Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@14:20:11 GMT

چهارمین روز مذاکرات وین؛ توپ در زمین گروه ۱+۴

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۴۱۰۷

چهارمین روز مذاکرات وین؛ توپ در زمین گروه ۱+۴

ایران در چهارمین روز از مذاکرات وین متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف مقابل ارائه داده و اعلام کرده که برای ادامه‌ گفت‌وگوهای نتیجه‌محور آمادگی دارد.

به گزارش مشرق، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان امروز به خبرنگاران ایرانی مستقر در وین این خبر را اعلام و ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفت‌وگوهای جدی با جمهوری اسلامی ایران برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا طرف مقابل نیاز دارد اسنادی را که ایران در اختیار آن‌ها قرار داده بررسی کند اما آقای باقری اشاره کرد که اگر آن‌ها برای استمرار گفت‌وگوها آماده باشند جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این زمینه ندارد و در وین هست تا گفت‌وگوها را ادامه بدهد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان همچنین به این نکته اشاره کرد که به طرف‌های مقابل در باره بازیگران دیگری که خارج از عرصه این گفت‌وگوها  تلاش می‌کنند در روند مذاکرات اخلال ایجاد کنند و مسیر دستیابی به توافق و مسیر گفت‌وگوهای سازنده را دچار اخلال کنند هشدار داده است.

وی بیان داشت: من دیروز در جلسه با نمایندگان مختلف هیات‌های ۱+۴ هشدار دادم که باید تلاش بشود اجازه ندهیم که نگاه و رویکرد بازیگران خارج از گفت‌وگوها روی روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک دیپلمات اروپایی در وین تایید کرده که ۲ پیش نویس لغو تحریم‌ها و موضوع‌های هسته‌ای از سوی طرف ایرانی ارائه شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده امروز روسای هیات‌های اتحادیه اروپا و ۳ کشور اروپایی با باقری دیدار خواهند کرد. دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مذاکره کننده ارشد ایران از دیگر برنامه‌های اعلام شده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران با یک اراده جدی برای دست‌یابی به یک توافق نتیجه‌گرا و نتیجه‌بخش و پایداردر وین مستقر است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید مذاکرات وین با اولویت اساسی رفع تحریم ها و با جدیت جریان دارد. اگر طرف غربی حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو برجام وین علی باقری مذاکرات وین حسین امیرعبداللهیان آژانس بین المللی انرژی اتمی اتحادیه اروپا گفت وگوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

اسماعیلی افزود: مذاکرات هیات‌های عالی ‎ایران و ‎پاکستان نشان داد عزم هر دو طرف، ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است تا اتحاد‌های تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید؛ اتحاد‌هایی خلل‌ناپذیر که مبنای آن صرفا منافع کوتاه مدت نیست، بلکه برپایه ستون‌های مشترک هویتی است.

وی همچنین گفت: مذاکرات من با همتای پاکستانی در این فضا به پیشرفت‌های چشمگیری برای اجرای طرح‌های مشترک انجامید که هم اقدامات نمادین و هم تولیدات فرهنگی را دربرمی‌گیرد. نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اسلام آباد به نام ‎ایران و تولید مشترک سینمایی درباره اقبال لاهوری، بخشی از این کوشش‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی یک ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم. یکی از محور‌های مذاکرات با همتای پاکستانی نیز، طراحی سلسله‌ای از اقدامات فراگیر در جهت دفاع از ‎فلسطین بود و به چارچوبی قابل اجرا در این زمینه رسیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران با کشور‌های منطقه خبر داد و گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است. از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی در حال حرکت هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • جاده بقمچ در چناران پاکسازی شد