Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:43:20 GMT

پیشگیری از تولد ۴۵ کودک تالاسمی در خاش و تفتان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۱۸۱

پیشگیری از تولد ۴۵ کودک تالاسمی در خاش و تفتان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاشهای صورت گرفته از تولد ۴۵ کودک جدید تالاسمی ماژور از سال ۹۷ تاکنون در دو شهرستان خاش و تفتان پیشگیری شده است.

دکتر رضا کرد در گفت وگو با ایسنا- افزود: با انجام آزمایشات قبل از ازدواج و قبل از بارداری می توان از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی پیشگیری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور به عنوان یکی از اولویت های بهداشتی خاش و تفتان مطرح است.

دکتر کرد ادامه داد: تالاسمی ماژور یک بیماری ارثی است که از والدین ناقل به فرزندان به ارث می رسد، بیمار دچار کم خونی شدید بوده و پس از ۶ ماهگی برای ادامه حیات مجبور است برای تزریق خون هر ۳ تا ۴ هفته، ساعت ها در بیمارستان بستری شود.

وی اظهار داشت:آموزش پیشگیرانه در سطوح مختلف از طریق نشست هایی با ائمه معزز جمعه، محضرداران، عاقدین محلی، خانواده های دارای فرزند تالاسمی و نیز تشدید شناسایی و آموزش و مشاوره زوج های جوان قبل از ازدواج و آزمایشات PND در سطح شهرستان در حال اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خاش و تفتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، عشایر ساکن در منطقه کندزرد ترشاب از توابع بخش مرکزی خاش در جوار تفتان برای رونق فعالیت‌های گردشگری، دامی و کشاورزی نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.
منطقه ترشاب بخش مرکزی خاش در جوار آتشفشان نیمه فعال تفتان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهرستان بوده که با دارابودن ظرفیت کندزرد و آبشار تنگ وجگ و مسیر دسترسی به قله می‌تواند مورد حمایت و توجه ویژه دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.
بازگشایی و آسفالت راه دسترسی به آبشار تنگ وجگ و احداث آلاچیق و مکان‌های استراحت ویژه گردشگران و مسافران به رونق این صنعت در منطقه ترشاب و کندزرد کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی