Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، جان نکنگاسانگ رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا در مورد اومیکرون گفت: ما بسیار نگران هستیم، اما نگران این نیستیم که وضعیت را نتوان مدیریت کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا نیز اعلام کرد که برای مواجه شدن با سویه جدید آماده است و در موقعیت خوبی قرار دارد تا از افزایش موارد مبتلایان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سویه اومیکرون نوع جدید کرونا برای اولین بار یک هفته پیش توسط آفریقای جنوبی به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد و به سرعت در سراسر قاره ها ظاهر شد.

با شیوع سریع اومیکرون در نقاط مختلف جهان، اقدامات محدود کننده در برابر این نوع جدید کرونا توسط دولتمردان کشورها آغاز شد و ترس از موج مرگبار دیگری از عفونت ها را عمیق تر کرد و نشان داد که نبرد تقریباً دو ساله علیه این بیماری تمام نشده است.

در حالیکه برخی دولت های اروپایی به سرعت اقدامات سختی از جمله استفاده اجباری از  ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را مجدداً اعمال کرده اند،

سویه جدید کرونا در حالی در جنوب آفریقا شیوع پیدا کرده است که تنها هفت درصد از جمعیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی قاره آفریقا  واکسینه شده اند.

قاره آفریقا برای ایمن سازی ۶۰ درصد ساکنانش و دستیابی به سطحی از مصونیت در برابر ویروس کرونا حدود ۱.۵ میلیارد دز واکسن نیاز دارد. این در حالی است که تاکنون این قاره کمی بیش از ۴۰۰ میلیون دز دریافت کرده است.

سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در ماه گذشته از روند استفاده از واکسن بوستر (دز سوم) در کشورهای ثروتمند انتقاد کرده و اعلام داشتند که این امر دسترسی کشورهای فقیرتر به واکسن را کاهش می دهد.

برچسب‌ها اومیکرون ویروس کرونا قاره آفریقا سازمان ملل متحد سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا قاره آفریقا اومیکرون ویروس کرونا قاره آفریقا سازمان ملل متحد سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه آمار جدید شهدا و مجروحان جنگ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در نوار غزه شد که ۴۳ شهید و ۶۲ مجروح برجای گذاشت.

وزارت بهداشت غزه تأکید کرد: شمار شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر و تعداد مجروحان به ۷۶ هزار و ۳۷۱ نفر افزایش یافت.

جنگ رژیم صهیونیستی در غزه که از هفت اکتبر همزمان با عملیات طوفان الاقصی حماس علیه اراضی اشغالی آغاز شد همچنان ادامه دارد و منجر به ویرانی گسترده غزه و فاجعه انسانی بی‌سابقه در این منطقه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران اهداف نظامی را هدف قرار داد/ ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم/ به حامیان رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم این رژیم را از اقدام های بیشتر برحذر دارند
  • روسیه: حمله‌ ایران به اسرائیل دفاع از خود بود
  • روسیه: حمله های ایران به اسرائیل دفاع از خود بود
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • وزیر دفاع آمریکا: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم!