Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی پنجشنبه دوم دی ۱۴۰۰ در مدرسه عالی نواب حرم مطهر واقع در ابتدای خیابان آیت الله شیرازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش سخنرانان در خصوص ابعاد شخصیتی و علمی و دینی این عالم فرزانه سخنرانی و در آن ویژگی های این مرجع تقلید فقید برای شرکت کنندگان تشریح و تبیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همایش مشهد پس از همایش تیر۹۹ در شاهرود دومین همایش ملی پیش از برگزاری کنگره ملی نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی است که برگزار می شود و کنگره اصلی نکوداشت قرار است در آینده در قم برگزار شود.

ستاد برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی برای برگزاری آن فعالیت های گسترده ای انجام داده و ۱۵ جلد کتاب در خصوص زندگی و فعالیت های این مرجع تقلید و نیز ۲ فیلم به همراه برنامه های مختلف رادیویی با همکاری برخی از نهادها تالیف و تولید کرده است.

 در همایش شاهرود، ۱۵ عنوان کتاب در ۵۵ جلد شامل کتاب‌های خود آیت الله حسینی شاهرودی و کتابهایی که درباره وی نگارش شده  و یک جلد کتاب رمان، ۲ مستند تلویزیونی با مخاطب فرهیختگان و عموم مردم و ۱۰ نمایشنامه رادیویی که در خصوص شخصیت ایشان تهیه شده است، رونمایی شد.

نگاهی به زندگی این عالِم دینی استان سمنان

آیت‌الله حسینی شاهرودی فرزند سیدعلی سال  ۱۳۰۱ هجری قمری مصادف با ۱۲۶۲ شمسی در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد و خواندن و نوشتن را در زادگاه خود فراگرفت، سپس علم صرف و نحو را در بسطام نزد فاضل بسطامی آموخت و برای آموختن سایر دروس مقدماتی از استادان مدرسه بیدآباد شاهرود بهره برد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی دروس سطح و نیز کفایه الاصول را در مشهد آموخت و به تدریس کفایه الاصول در حوزه علمیه آن شهر پرداخت. پس از چندی عزم دیار خود کرد و سپس عازم شهر نجف اشرف شد.

وی در دوره میرزای نائینی و  سید ابوالحسن اصفهانی در ۳۵ سالگی به اجتهاد رسید. احداث مسجد، حسینیه و مدرسه علمیه در کابل و برخی شهرهای ایران، بازسازی مدارس علمیه بخارایی و قزوینی در نجف، تأسیس بعثه حج و اعتراض به حکومت پهلوی در واکنش به واقعه فیضیه، از اقدامات وی در دوره مرجعیتش بود.

آیت الله حسینی شاهرودی پنجشنبه ۱۷ شعبان سال ۱۳۹۴ هجری قمری مصادف با ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ شمسی درگذشت و مقبره وی در حرم حضرت امام علی (ع) در نجف اشرف واقع است.

برچسب‌ها سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود مراسم بزرگداشت علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود مراسم بزرگداشت علمی نکوداشت آیت الله حسینی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جهانی بقیع مدفن امامان و اصحاب برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش جهانی بقیع مدفن امامان و اصحاب به همت پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری سی مرکز علمی پژوهشی برگزار می‌شود.

این همایش با حضور علما و پژوهشگران برجسته داخلی و خارجی پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

محل برگزاری قم ۷۵ متری عماریاسر خیابان شهید قدوسی ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت سالن همایش‌ها است.

کد خبر 6080641 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • همایش جهانی بقیع مدفن امامان و اصحاب برگزار می شود
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا