Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «هایاشی یوشیماسا»، وزیر امور خارجه ژاپن درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک انتصاب هایاشی و ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به مقامات عالی ژاپن، همچنین تشکر از کمک‌های انسان دوستانه این کشور در زمینه مقابله با کرونا، به حضور چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون مهاجر افغانستانی واکسن تزریق شده است و ایران آمادگی ارسال کمک‌های بشردوستانه ژاپن برای مردم افغانستان را دارد.

امیرعبداللهیان وضعیت نگران کننده انسانی در افغانستان در آستانه فصل زمستان را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت ارسال کمک‌های انسانی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: همه کشور‌ها در این شرایط باید به کمک مردم افغانستان بشتابند و ما نیز آمادگی داریم کمک‌های انسان‌دوستانه از طریق هوایی یا زمینی را به افغانستان تسهیل کنیم.

امیر عبداللهیان همچنین ضمن مرور ابعاد مختلف روابط دوجانبه و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بشردوستانه، محیط زیست و بهداشت، تاکید کرد و گفت: در همه زمینه‌ها می‌توانیم همکاری‌های خود را افزایش بدهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات هسته‌ای در وین با تاکید بر اینکه ما از مذاکره جدی و یک توافق خوب استقبال می‌کنیم و باید طرف‌های مقابل از خود حسن نیت نشان دهند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با عزم جدی و دستورکار روشن و منطقی شده به وین رفته است، اما درباره اراده و نیت آمریکا و سه کشور اروپایی خوش‌بین نیستیم.

وی افزود: مقامات آمریکا از یک طرف درخواست مذاکره و بازگشت به برجام را دارند، اما از طرف دیگر افراد و مؤسسات ایران را هم زمان تحریم جدید می‌کنند.

امیرعداللهیان افزود: مهم این است که این مذاکرات نتیجه داشته باشد و طرف‌های غربی جدیت و حسن نیت خود را در میز مذاکره و عمل نشان بدهند.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اعلام آمادگی برای گسترش روابط دو جانبه در زمینه‌های بهداشت، محیط زیست و گردشگری و سایر زمینه‌ها، از ارسال کمک‌های اضطراری ژاپن به افغانستان استقبال کرد.

«هایاشی یوشیماسا» بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و احترام به حقوق زنان و اقلیت‌های قومی و نابودی تروریسم در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن با استقبال از آغاز گفت‌وگو‌های وین، خواستار انعطاف طرفین برای رسیدن به یک توافق مرضی الطرفین در مذاکرات شد.

هایاشی یوشیماسا ضمن ابلاغ سلام مقامات عالی ژاپن به رئیس جمهور اسلامی ایران از وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار از ژاپن دعوت کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات وین توافق برجام لغو تحریم ها وزیر امور خارجه کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: امروز در ادامه رایزنی‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای ضمن اشاره به روند تصاعدی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد تاکید کردم.

وی گفت: در ادامه با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، خانم «تانیا فایون» وزیر امورخارجه اسلوونی، «محمدحسن» وزیر امورخارجه مالزی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امورخارجه اتریش، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان، «وانگ ای» وزیر امور خارجه چین، «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت‌وگو کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در این گفت‌وگوها با تبیین مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهمیت صلح و امنیت پایدار در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها، بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ملی کشورمان تصریح کردم.

کد خبر 6079481 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیرخارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است
  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است