Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، مقاومت و حضور همه‌جانبه در دفاع از کشور و تعداد بالای خانواده‌‌های دارای چند شهید را از خصوصیات کم‌نظیر استان ایلام برشمردند و گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه‌هایی برخی از مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه، ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر انقلاب، شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ را یادآور مظلومیت شهدای ورزشکار خواندند و با بیان اینکه صدام این جنایات را به پشتوانه مدعیان جهانی حقوق بشر انجام می‌داد، افزودند: نویسندگان و هنرمندان، این بیان حقایق را در ابعاد جهانی معرفی، و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کنند.

ایشان با اشاره به روحیه استقامت مردم ایلام و ترک نکردن خانه و شهر خود با وجود بمباران‌های شدید گفتند: فشار جنگ نتوانست مانع بروز استعدادهای این مردم شود و در زیر همین بمباران‌ها جوان نخبه و نابغه‌ای همچون شهید رضایی‌نژاد تربیت شد که دشمن وقتی او را مایه ترقی و تعالی کشور دید، در مقابل چشم همسر و دختر خردسالش، او را شهید کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع شهید و شهادت را متفاوت از قربانیان جنگهای مرسوم در دنیا دانستند و افزودند: شهید و رزمنده در راه خدا علاوه بر دفاعِ ارزشمند از مرزهای جغرافیایی، از مرزهای مهم معنوی یعنی مرزهای عقیده، اخلاق، دین، فرهنگ و هویت نیز دفاع می‌کند و با پایبندی صادقانه به عهد خود با پروردگار، جانش را با خداوند معامله می‌کند.

رهبر انقلاب در این زمینه افزودند: صفات مهمی مانند اخلاص، توکل، تواضع، رعایت حدود الهی، رفتار مهربانانه با اسیران و به‌طور کلی سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدای ما کاملاً برجسته است و تصویر این نقاط درخشان و الهام‌بخش باید با کارهای هنری در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده شود.

ایشان هدف از بزرگداشت شهیدان را شنیدن پیام آنان دانستند و خاطرنشان کردند: پیام شهیدان این است که در راه خدا ترس و اندوه وجود ندارد و باید بدون تزلزل از وسوسه‌های دشمن، با قدرت و ثابت قدم حرکت کرد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه بدون مجاهدت و تحمل سختی‌ها هیچ ملتی به اوج و قله نخواهد رسید، افزودند: ملت ایران با شنیدن پیام شهیدان باید اتحاد، انگیزه و تلاش خود را بیشتر کند و مسئولان نیز در قبال جامعه و امنیتی که شهدا برای کشور فراهم کردند، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

محمدرضا حسین‌نژاد بامداد امروز (۲۹ فروردین ماه) در آیین گرامیداشت روز ارتش که در تالار همایش‌های تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ آرامش و امنیت خود در همه شرایط می‌دانند که مانند خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی هستند. وی با اشاره به جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت درست جامعه، بیان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، عده‌ای به‌دنبال انحلال ارتش بودند و آن را تا مجلس نیز پیش بردند؛ اما امام (ره) این موضوع را خنثی کردند و اینگونه از انحراف جامعه جلوگیری شد، سپس ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری کردند. وی ادامه داد: امروز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزان‌مان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را با آمادگی که در طول این سال‌های ایجاد شده است، پشیمان و دنیا را مبهوت خودش کرد. وی به عزت امروز کشور به‌عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و بی‌باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی و اقتصادی را هدف قرار نمی‌دهد. حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی شرقی و غربی دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع ایشان در سایه قرآن نشأت می‌گیرد. فرمانده تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش نیز در این مراسم از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد. سرهنگ نجفی اظهار کرد: نیروی انسانی، مولفه مهم ما در ارتش محسوب می‌شود که با نظمی بالا، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی و حتی کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه را دارند. وی گفت: ارتش، خودش را موظف به ارائه خدمات به مردم می‌داند و در شرایط خاص جزو نخستین داوطلبان کمک‌رسانی به مردم است. وی با بیان اینکه نیروهای نظامی در استان در هماهنگی و همکاری با یکدیگرند، ادامه داد: ارتش در خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی و مردم آن کرده است و خانواده‌های آنها جزو سرمایه‌های ارتش محسوب می‌شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • هوشمندسازی مرزهای کشور با تجهیزات الکترونیکی
  • آمادگی ارتش برابر دشمن در حال ‌افزایش است
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان
  • اقتدار ایران مرهون فداکاری نیروهای نظامی است
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟