Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:04:40 GMT

گمرک میلک به مدار فعالیت بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۵۷۹۵

گمرک میلک به مدار فعالیت بازگشت

به گزارش  از گمرک جمهوری اسلامی ایران، سیدروح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: از عصر روز گذشته که درگیری محدودی در اطراف مرز میلک به وجود آمده بود و با توجه به ایمن‌سازی منطقه و شرایط احتیاطی فعالیت مرز متوقف شده بود، از صبح امروز با عادی شدن شرایط، مجدد فعالیت این مرز از سر گرفته شد.

وی افزود: گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان، مرز تجاری مشترک ایران و افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روز گذشته پس از بروز درگیری محدود در ۱۰ کیلومتری گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان، استقرار نیرو‌های نظامی در مرز و خروج محموله‌های تجاری، ایمن‌سازی محوطه و کامیون‌های حامل کالا در دستور کار قرار گرفت.

ارتش در مرز میلک مستقر شد و کامیون‌های حامل کالا نیز با همکاری سازمان‌های مستقر در مرز به سمت نقاط امن و دورتر از نقطه صفر مرزی هدایت شدند و کنترل امور در دست ارتش ایران قرار گرفت و بر همین اساس، پذیرش محموله تجاری در مرز میلک به تعویق افتاد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایانه مرزی میلک فعالیت تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

تین نیوز

گمرک ایران با هدف تسهیل صادرات تولیدکنندگان کالاهای صادراتی بخشنامه جدیدی صادر کرد که بر اساس آن صادرات برخی کالاها در صورت تایید گمرک و بر اساس سابقه صادر کننده از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره کل دفتر صادرات گمرک با هدف تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات، بخشنامه جدید صادر کرد که به شرح ذیل است:

«پیرو بخشنامه های شماره ۱۷۳/۱۵۱۷۹۰ مورخ ۸۸/۰۷/۰۷، ۲۲۲۸۸۸ مورخ ۹۴/۱۱/۲۰ و ۱۱۷/۶۳۲۰۹ مورخ ۹۵/۰۴/۰۶ و در راستای اجرای بند ۳ صورت جلسه هشتمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت مخاطره یا ریسک در گمرک در سال ۱۴۰۲ و به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی ورفع موانع تولید و کاهش هزینه های صادرکنندگان و افزایش توان رقابتی صادرات کالاهای ایرانی دستور فرمایید، در مواردی که تولیدکنندگان اقدام به صدور محصول تولیدی خود نموده و تعیین نوع کالا منوط به اخذ نظریه آزمایشگاه (تعیین ماهیت) می باشد، چنانچه صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده در آن گمرک مسبوق به سابقه بوده و قبلا نسبت به اخذ نظریه آزمایشگاه اقدام گردیده و بر اساس آن کالای اظهاری درست اظهار شده باشد به شرط اینکه:

کالای صادراتی مشمول ضوابط خاصی همچون: اخذ مجوز، پرداخت عوارض صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز موضوع دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت برای پردازش (ماده ۵۱ قانون امور گمرکی) و نیز صادرات از محل ورود قطعی جهت استرداد حقوق ورودی (ماده ۶۶ قانون امور گمرکی) نباشد، با تشخیص و موافقت مدیریت آن گمرک از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه اقدام و شماره کوتاژ و تاریخ اظهارنامه استنادی به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج و نظریه آزمایشگاه نیز اسکن شود.

بدیهی است نمونه برداری و استعلام نظریه آزمایشگاه به صورت تصادفی از محموله های صادراتی تکراری جزو اختیارات مدیران گمرکات اجرایی بوده که جهت اعمال مدیریت ریسک قابل استفاده است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید