Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری از تدوین طرح توسعه جهشی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرح پس از تدوین رونمایی می‌شود، این طرح در حال حاضر در مرحله کارشناسی است، مدیران در تدوین برنامه همراهی کنند.

غلامعلی حیدری ۱۱ آذرماه در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرایی شدن برنامه سال ۱۴۰۰ از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: باید پیشرفت فیزیکی برنامه مشخص شود، همچنین باتوجه به اینکه فرصت جذب اعتبارات محدود است، باید در اسرع وقت نسبت به جذب اعتبارات اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید تمام توان مجموعه مدیریتی در راستای خدمت به مردم به‌کار گرفته شود و همچنین برنامه ۱۴۰۱ نیز از هم‌اکنون باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک، گفت: این سفر دارای اهمیت بالایی است، باید با یک برنامه‌ریزی عمیق و کاربردی حداکثر استفاده از این سفر را داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه باید یک بسته برای سفر ریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری تهیه شود، عنوان کرد: این بسته توسط معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی و سپس بعد از چکش‌کاری و تصویب برای رئیس‌جمهور ارسال می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی برنامه‌های پیشنهادی برای پروژه‌های دارای اولویت اگر پروژه‌ای دارای اهمیت بود و از دید پنهان مانده، این مسئله را پیشنهاد بدهند.

وی ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ هنوز بسته نشده است، بنابراین باید از این فرصت برای افزایش بودجه استان استفاده کرد، باید از سفر ریاست‌جمهور به نفع مردم استفاده کنیم.

حیدری با اشاره به مشکل کم‌آبی و خشکسالی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: تاکید رئیس‌جمهور اجرای عدالت در بحث توزیع آب است، تمرکز توسعه و اشتغال استان مبتنی بر کشاورزی و دامداری بود و این مسئله نیازمند تامین و تخصیص آب است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از گذشت چهار ماه از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون ۱۷ شهردار و ۳۷۰ دهیار منصوب نشده‌اند، تاکید کرد: این مسئله باید در اسرع وقت مورد توجه قرار بگیرد، دهیاران صدای مردم هستند، بنابراین انتصاب دهیاران در اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه در نظام بودجه‌ریزی کشور در سال ۱۴۰۱ یک تغییر رویکرد رخ داده است، توضیح داد: رویکرد جدید در بودجه بر مبنای کنترل تورم خواهد بود، منابع آن نیز از منابع داخلی و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

حیدری یادآور شد: باتوجه به اینکه استان‌ها در مقایسه با یکدیگر منابع درآمدی یکسانی ندارند، بنابراین نباید در بحث بودجه برای استان‌ها یک نسخه واحد پیچید، پیوست عدالت باید در بودجه ۱۴۰۱ مدنظر باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزایش اختیارات استانداران را رویکرد بعدی دولت سیزدهم عنوان کرد: به‌طور مثال در سال آینده استانداران قدرت مانور بیش‌تری در درآمدهای مالیاتی برای توسعه استان دارند، مدیران پیشنهادات خود را برای منابعی که استانداران می‌توانند از آن استفاده کنند، ارائه دهند.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌جای تمرکز بر مسائل حاشیه‌ای بر روی برنامه ۱۴۰۱ متمرکز شوند تا برنامه خوبی برای استان تدوین شود.

حیدری با بیان اینکه برنامه سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: باوجود اینکه دو سوم سال گذشته است، این پیشرفت مطلوب نیست، بنابراین مدیران باید موانع اجرای برنامه را رفع کنند، بخشی از این کندی مربوط با فروش اموال مازاد و اوراق خزانه است، اما نباید سرعت فدای کیفیت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از تدوین طرح توسعه جهشی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرح پس از تدوین رونمایی شود، این طرح در حال حاضر در مرحله کارشناسی است، مدیران در تدوین برنامه همراهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه چهارمحال و بختیاری نیازمند منابع دولتی‌، شرکت‌ها و بنیادهای عمومی مانند قرارگاه خاتم، شستا، بنیاد مستضعفان و ... و جذب سرمایه‌گذران بخش خصوصی و دولتی هستیم، برنامه جهشی استان می‌تواند محرومیت را در استان کاهش دهد.

حیدری عنوان کرد: مدیران باید سرمایه‌گذران بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در استان ترغیب کنند و موانع پیش‌روی آنان را برطرف کنند تا توسعه سرعتی داشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک سرکشی از ادارات و شهرستان‌ها به‌صورت سر زده و با یا با اطلاع قبلی انجام می‌شود، تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌ها در اولویت قرار بگیرد.

وی بیان کرد: باتوجه به سردسیر بودن چهارمحال و بختیاری باید بخش اعظمی از بودجه استان در شش‌ماه ابتدایی سال اختصاص پیدا کند تا قدرت مانور بیش‌تری برای اجرای پروژه‌های عمرانی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری محرومیت زدایی استاندار چهارمحال و بختیاری آینده ای نزدیک دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته سلامت در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری

تورج اسماعیلی اظهار داشت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده و شعار امسال این هفته، اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری‌ها می‌باشد.

وی افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی سلامت با تجلیل از فعالان سلامت در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

اسماعیلی اضافه کرد: بیش از ۱۵ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته ملی سلامت در تمام رده‌های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت شعار هفته سلامت ۱۴۰۳

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، آیین‌های تقدیر و تجلیل از فعالین عرصه سلامت، برپایی ایستگاه‌های سلامت ویژه کارکنان، بهره گیری از آموزه‌های دینی در خصوص بهداشت و تغذیه با حضور علما و روحانیون، ارتقای آگاهی کارکنان وظیفه در خصوص سلامت و راه اندازی دفتر مشاوره تغذیه از برنامه‌های این هفته است.

اسماعیلی ادامه داد: بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از اماکن سپاه، سرکشی از بیماران صعب العلاج، پیاده روی کارکنان و انجام مسابقات فرهنگی ورزشی، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه توسط کارکنان بهداشت و درمان سپاه استان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی سلامت در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به شمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • گرامیداشت هفته سلامت در سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری
  • قطار وعده‌ ها برای اتصال چهارمحال و بختیاری به خط ریلی!
  • اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه شاخص همزمان با هفته سلامت در چهارمحال و بختیاری
  • ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری
  • قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری