Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت:دانشگاه امروز وظیفه سنگینی برای توسعه خدمت رسانی به بازار اشتغال و رفع نیاز‌های بازار کسب و کار را برعهده دارد. خبرگزاری میزان-حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع اعضای سازمان مرکزی این دانشگاه، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: این دانشگاه باید ریل­ گذاری و بسترسازی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش ­بنیان را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه امروز وظیفه سنگینی برای توسعه خدمت رسانی به بازار اشتغال و رفع نیاز‌های بازار کسب و کار را برعهده دارد.

وی بیان کرد: یک برنامه جدی و بسیار وسیعی در دستور کار دانشگاه قرار دارد تا بسیاری از برنامه­‌های درسی و دوره­‌های آموزشی دانشگاه را بازنگری، بروز رسانی و توسعه دهد. در این زمینه یک کار اجرایی بسیار سنگین بر عهده حوزه معاونت آموزشی و دفتر برنامه­ ریزی درسی دانشگاه وجود دارد. دانشگاه باید هدفی که کشور برای آن از ابتدا مشخص کرده و تاسیس این دانشگاه برآن مبنا بوده است را محقق سازد و انحرافاتی که در این مسیر ایجاد شده است، باید در مدت کوتاهی اصلاح گردد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: دانشگاه می ­تواند در بسیاری از چالش­‌های اقتصادی و در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و درون ­زا و اقتصاد دانش ­بنیان و بسیاری از مسائل اساسی کشور نقش ­آفرین باشد. دانشگاه باید قوه محرکه و پیش ­برنده بسیاری از حرکت­‌های ملی در کشور باشد که تا به حال توجه لازم به آن نشده است. باید در دانشگاه با عقلانیت مسائل و مشکلات را شناسایی و مدیریت نماییم. تمام حرکت‌ها و فرآیند‌های اجرایی دانشگاه باید بر مدار عقلانیت شکل گرفته و توسعه یابد.
  بیشتر بخوانید: صفرتا صد واکسیناسیون دانشجویان/ واکسن در این دو استان پرطرفدارتر است+جزئیات
انتهای پیام/ برچسب ها: دانشگاه علمی و کاربردی کسب و کار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه علمی و کاربردی کسب و کار کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیرو‌های مسلح بیان کرد: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال گذشته به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز در کارگاه‌های پادگان اجرا شد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کاراست، ازاین رو باید نیرو‌های وظیفه در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی برای تحقق این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است اضافه کرد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصا و توسعه اشتغال پایدار است، لذا جوانان و به ویژه سربازان وظیفه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد تا شاهد توسعه اشتغالزایی در جامعه باشیم.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در خوزستان فعال است.

کارجویان، نیرو‌های جوان بیکار فاقد مهارت، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، دانش آموزان، سربازان وظیفه، گروه‌های در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، زنان خانه دار، افراد دارای معلولیت گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ / روبات‌ها کاربردی می‌شوند
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت