات عالی‌رتبه کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکنانی به خبرگزاری المعلومه عراق گفته که «برخی از طرف‌های ذی‌نفوذ در کشور می‌خواستند وضعیت امنیتی را اصلاح و امنیت شهروندان را حفظ کنند. آنها می‌خواستند قانون ضد جاسوسی در پارلمان به تصویب برسد تا از این طریق دستگاه‌های امنیتی بتوانند کسانی را که ارتباطات مشکوک دارند، شناسایی کنند».

وی خاطرنشان کرد: «غیرفعال کردن چنین قوانینی باعث شد تا جبهه‌های اطلاعاتی و سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی به داخل عراق و حتی در دولت و دستگاه قضایی نفوذ کنند. بنابراین چنین قوانینی که از شهروندان حمایت می‌کند با تصمیم دولت یا فشار حزبی تعطیل و غیر فعال می‌شود».

برخی منابع امنیتی عراق به دستگیری شبکه‌های جاسوسی و اطلاعاتی متعلق به کشورهایی اشاره کردند که در داخل عراق جاسوسی می‌کنند و عملیات خود را تحت نظارت برخی طرف‌های دولتی در کشور عراق مدیریت می‌کنند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو عراق دستگاه قضائی دولت اطلاعاتی بین المللی امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شوک بزرگ به نتانیاهو/ اسرائیل بازی اطلاعاتی-امنیتی را باخت

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- حنیف غفاری: رژیم اشغالگر قدس در شوک ناشی از عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برد. عمق استراتژیک اراضی اشغالی توسط پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی مورد هدف قرار گرفته و آشفتگی راهبردی مزمنی را بر پیکره صهیونیست‌ها تحمیل ساخته است. در این میان، قطعاً اصلی‌ترین بازنده میدان، سران رژیم نامشروع اسرائیل و در رأس آنها، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم محسوب می‌شوند. نتانیاهو پس از پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران، با دو شوک بزرگ مواجه شده است.

نمایش موزون صد‌ها پهپاد و موشک در آسمان اراضی اشغالی، نقطه آشکارساز شکست و ضعف اطلاعاتی و میدانی رژیمی است که کودک‌کشی وحشیانه در نوار غزه را دستاورد ماه‌های اخیر خود قلمداد می‌کند

نخست اینکه اساساً رژیم اشغالگر قدس قدرت پیش‌بینی پاسخ ایران در این مقیاس گسترده و وسیع را نداشته است. به عبارت بهتر، تل‌آویو پس از طوفان الاقصی با شوک اطلاعاتی دیگری مواجه شد. برخی سران آمریکایی و صهیونیستی مدعی بودند اساساً ایران اقدامی در مواجهه با تل‌آویو صورت نمی‌دهد و برخی دیگر، از یک اقدام عملیاتی محدود توسط نیرو‌های مقاومت در دیگر کشور‌های منطقه سخن می‌گفتند!

در بهترین حالت ممکن، برخی منابع صهیونیستی مدعی بودند به‌زودی حمله‌ای مستقیم از سوی ایران با تبعاتی محدود صورت خواهد گرفت، اما همه این پیش‌بینی‌ها نادرست از آب در آمد! رژیم اشغالگر قدس شاهد وقوع عملیاتی مستقیم از سوی ایران با تبعاتی گسترده بوده است. نمایش موزون صد‌ها پهپاد و موشک در آسمان اراضی اشغالی، نقطه آشکارساز شکست و ضعف اطلاعاتی و میدانی رژیمی است که کودک‌کشی وحشیانه در نوار غزه را دستاورد ماه‌های اخیر خود قلمداد می‌کند! ازاین‌رو، بار دیگر مثلث کابینه، موساد و ارتش در تل‌آویو بازی امنیتی و اطلاعاتی را به بدترین نحو ممکن باختند و جبران این شکست نیز به‌مانند عملیات طوفان الاقصی برای صهیونیست‌ها غیرممکن خواهد بود.

دومین شکست نتانیاهو، معطوف به شرایط تبعی و پسینی ماجراست. پس از وقوع عملیات موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق، برخی منابع صهیونیستی از واکنش مستقیم و قاطعانه کابینه این رژیم در قبال این عملیات سخن گفتند، اما پس از ساعت‌ها سکوت، مشخص شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قدرت توصیف معادلات موجود و صحنه‌ای که با آن مواجه است را نیز ندارد، چه رسد به قدرت تحلیل ماجرا و متعاقباً اقدام در قبال آن!

افشاگری برخی رسانه‌های غربی ازجمله نیویورک‌تایمز و آکسیوس از تماس‌های تلفنی مکرر نتانیاهو و بایدن و هشدار واشینگتن به تل‌آویو در خصوص هرگونه اقدامی در قبال بدتر شدن ماجرا در قبال صهیونیست‌ها، منبعث از ضعف زوج آمریکا-اسرائیل در برابر ایران اسلامی است و مسجل است که اگر بایدن و نتانیاهو قدرت ادامه این بازی را داشتند، با توجه به روحیات وحشیانه‌ای که طی سال‌ها و خصوصاً در جریان جنگ غزه مشاهده کردیم، از آن دریغ نمی‌کردند!

بدون شک، حیرت و شوک ناشی از سیلی سخت جمهوری اسلامی ایران بر گونه صهیونیست‌ها به‌اندازه‌ای نتانیاهو و دیگر سران رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده که جایی برای ریسک‌پذیری بیشتر آنها در قبال تحولات منطقه و نظام بین‌الملل باقی نگذاشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • ۲ شوک بزرگ به نتانیاهو/ اسرائیل بازی اطلاعاتی-امنیتی را باخت
  • قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از هشداری بود که به اسرائیل داد /در منطقه با کسی شوخی نداریم/دستگاه اطلاعاتی ایران از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی است
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد