Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:52:38 GMT

ضرورت اجرای فرامین قرآنی در جامعه

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۱۶۵۶

ضرورت اجرای فرامین قرآنی در جامعه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در نخستین سالگرد سرلشگر شهید استوار و نخستین کنگره شهدای محور مقاومت استان فارس در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: حضرت علی (ع) در خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه شش ویژگی برای براداران خودش و همرزمان تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، یکی از ویژگی‌های شهدا را تلاوت قرآن عنوان کرد و افزود: صدا مدافع فرهنگ قرآن است، شهدا خوب فهمیدند و ایستادگی کردند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از ویژگی شهید استوار اجرای فرامین قرآنی بود گفت: سند تحول در آموزش و پرورش بایستی قرآنی شود و قرآن کتاب تربیت نسل جدید باشد.

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از صفاتی که امام علی (ع) در این خطبه بیان کرده دقت دراجرای وظیفه بوده گفت: این انقلاب ۴۲ سال پیروزمندانه به راه خود ادامه داده و هرکس خلاف آن عمل کرده هم خودش را دچار مشکل کرده وهم کشور را دچار مشکلات کرده است.

امام جمعه شیراز سومین صفت را سنت اهل بیت بیان کردند و افزود:حرکت سردار سپهبد شهید سلیمانی برمبنای اجرای سنت اهل بیت پیامبر بوده به همین خاطر نفوذ راهبردی در شرق و غرب نشان داد مشکلات کشور زمانی حل می‌شود که آنچه پیامبر و اهل بیتش سنت نهادند اجرایی شود.

او صفت دیگر در این خطبه را بدعت ستیزی عنوان کردند و افزودند:مقابل آنچه خلاف راه اهل بیت است با جدیت ایستادگی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس یکی از صفات دیگر را اطاعت از فرامین رهبری بیان کرد وگفت: اطاعت از رهبری، اعتمادبه رهبری و پای فرمان رهبر ایستادن و به کرسی نشاندن گفته‌های رهبری از صفات بارز شهید استوار بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

محمدرضا حسین‌نژاد بامداد امروز (۲۹ فروردین ماه) در آیین گرامیداشت روز ارتش که در تالار همایش‌های تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ آرامش و امنیت خود در همه شرایط می‌دانند که مانند خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی هستند. وی با اشاره به جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت درست جامعه، بیان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، عده‌ای به‌دنبال انحلال ارتش بودند و آن را تا مجلس نیز پیش بردند؛ اما امام (ره) این موضوع را خنثی کردند و اینگونه از انحراف جامعه جلوگیری شد، سپس ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری کردند. وی ادامه داد: امروز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزان‌مان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را با آمادگی که در طول این سال‌های ایجاد شده است، پشیمان و دنیا را مبهوت خودش کرد. وی به عزت امروز کشور به‌عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و بی‌باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی و اقتصادی را هدف قرار نمی‌دهد. حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی شرقی و غربی دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع ایشان در سایه قرآن نشأت می‌گیرد. فرمانده تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش نیز در این مراسم از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد. سرهنگ نجفی اظهار کرد: نیروی انسانی، مولفه مهم ما در ارتش محسوب می‌شود که با نظمی بالا، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی و حتی کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه را دارند. وی گفت: ارتش، خودش را موظف به ارائه خدمات به مردم می‌داند و در شرایط خاص جزو نخستین داوطلبان کمک‌رسانی به مردم است. وی با بیان اینکه نیروهای نظامی در استان در هماهنگی و همکاری با یکدیگرند، ادامه داد: ارتش در خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی و مردم آن کرده است و خانواده‌های آنها جزو سرمایه‌های ارتش محسوب می‌شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • بیانیه جمعی از جامعه قرآنی مشهد در حمایت از عملیات«وعده صادق»
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون