Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در خصوص نیازهای تغذیه افراد در فصول سرد سال، توصیه می‌شود که در روزهای سرد باید مصرف آنتی اکسیدان‌ها را افزایش داد چراکه به علت شرایط موجود، زمان بیشتری در فضای بسته سپری می‌شود و افراد در معرض ابتلاء به عفونت‌های تنفسی قرار می‌گیرند، به ویژه در این دوران که کشورها درگیر پاندمی کرونا هستند باید ایمنی و مقاومت بدن را در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهایی از خطر شکستگی لگن با رژیم غذایی مناسب

در فصل سرد به علت خشکی هوا، رطوبت لایه مخاط دستگاه تنفسی و توان لایه مخاطی برای دفع ذرات میکروبی و ویروسی کاهش می‌یابد.

میوه‌ها، سبزی‌ها، گروه نان و غلات و سایر گروه‌های اصلی مواد غذایی آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند، و  مواد غذایی سرشار از ویتامین A و پیش سازهای آن، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D آنتی اکسیدان‌ها قوی هستند که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

میوه‌های زرد و قرمز همچون خرمالو و سبزیجاتی مثل کدو حلوایی که در این فصل به وفور در دسترس هستند، پیش سازهای ویتامین A یا همان کاروتن‌های مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند. انواع فلفل شیرین، فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای به صورت خام سرشار از ویتامین C هستند.

مصرف سبزیجات سبزرنگ همچون سبزی خوردن، کاهو و اسفناج به علت افزایش مقاومت بدن در مقابل عفونت‌های تنفسی، تصریح کرد: ویتامین E موجود در دانه‌های روغنی و روغن‌های سالم همچون روغن ذرت و زیتون، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که نقش بسزایی در خنثی کردن مواد اکسیداتیو موجود در بدن دارند.

ماهی‌های همچون قزل آلا و کیلکا به علت دسترسی و قیمت ارزان‌تر، منبع مناسبی برای تأمین امگا -۳ و ویتامین D محسوب می‌شوند. همچنین برگ تازه خرفه نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است.

کد خبر 640473 برچسب‌ها سلامت ویتامین‌ پاییز بیماری - عفونت زمستان میوه و تره بار تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت ویتامین پاییز بیماری عفونت زمستان میوه و تره بار تغذیه آنتی اکسیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خطرناک مصرف زیاد بادام

مصرف زیاد و بیش از اندازه آجیل باعث یبوست می‌شود. بادام یک آجیل سرشار از فیبر است، به نحوی که ۲۳ عدد مغز بادام حدود ۳۰ گرم می‌شود که این مقدار ۳.۵ گرم فیبر دارد. فیبر زیاد می‌تواند باعث یبوست و سایر مشکلات معده مانند اسهال، گرفتگی معده، گاز و ... شود. مشکلات گوارشی ناشی از خوردن بادام زمانی اتفاق می‌افتد که هنگام خوردن بادام، آب به مقدار زیاد نوشیده نشود.

به گزارش زی‌سان به نقل از ایسنا، مصرف زیاد بادام می‌تواند سبب کاهش جذب مواد مغذی در بدن شود. فیبر بالای بادام می‌تواند با منیزیم، کلسیم، آهن و روی متصل شود و در جذب این مواد معدنی اختلال ایجاد کند. مصرف روزانه توصیه شده فیبر حدود ۳۰ گرم است.

گاهی اوقات این پرسش که «آیا مصرف زیاد بادام می‌تواند باعث افزایش وزن شود؟» مطرح می‌شود. مصرف حدود ۲۰ بادام می‌تواند کالری مورد نیاز بدن را تامین کند. اگر میزان وعده‌های غذایی در طول روز کافی است، باید کمتر از ۱۰ بادام در طول روز مصرف کرد.

بادام می‌تواند آلرژی ایجاد کند. بادام مانند بادام هندی و گردو می‌تواند دربرخی از افراد حساسیت ایجاد کند. بادام دارای پروتئینی به نام «آمندین» است که یک آلرژن به حساب می‌آید. برخی از واکنش‌های آلرژیک مانند تورم زبان، خارش گلو، تورم لب یا دهان و خارش دهان می‌تواند ناشی از مصرف بادام باشد. اگر شخصی تاکنون بادام نخورده باشد، بهتر است خوردن بادام را با سه تا پنج بادام شروع کند تا از آلرژی مطلع شود.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، مصرف زیاد بادام می‌تواند منجر به سنگ کلیه شود. بادام حاوی اگزالات است که ترکیبات محلول در روده است. مصرف بیش از حد اگزالات می‌تواند به تشکیل سنگ کلیه و شروع نارسایی کلیه کمک کند.

بادام می‌تواند باعث مصرف بیش از حد ویتامین E شود. بادام دارای ویتامین E و به همین دلیل برای سلامت پوست مفید است. هنگام استفاده از مواد غذایی غنی از ویتامین E یا مکمل‌های ویتامین E نباید در مصرف بادام زیادی‌روی کرد. ویتامین E اضافی می‌تواند در انعقاد خون اختلال ایجاد کند و باعث خونریزی شود.

tags # رژیم غذایی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (ویدئو) واکنش جالب و عجیب حیوانات وقتی برای اولین بار خود را در آینه می‌بینند

دیگر خبرها

  • آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • خطر مرگ با مصرف زیاد این ویتامین
  • فواید خیار / این افراد «خیار» نخورند!
  • چه کسانی باید از خوردن خیار پرهیز کنند؟
  • عوارض خطرناک مصرف زیاد بادام
  • توصیه‌های طب سنتی در فصل بهار