Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزهای پایانی آذر سال گذشته، شوهر میانسال او به طرز مشکوکی در خانه‌شان در یکی از محله‌های پایتخت، فوت شد.

به نظر می‌رسید وی براثر سکته قلبی فوت کرده، اما با گذشت ۱۰ ماه، وقتی کارشناسان پزشکی‌قانونی نظر قطعی درباره مرگ او دادند، معلوم شد مرگ او براثر مسمومیت ناشی از مصرف موادمخدر صنعتی بوده و احتمال جنایت قوت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده مقتول چون عروس و پسرشان با هم اختلاف داشتند، از او به عنوان مظنون شکایت کردند که وی بازداشت و در تحقیقات به قتل اعتراف کرد.

او گفت: «چون شوهرش مخالف کار کردن وی بوده، نقشه قتل او را طراحی کرده و از مردی که آشنایش بوده، داروی مرگ خریده، به‌تدریج در غذا و چای شوهرش ریخته و باعث مرگش شده است.» با این اعتراف‌ها بود که همدستش نیز بازداشت شد و اعتراف کرد.

متهمان در بازداشت به‌سر می‌بردند تا به‌زودی راهی زندان شوند. در پشت صحنه یک جنایت این هفته پای حرف‌های مریم که شوهرش را کشته، نشستیم .

جنایت پایان یک زندگی در تهران

 از زندگی‌ات بگو .

زندگی خوبی داشتم. شوهرم مردخوبی بود و همه‌چیز را برایم فراهم می‌کرد.

دختری۱۸ ساله دارم. با شوهرم اختلاف آنچنانی نداشتیم. سال‌ها با او در شهرستان و در کارخانه‌ای کار می‌کردم. از چهار سال قبل که کارخانه به اطراف تهران منتقل شد، مشکلات‌مان شروع شد. چون از خانه تا کارخانه فاصله زیادی بود، شوهرم نگذاشت دیگر آنجا بروم. من سال‌ها کار کرده، مستقل بودم و نمی‌توانستم ساعت‌ها در خانه بمانم. همین باعث شد درخواست طلاق دهم. او وقتی متوجه شد قصد طلاق دارم، قبول کرد کار کنم و در مغازه‌ای حوالی محله‌مان مشغول به کار شدم.

 بعد چه شد؟

پنجشنبه و جمعه باید از ساعت ۱۴ تا ۲۲ سر کار می‌رفتم که با مخالفت شوهرم رو‌به‌رو شدم. قصد داشتم با تهدید به طلاق، جلویش را بگیرم. اما دیگر نترسید و مصمم بود اجازه ندهد کار کنم. نمی‌خواستم استقلال مالی‌ام را از دست بدهم و همین انگیزه‌ای شد، برای حذف او از زندگی‌ام.

راننده‌ای آشنای‌مان بود. اول به او گفتم که می‌خواهم شوهرم را بکشم و برایم آدمکش اجیر کن. چند ماهی دنبال آدمکش گشت، حتی یک نفر را هم پیدا کرد و فرستاد تهران اما در میانه راه تصمیمش عوض شد. ترسید، به شهرستان بازگشت و نقشه به‌هم ریخت. چند ماه بعد با کارگری که مشتری مغازه محل کارم بود، آشنا شدم. بعد از مدتی رفت و آمد، به او اعتماد پیدا کردم. درباره مشکلاتم با او حرف زدم و درددل کردم. اول ترسید و جا زد. بعد که اصرارهایم را دید، قبول کرد. نقشه‌های مختلفی طراحی کرد اما همه‌اش به بن‌بست خورد.

 چطور؟

گفتم آدمکشی را اجیر کن و حاضرم به او ۴۰ میلیون تومان دستمزد بدهم که این کار بی‌سر و صدا و بی‌دردسر انجام شود. گفتم خانه‌مان دوربین ندارد، ساعت ورود و خروج شوهرم را به او گفتم. قرار شد بعد از قتل شوهرم، جسد را در نایلون یا جعبه‌ای بسته‌بندی کرده، از خانه بیرون ببریم و در اطراف جاده یا داخل جوی آب  بیندازیم که ردی نماند. اما نمی‌دانم چرا نمی‌توانستیم آدمکشی اجیر کنیم. حتی به  آن مرد - همدستم - گفتم بهتر است خودش به خانه‌مان بیاید و دستکش دست کند، او را خفه کند. می‌خواستم خانه را به‌هم بریزم تا همه فکر کنند دزد آمده و شوهرم به دلیل درگیری با دزد، به قتل رسیده است. اما چون دخترم او را می‌شناخت، ترسید که لو برود. برای همین خودم دست به کار شدم. قرص‌های خواب‌آور را در غذا و چای شوهرم ریختم و به او دادم تا بخوابد و من بتوانم سر کار بروم. اما این قرص‌ها زیاد اثر نمی‌کرد. مرد جوان که سنگ صبورم شده بود پیشنهاد داد که خودم او را بکشم تا کسی شک نکند. او قرص‌های پودرشده‌ای را به من داد و خواست که از آن به جای قرص‌های خواب قبلی در چای و غذای شوهرم بریزم که زودتر اثر کند و بمیرد.

 قبول کردی؟

 بله. در چند هفته آخر پودر مرگ را در غذا و چای شوهرم می‌ریختم و آخرین روز هم در سوپ ریخته و به او دادم که فوت شد. روز بعد از مرگ او به بهانه تسلیت گفتن به خانه‌مان آمد و گفت بخشی از دارو، موادمخدر بوده است. تهدیدم کرد اگر راز قتل فاش شود، مرا بدبخت می‌کند. مدعی بود همه فکر می‌کنند سکته قلبی کرده، حتی  می‌گفت آشنایی در پزشکی‌قانونی دارد و هیچ‌گاه علت اصلی مرگ شوهرم برملا نمی‌شود.

 دخترت می‌دانست چه نقشه‌ای داری؟

 نمی‌دانست. چند بار دید من قرص و پودر در غذای پدرش می‌ریزم. وقتی اعتراض کرد، مدعی شدم قرص خواب است و مشکلی ندارد.

 عذاب وجدان گرفتی؟

خیلی. بعد از چند روز که در بازداشتگاه بودم، تازه به خودم آمدم و فهمیدم چه کرده‌ام. خودخواهی زندگی‌ام را نابود کرد. لیاقت همسر و دخترم را نداشتم. دخترم از من متنفر شده است.

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سکته قلبی قتل جنایت اخبار حوادث قتل قتل شوهر قتل در تهران سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت ریحانه پارسا اینستاگرام ریحانه پارسا بازیگر پژمان جمشیدی اینستاگرام پژمان جمشیدی بازیگر پژمان جمشیدی و سام درخشانی بازار آزاد سحر قریشی قیمت دلار ریحانه پارسا و حواشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» ناتوانی اسراییل را برملا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «دیوید هرست» نویسنده برجسته انگلیسی در تحلیلی به عملیات تنبیهی تاریخی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که حمله‌های موشکی ایران ضعف اسراییل را فاش کرد و نشان داد این رژیم به تنهایی قادر به محافظت از خود نیست و دیدیم که آمریکا و اردن و ... برای رهگیری موشک‌های ایران به کمک اسراییل آمدند.

هرست تاکید کرد که اسراییل امروز دیگر در انتخاب نحوه واکنش به این حمله‌ها آزادی عمل ندارد، به ویژه در سایه مخمصه‌ای که در غزه گرفتار آن شده و ناکامی مقابل مقاومت که هر روز بیشتر می‌شود. حمله اخیر ایران نشان داد که اسراییل برای محافظت از خود نیاز به دیگران دارد و در انتخاب نوع پاسخ به این حمله ها، آزاد نیست. بعد از گذشت بیش از ۶ ماه مشخص شده که جنگ غزه به خوبی پیش نمی‌رود. امروز نیروی زمینی اسراییل با مقاومت سرسختانه فلسطینی‌ها مواجه است که علیرغم ویرانی عظیم در غزه و رنج شدید مردم، هیچ نشانه‌ای از تسلیم یا شکست در آن‌ها دیده نمی‌شود.

در ادامه این مقاله آمده است که روحیه نیروهای حماس قوی‌تر از قبل شده و آنها از بدترین شرایط هم توانسته‌اند نجات پیدا کنند و همچنین چیزی برای از دست دادن ندارند. علاوه بر آن مردم غزه هم از حماس حمایت می‌کنند و می‌گویند که اشغال رفح توسط اسراییل هم فرقی به حال آنها نمی‌کند. مردم غزه گزارش‌های ارتش اسراییل درباره قدرت حماس از نظر تعداد گردان‌ها و تیپ‌ها را مسخره می‌کنند.

به نوشته این نویسنده انگلیسی، همزمان با شکست جنگ اسراییل در غزه، درخواست‌ها برای برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هم بیشتر شده و او برای رسیدن به توافق تبادل اسرا با حماس تحت فشار زیادی قرار دارد و اختلافات وی با اولین حامی خود یعنی جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا علنی شده است. همچنین فشار زیادی از جانب افکار عمومی جهان علیه نتانیاهو وجود دارد و اسراییل تحت حاکمیت وی به یک موجودیت منحرف تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز اسراییل بار دیگر نیاز دارد نقش قربانی را بازی کند تا این دروغ را حفظ کند که برای دفاع از موجودیت خود می‌جنگد. نتانیاهو با حمله به کنسولگری ایران در دمشق یک قمار بزرگ انجام داد و آمریکا هم از نیت او خبر داشت و می‌دانست که هدف وی کشاندن آمریکا به جنگ با ایران است. به همین دلیل آمریکا مستقیما به ایرانی‌ها پیغام داد که در حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه نقش نداشته و بعد از پرواز جنگنده‌های اسراییلی از این حمله مطلع شده است.

دیوید هرست افزود: بعد از این حمله اسراییل، ایران منتظر ماند ببیند شورای امنیت سازمان ملل چه کار می‌کند، اما آمریکا همراه با انگلیس و فرانسه از حق وتوی خود علیه بیانیه‌ای که روسیه برای محکومیت حمله اسراییل به کنسولگری ایران ارایه داده بود، استفاده کردند. بعد از آن ایران اعلام کرد که در صورت پایان تجاوزهای اسراییل به غزه، اقدامی علیه اسراییل انجام نخواهد داد، اما این موضوع هم نادیده گرفته شد. سپس کشورهای غربی یکی پس از دیگری از ایران خواستند که به اسراییل حمله نکند. در مورد بایدن، او فقط یک توصیه به ایرانی‌ها کرد: «این کار را نکنید».

بر اساس این یادداشت، زمانی که حمله ایران آغاز شد، مشخص شد که این حمله با دقت طراحی شده بود تا تعدادی پیام به ایالات متحده، اسراییل و منطقه عربی ارسال کند. در واقع تهران می‌خواست الگویی ایجاد کند که بتواند مستقیماً به اسراییل ضربه بزند؛ بدون اینکه جرقه جنگی همه جانبه زده شود. ایران می‌خواست به اسراییل بگوید که می‌تواند مستقیما به آن حمله کند و همچنین می‌خواست به آمریکا بگوید که ایران یک قدرت در منطقه خلیج فارس بوده و طرفی است که تنگه هرمز را کنترل می‌کند.

هرست تصریح کرد: هریک از موشک‌های ایران که به اهداف اسراییل اصابت کردند، پیامی با خود داشتند. این پیام‌ها قبل از انجام حمله، با توقیف یک کشتی متعلق به یک میلیاردر اسراییلی در نزدیکی تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران ایران تکمیل شد. بعد از آن انبوهی از پهپادهای ایرانی به سمت اسراییل ارسال شدند و به گفته رسانه‌های اسراییلی بیش از یک میلیارد دلار هزینه برای استفاده از سامانه‌های پدافندی جهت مقابله با حمله ایران صرف شد.

این نویسنده انگلیسی در ادامه مقاله خود نوشت که در این میان حداقل چهار کشور علنا به اسراییل برای مقابله با حمله ایران کمک کردند یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن و این یک تلاش عظیم پدافند هوایی بود. از سوی دیگر ایران از ۱۷۰ پهپاد ارزان قیمت برای حمله به اسراییل استفاده کرده بود و این درحالی است که اسراییل هزینه زیادی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی صرف کرد.

به نوشته دیوید هرست، نکته مسلم دیگر آن است که این پیام به اسراییل رسید که ایران بدون نیاز به استفاده از حزب‌الله یا انصارالله یا متحدان خود در عراق مستقیما می‌تواند اسراییل را از راه دور هدف قرار دهد. سلاح‌های مورد استفاده ایران در این حمله نمونه کوچکی از قدرت آتش این کشور بودند. بنابراین بعد از این حمله، ایران ابتکار عمل را به دست گرفت و به آمریکا هشدار داد که اگر اسراییل دست به اقدام دیگری بزند، پاسخ ایران سخت‌تر خواهد بود.

بر اساس این مقاله، پیام ایران به آمریکا نیز در این عملیات بسیار قوی بود با این مضمون که ایران بدون توجه به غرب قادر است با موشکهای بالستیک، اسراییل را هدف قرار دهد و همچنین یک هشدار به بایدن داد مبنی بر اینکه ایران می‌تواند همپیمان آمریکا را در منطقه خلیج فارس هدف قرار دهد. ایران به دنبال جنگ نیست، اما قدرت پاسخ به هر تجاوزی را دارد. بنابراین پیام مهم ایران به آمریکا این بود که این کشور باید مولودِ سرکش خود (اسراییل) را مهار کند.

کد خبر 6080730

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک | قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج بیست طبقه‌اش به قتل رسید
  • تصاویر ماهواره‌ ای دروغ صهیونیست ها را برملا کردند
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی اسراییل را برملا کرد