Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:11:13 GMT

روحانیان پرچم داران مقابله با استکبار

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۲۶۵۹

روحانیان پرچم داران مقابله با استکبار

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم بزرگداشت صدمین سالروز شهادت میرزا و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان در مصلای بزرگ امام خمینی رشت با اشاره به تلاش روحانیان در همه عرصه‌های تاریخ گفت: روحانیان و علما همواره در برابر استکبار چه در داخل کشور و چه خارج از کشور ایستاده اند و در بسیاری از موارد جان خود را تقدیم خدا کردند و یکی از این بزرگان که جانش را تقدیم کرد تا عزت و معنویت بر جای بماند میرزا کوچک جنگلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باید در رابطه با نهضت میرزا کنکاش و مطالعه و مبارزات میرزا در آن دوران بررسی شود، زیرا نتایج این بررسی‌ها هم مایه افزایش بصیرت و هم مایه فخر ملت ما می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در دوران بعد از جنگ جهانی اول آشفتگی و ویرانی در دنیا به ویژه ایران بوجود آمد و این آشفتگی بر جامعه بشری و جامعه ما تاثیرات خود را در افکار و روحیات انسان گذاشت و با توجه به اینکه دولت در این جنگ اعلام بی طرفی کرده بود، ولی دولت‌های مستکبر و فرصت طلب با هم قرار گذاشتند تا کشور‌های ضعیف را بین خود تقسیم کنند و ایران مستعمره آن‌ها شد، جنوب شرق ایران به دست انگلیس، شمال و شمال غرب به دست روسیه افتاد و عثمانی هم فرصت را غنیمت شمرد تا ایران را محل تاخت و تاز خود قرار دهد و چه کسانی بودند آن زمان که در برابر این قدرت‌ها ایستادند و نقش آفرینی کردند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در این دوران شخصیت‌هایی مثل میرزا به پا خواستند، افزود: میرزا توانست در این دوران نقش عظیمی را ایفا کند تا رنگ استعمار محو شود.

او گفت: میرزا به گیلان آمد و شیخ بهاء الدین املشی اولین کسی بود که به میرزا پیوست.

نماینده ولی فقیه در گیلان اولین هدف میرزا را اخراج بیگانگان از گیلان و ایران دانست و افزود: دومین هدف میرزا مبارزه با استبداد و استکبار و سومین هدفش ایجاد امنیت و معنویت در میان جامعه ایرانی و به ویژه جامعه گیلانی بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نخستین روز‌های جنگ لباس نظامی می‌پوشید و به جبهه می‌رفت، گفت: میرزا هم در آن دوران استبداد لباس روحانیت را از تن به در آورد و در کنار همرزمانش به میدان رفت تا آزادگی را برای جامعه آن روز به ارمغان بیاورد.

او افزود: میرزا معتقد بود نباید قانون جنگل در جامعه حکمفرما شود بلکه باید قانون دین در جامعه اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تا زمانی که میرزا زنده بود روس‌ها و انگلیسی‌ها آرامش نداشتند.

آیت الله فلاحتی افزود: مردم ایران همواره هرجا که حرکتی شروع می‌شد اگر حرکت اسلامی بود حمایت می‌کردند همانگونه که انقلاب اسلامی، چون حکومتی اسلامی بود مردم در کنار انقلاب ایستادند و ۸ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کردند.

او گفت: انقلاب ما انقلابی بر پایه دین، اهل بیت و قران بود و پایه گذار این انقلاب نهضت میرزا بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان تصریح کرد: دشمن یک حربه دارد و آن ایجاد غفلت در میان ملت هاست و غارت آن ملت ها، ولی در مورد کشور ما نتوانستند به نتیجه برسند، چون ملت ایران با رهبری‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی نگذاشتند یک وجب از خاک کشور ما به غارت برود.

 

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه ملت ایران نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله فلاحتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار پیشین و جدید شهرستان کاشان با بیان اینکه اسناد بالادستی رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم مد نظر فرماندار کاشان باشد، اظهار داشت: در تمامی کارها باید نگاه ویژه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در کاشان همواره در تلاش هستم تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در متن حکم صادرشده محقق شود و اگر فرماندار جدید کاشان می‌خواهد موفق‌تر باشد نگاه ویژه‌ای به متن حکم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری برای اینجانب داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن تأکید بر توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز داشت: این بیانیه وظیفه اصلی ما نسبت به امام زمان(عج) است؛ امام راحل که در سال 42 قیام کرد، فرمود که بیداری عدالت‌طلبان ایجاد شود و رهبر معظم انقلاب نیز جا پای امام راحل قرار داده است.

وی خودسازی، جامعه‌سازی، تمدن‌سازی را از کلیدواژ‌های بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: فرماندار باید کاشان را آباد کند و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب کاشان را شهری مکرم دانست که یک وجه آن بیانات ایشان در سال 1380 است و کاشان را امام باقر و امام صادق آن تکریم کردند.

85 درصد پیشرفت در احداث تقاطع غیرهمسطح ایلام- ملکشاهی

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه همه مسئولان در حفظ مکرم بودن آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند، تصریح کرد: فرماندار کاشان یک چشم‌انداز برای این منطقه ترسیم کند تا افراد برای توسعه مادی و معنوی این منطقه تلاش کنند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکنند.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم)
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست