Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:43:46 GMT

افزایش تردد ترانزیتی عامل مشکلات مرز سرو است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۵۸۵

افزایش تردد ترانزیتی عامل مشکلات مرز سرو است

نادر صادقی روز پنجشنبه در دهمین شورای ساماندهی مبادلات مرزی در سال جاری با موضوع "روان سازی مبادلات مرزی به منظور حداکثر رساندن ظرفیت صادرات" با اشاره مطلوب نبودن تردد در پایانه مرزی سرو پس از افزایش عبور و مرور کامیون‌های ترانزیتی افزود: طبق تدابیر اندیشیده شده، هرچند در روزهای گذشته صف‌های کامیون‌های ترانزیتی در مرز سرو کاهش داشته است ولی با افزایش میزان تردد های ترانزینی، دچار مشکلاتی در روان سازی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه پایانه مرزی سرو در سال ۱۳۴۱ ایجاد شده است، گفت: این پایانه در سال ۱۳۷۲ رسمی شده است.

ارسلان شکری افزود: پایانه مرزی سرو رو جز پایانه‌های مهم آذربایجان‌غربی بوده و میزان تردد از آن در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قبل از اخذ عوارض و شیوع ویروس کرونا میزان تردد مسافران منطقه مرزی سرو، سالانه به بیش از یک میلیون نفر می‌رسید، اظهار داشت: شرایط وضع شده و شیوع ویروس کرونا تردد مسافران را کاهش داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان خروج و ورود مسافران در پایانه مرزی سرو طی سال جاری به ۷۲ هزار نفر رسیده است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۹ هزار نفر بود.

وی با بیان‌ اینکه مشکل صف‌های کامیون های ترانزیتی در این منطقه در سه حوزه بیرون پایانه، داخل پایانه و طرف ترکیه مطرح است، افزود: در شرایط فعلی نیازمند ایجاد امکانات رفاهی در قالب توسعه هستیم.

شکری با اشاره یه اینکه مسیر تازه تاسیس مرز سرو و نزدیکی آن به مرکز استان یکی از دلایل دیگر در افزایش تمایل به تردد از این نقطه مرزی است، بیان کرد: البته قسمتی از راه منتهی به پایانه نیازمند تعریض است.

وی همچنین در رابطه با مصوبه شورای تامین در استقرار مرزبانی در ایست و بازرسی منطقه سرو، مدعی شد که پس از عملی شدن حضور مرزبانی، مشکلات مربوط به گالن به دست‌ها در این منطقه تا حد بسیار زیادی رفع شده است.

وی همچنین خواستار ایجاد کانکس‌هایی برای استقرار ترخیص کنندگان‌شد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه گوربلاغ ترکیه سرو تجارت مرزبانی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه گوربلاغ ترکیه آذربایجان غربی ارومیه گوربلاغ ترکیه سرو تجارت مرزبانی ترکیه پایانه مرزی سرو آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ترانشیپ کالا از پایانه مرزی خوزستان در سال گذشته ۱۱۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جولانژاد اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ به میزان ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۱۱ تن کالا از پایانه مرزی بین المللی شلمچه ترانشیپ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۸ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: این میزان کالا توسط ۱۱۶.۶۴۴ کامیون حمل شده است که در تعداد کامیون نیز با رشد ۶۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به ترانشیپ یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۷۹ تن کالا از مرز چذابه بیان کرد: این میزان کالا نیز توسط ۵۸.۳۸۶ کامیون جابه جا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی 
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی
  • تردد ۱۰۴ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی
  • افزایش تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز
  • چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟