Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:39:13 GMT

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۲۳۸

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی از واگذاری زمین‌ها و آپارتمان‌های تعاونی علوم پزشکی به برخی کارکنان اداره‌کل تعاون استان خبر داد و نوشت: بنا بر ادعای هیئت مدیره تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان و تایید مسئول مربوطه در اداره‌کل تعاون استان، در سال‌های گذشته ۲۸ قطعه زمین و ۱۴ واحد آپارتمان به صورت غیرقانونی از سوی تعاونی به برخی کارکنان اداره‌کل با عنوان «سهمیه اداره‌کل تعاون» واگذار شده است!  که بنا بر ادعای آنان مشخص نیست هزینه آن را پرداخت کرده‌اند یا نه!

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در این زمینه تاکید می‌کند: هر فردی می‌تواند تنها یک امتیاز، حالا زمین یا واحد مسکونی از یک تعاونی دریافت کند ولی متاسفانه این امر باز به فراموشی سپرده شده به نحوی که از تعاونی‌های مختلف امتیازهای مختلف زمین و آپارتمان توسط همکاران اداره‌کل گرفته شده که مصداق کامل عدم رعایت قانون و مقررات بوده که نظارت درست ما بر تعاونی‌ها را توسط دستگاه ناظر بیان‌گر است!

از سوی دیگر با توجه به اینکه واگذاری اراضی از سوی شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی و تحویل آن توسط اداره کل تعاون در سال ۸۱ دارای اشکالات قانونی بوده است، انتظار می‌رفت هیئت مدیره‌های ادوار بعدی و حتی مسئولان وقت اداره‌کل آن را پیگیری می‌کردند در حالی که حتی یک اخطار مبنی بر تخلف شرکت، در اداره‌کل تعاون استان وجود ندارد!

محمدحسن حسینی در پاسخ به اینکه اما برخی از مسئولان شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی مدعی‌اند که موضوع تعیین تکلیف واگذاری ۲۸ قطعه به کارکنان اداره کل را پیگیرند به صدای زنجان می‌گوید: این موضوع کذب محض است! موضوع واگذاری این قطعات را اعضا و ذی‌نفعان شرکت از طریق دادستانی پیگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در پاسخ به این سؤال که بالاخره اقدام اداره کل تعاون در قبال ۲۸ قطعه واگذار شده به کارکنان که حرف و حدیث در رابطه با آن زیاد است، چیست به صدای زنجان می‌گوید: برای هر قطعه زمین اخذ شده از تعاونی مسکن علوم پزشکی باید یک و نیم میلیون تومان پرداخت می‌شد، من اسناد پرداختی این مبالغ را دیدم کل مبالغ پرداخت شده است. تاکید می‌کنم این مهم از مطالبات ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر از اعضا و ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن علوم پزشکی زنجان است. ما گزارش مشروح را به دادستان محترم ارائه کرده‌ایم، ایشان مدعی‌العموم هستند و تصمیم‌گیری نهایی نیز با این مرجع است.

تاکید می‌کنم فقط ۲۸ قطعه زمین نبوده بلکه ۱۴ واحد آپارتمانی به کارکنان اداره تعاون استان از سوی هیئت مدیره وقت شرکت تعاونی تحویل شده است که در این مدت هیچ یک از هیئت مدیره‌ها آن را از طریق مراجع قانونی پیگیری نکرده‌اند!

پایگاه خبری موج رسا در گزارشی به موضوع معافیت مالیاتی  صنایع دستی پرداخت و نوشت: صنایع دستی از جمله مس، معاف از مالیات هستند اما این به شرطی است که مجوز خود را از میراث فرهنگی دریافت کرده و صنایع دستی تولید کنند وگرنه مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شوند ضمن اینکه هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه و دفاتر مالی است.

محسن حمیدی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گغت: این مهم نیست که واحد تولید صنایع دستی، محوز خود را از کدام مرجع دریافت کرده است و مهم این است که صنایع دستی، معاف از مالیات است.

وی افزود: صنایع دستی، معاف از مالیات هستند حال چه مجوز خود را از اتحادیه صنفی گرفته باشند، چه از میراث فرهنگی و چه از سازمان صنعت، معدن و تجارت و دلیل نمی‌شود که بگوییم چون مجوز شما از میراث فرهنگی است پس مالیات دریافت نمی‌کنیم چرا که این یک بام و ۲ هوا است.

پایگاخ خبری پیام ملت از نهایی شدن طرح ویژه سلطانیه تا اواخر امسال خبر داد.  مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سلطانیه یک شهر تاریخی قدیمی است و به لحاظ قوانین مدون و معاصر، در دوره‌ی قبل از انقلاب هم شهر محسوب می‌شده و تا سال ۸۹ این شهر با طرح‌های هادی مدیریت می‌شد. اولین طرح جامع این شهر سال ۸۹ مصوب شد و افق طرح نیز سال ۱۴۰۵ بوده است.

بیات منش با بیان اینکه شهر سلطانیه به لحاظ میراثی، ویژه است، گفت: شهرهایی که با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر هستند، در آئین نامه اجرایی قانون شورای عالی معماری شهرسازی، طرح‌های جامع و تفصیلی با هم مطالعه می‌شوند ولی به علت ویژه بودن این شهر، بلافاصله بعد از ابلاغ طرح جامع، طرح تفصیلی با نگاه ویژه (میراثی) تهیه شد و در سال ۹۶ به تصویب رسید و سال ۹۷ ابلاغ شد که ملاک عمل این شهر با افق جمعیت پذیری ۱۳ هزار نفر پیش بینی شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مردم شهر سلطانیه مشکلی به لحاظ ساخت و ساز و اخذ پروانه در شهرداری ندارند.

برچسب‌ها تارنماهای خبری میراث فرهنگی مسکن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تارنماهای خبری میراث فرهنگی مسکن تارنماهای خبری میراث فرهنگی مسکن زنجان تعاونی مسکن علوم پزشکی اداره کل تعاون کارکنان اداره میراث فرهنگی شرکت تعاونی تعاون استان صنایع دستی هیئت مدیره ۲۸ قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:‌ تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال پیش از آن، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل‌ونقل این اداره کل عنوان کرد: با بررسی جابه‌جایی مسافر طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص می‌شود که میزان جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ به تعداد یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر با ۲۰۲ هزار و ۷۲۶ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مناطق مختلف کشور جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۶ درصدی روبرو بوده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد ناوگان اتوبوسی ۱۲۹، مینی‌بوس۴۵۲ و سواری ۵۱۵ و وی آی پی ۸۵ دستگاه است.

به گفته وی، یک هزار و ۵۰۶ راننده کار جابه‌جایی مسافران را در استان انجام می‌دهند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

رشد ۱۳ درصدی حمل بار

حسن محمدی، رئیس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز عنوان کرد: بار حمل شده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۰۵۱۸ هزار تن) حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

همچنین از میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن کالای جابه‌جا شده، ۵۱۷۰ هزار تن محمولات معدنی و ساختمانی (۴۳ درصد)، ۲۴۲۸ هزار تن محمولات فلزی (۲۰درصد)، ۹۹۰ هزار تن مواد شیمیایی (۸درصد) و ۹۴۹ هزار تن محصولات کشاورزی (۸درصد) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت