Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:05:50 GMT

بافت فرهنگی تاریخی بوشهر شرایط خوبی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۵۳۳

بافت فرهنگی تاریخی بوشهر شرایط خوبی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه گرشاسبی صبح پنجشنبه در جمع اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: بافت فرهنگی تاریخی بوشهر یک گنجینه ارزشمند و بزرگ است که متأسفانه این روزها شرایط خوبی ندارد.

وی احیای بافت تاریخی بوشهر را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: باید مشوق‌های خاص برای احیای بافت فرهنگی تاریخی بوشهر با محوریت تفریحی توریستی در نظر بگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه عمران شهری در بافت تاریخی بوشهر شروع شده و قطعاً در بودجه سال آینده اعتبار خوبی جهت این بافت اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: انتظار ما از میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی بافت و دستگاه‌های خدمات رسان شامل مدیریت آب و برق این است که با یک هم فزایی و یک مدیریت واحد شاهد تحولات جدی و رضایت شهروندان در بافت باشیم.

گرشاسبی تصریح کرد: بندر بوشهر دارای پتانسیل‌های بسیاری است و باید بسترهای مناسب برای حضور سرمایه گذاران بومی در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: ما سرمایه گذارانی داریم که در استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور سرمایه گذاری می‌کنند و در صورت مهیا شدن شرایط آماده سرمایه گذاری در بوشهر هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توجه به نیاز باید سرمایه‌گذاران بومی را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرساختی استان تشویق کرد و مشوق‌های برای آنها در پروژه‌ای خرد و کلان در نظر گرفت.

کد خبر 5365887

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر بوشهر بوشهر بندر بوشهر ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا زلزله آلودگی هوا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران ایلام شیوع کرونا شهرداری قم تاریخی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ابوالحسینی در ارتباط با خبر ۲۰ گفت: وضعیت مدیریت رواناب‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود و خوشبختانه روانابی وارد استان نشد وتن‌ها آبگرفتگی‌های داخل شهر مربوط به بارش‌ها در همان نقاط بود و در حوزه راه‌های استان نیز وضعیت مطلوبی داریم. 
وی ادامه داد: اکنون عمده محور‌های استان یزد باز هستند، ولی محور‌های یزد به دربید، یزد –خضرآباد، مروست به هرات واسفندآباد – صفاشهر، مسدود هستند که دهیاران در حال تلاش برای بازگشایی محور‌ها هستند. 
معاون امور عمرانی استانداراضافه کرد: در زمینه آبگرفتگی معابر و برخی منازل که دستگاه‌های خدمات رسان در حال تلاش هستند و پس زدگی فاضلاب که ۱۹ مورد بوده که توسط آب و فاضلاب در حال رسیدگی است و مواردی مانند آب گرفتگی بافت تاریخی یا خانه‌های بافت تاریخی توسط شهرداری بافت تاریخی یا میراث فرهنگی در حال رسیدگی هستند. 
ابوالحسینی گفت: انشالل در ۲۴ ساعت آینده شرایط به شرایط طبیعی برگردد و لی ۹۰ درصد شرایط طبیعی است و طبق قانون مدیریت بحران، پس از پایان بحران میزان خسارت برآورد می‌شود و در ۲۴ ساعت آینده میزان خسارات برآورده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه