Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش مردمی بذرکاری در کردستان همزمان با 11 استان زاگرس نشین برای احیای جنگل های زاگرس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در این طرح در محدوده  ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی بذر درختان جنگلی کاشته خواهد شد.

بیانی افزود: پویش مردمی بذرکاری یک طرح ده ساله است که در ۷۴ شهرستان انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود با انجام کامل این پروژه ۳۰۰ هزار هکتار به جنگل‌های کشور افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پایان گفت: ایران در پوشش جنگلی دارای رتبه چهل و پنجم چهان است و امیدواریم ظرف سال‌های آینده این رتبه ارتقاء پیدا کند.

ماموستا خالدی امام جمعه موقت سنندج در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: آموزش همگانی بهترین راه برای حفظ و احیای جنگل‌های کشور است.

شعبانیان از اساتید دانشگاه کردستان نیز گفت: برای توسعه جنگل‌ها و حفظ منابع طبیعی باید از تجارب کشور‌های اروپایی استفاده کرد و در کنار آن مردم را به صحنه آورد.

در پویش مردمی بذرکاری امروز مسئولان در کنار مردم و سمن‌های مردم نهاد شرکت داشتند.

جنگل‌های زاگرس با گستردگی در ۱۱ استان کشور با ۶ میلیون هکتار مساحت، ۴۰ درصد جنگل‌های ایران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون جنگل ایران پوشش امام جمعه موقت قرآن کریم منابع طبیعی کردستان پویش مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح سه‌شنبه در نشست شورای تأمین مسکن استان بوشهر از آغاز ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و اظهار کرد: ایده دولت برای ساخت چهار میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تصویب ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور گفت: مراحل تصویب این شهرک‌ها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی میزان کل ساخت مسکن در استان بوشهر را ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در این راستا بیش از ۲ هزار هکتار معادل ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۱۷ هزار متقاضی هم دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با اشاره به تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در استان‌های مختلف برای الحاق به شهرها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار هکتار اراضی استان‌ها به شهرها برای ساخت مسکن الحاق یافته است، گفت: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند تصویب در شورای عالی مسکن برای الحاق به شهرها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین مسکونی به مردم در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در ۲.۵ سال گذشته ۵۰ درصد کل ۴۰ سال گذشته زمین مسکونی به مردم واگذار شده است.

کد خبر 6086432

دیگر خبرها

  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید