Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه شورای امنای سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید هر سال ۱۰ درصد از نیروهای ورودی آموزش و پرورش در اختیار سازمان قرار بگیرد و با اجرای این قانون تا سال ۱۴۰۲ کمبود معلم در این بخش برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدجواد حسینی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان قزوین از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابر شدن بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و اظهار داشت: در سال 1399 اعتبارات ستادی ما 140 میلیارد تومان که در سال جاری این اعتبارات به 340 میلیارد تومان رسیده و در مجموع 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال قبل 361 هزار تبلت ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی تهیه شد، اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار در بودجه سال جاری 500 میلیارد تومان اعتبار برای تهیه تبلت ویژه این دانش‌آموزان اختصاص یافته است. ضمن اینکه برای اولین بار در بودجه سال 1400 حدود 50 میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل کمک‌توانبخشی دانش‌آموزان معلول تخصیص داده شده است.

حسینی ادامه داد: طبق آمایش سرزمینی انجام‌شده در 2 سال قبل به 210 مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی نیاز داریم که 165 مدرسه ساخته شده و 45 مدرسه هم در این حوزه کمبود داریم. با این حال در کل کشور 1.5 متر و در نواحی محروم 2.5 متر به سرانه فضای ورزشی مدارس استثنایی افزوده شده و در حال حاضر سرانه فضای ورزشی مدارس استثنایی 11 متر است.

700 نفر از مربیان مدارس استثنایی مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان شدند

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور در بخش دیگری از سخنانش درباره اجرای لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: اجرای این لایحه مشکلاتی را برای صدور احکام سرپرستان و مدیران مراکز مشکلات یادگیری ایجاد کرد که این مشکلات هم برطرف شده است.

حسینی از اجرای لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در حوزه نیروهای توانبخشی این سازمان خبر داد و افزود: بر این اساس احکام رتبه‌بندی نیروهای توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مورد بازبینی قرار گرفت و 700 نفر از مربیان ما در شمول اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان قرار گرفتند.

آموزش و پرورش استثنایی در بودجه 1400/ توانبخشی دانش‌‌آموزان نیازمند 450 میلیارد تومانرئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در کرمان: امسال در تمامی استا‌ن‌ها یک مدرسه ترکیبی ساخته و تجهیز می‌شودرئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: تهیه امکانات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار است

نسبت دانش‌آموز به معلم در مدارس استثنایی 6.5 نفر است

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در ادامه نسبت دانش‌آموز به معلم در مدارس استثنایی کشور را 6.5 نفر به ازای هر معلم دانست و گفت: در مجموع به 36 هزار نیروی انسانی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیاز داریم که 24 هزار نیرو تأمین شده و 12 هزار نفر کمبود نیرو داریم.

حسینی ادامه داد: طبق مصوبه شورای امنای سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید هر سال 10 درصد از نیروهای ورودی آموزش و پرورش در اختیار سازمان ما قرار بگیرد و اگر این قانون اجرا شود، تا سال 1402 کمبود معلم در این بخش به طور کامل مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان آموزش و پرورش استثنایی رتبه بندی معلمان استانداری قزوین سازمان آموزش و پرورش استثنایی رتبه بندی معلمان استانداری قزوین سازمان آموزش و پرورش استثنایی رتبه بندی معلمان مدارس استثنایی میلیارد تومان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی

حمید طریفی‌حسینی با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی