Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:47:53 GMT

«اُمیکرون» در کمین واکسن‌نزده‌ها +علائم

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۶۶۱۷

«اُمیکرون» در کمین واکسن‌نزده‌ها +علائم

حسین بیگلری با تأکید بر ضرورت واکسیناسیون علیه کرونا، اظهار داشت: در اجتماع زندگی می‌کنیم و زندگی اجتماعی داریم، بنابراین نباید در تزریق واکسن تعللی صورت گیرد. باید حتما واکسن بزنیم تا آرامش داشته باشیم.

وی خطاب به برخی از ورزشکاران که مدعی هستند بدن خیلی قوی دارند، گفت: ویروس کرونا به سیستم ایمنی همه انسان‌ها می‌تواند آسیب خیلی شدیدی وارد کند و از سد دفاعی بدن یک ورزشکار هم به راحتی عبور کند، لذا باید هر نوع باور اشتباه را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تمام دنیا به اتفاق به این نتیجه رسیده‌اند تنها راهکار موثر واکسیناسیون است پس نباید در این خصوص تردیدی داشت.

وی در ادامه اشاره‌ای به سویه جدید اُمیکرون داشت و خاطرنشان کرد: در طول دو سال اخیر که ویروس کرونا همه‌گیر جهانی ایجاد کرده هر از چندگاهی این ویروس با ماهیت ژنتیکی خود دچار جهش‌هایی می‌شود این جهش‌ها ژنتیکی می‌تواند براساس الفبای یونانی اسم‌های مختلفی همچون الفا، بتا، دلتا و... ایجاد کند.

بیگلری اضافه کرد: از پنجم آذرماه در آفریقای جنوبی نمونه جدیدی شناسایی شده که قابلیت سرایت بالاتری دارد و چون هنوز دانش زیادی در این زمینه وجود ندارد نظریه‌های علمی زیادی منتشر شده، اما به طور کلی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که این بیماری قابلیت سرایت بالاتری دارد و برخلاف گونه‌هایی دیگر که با آبریزش بینی، تب، از بین رفتن حس بویایی و... همراه بوده به شکل خستگی مفرط چند روزه و سردرد شدید خود را نشان می‌دهد.

وی سویه جدید اُمیکرون را زنگ خطری برای واکسن‌نزده‌ها دانست و افزود: با توجه به اینکه در کشور آفریقای جنوبی ۲۴ درصد مردم واکسن تزریق کرده، بنابراین این ویروس در بدن افرادی جهش پیدا کرده که واکسن نزده بودند. چون واکسن‌نزده‌ها بدنی مستعدی برای جهش ژنتیکی ویروس دارند.

وی تصریح کرد: حتی اگر گونه جدید بتواند قابلیت‌های جدیدی داشته باشد باز هم واکسیناسیون علیه کرونا سدی دفاعی و حفاظتی است.

بیگلری متذکر شد: واکسیناسیون علیه کرونا را باید انجام دهیم با زدن واکسن ایمنی ۱۰۰درصدی نداریم بلکه ایمنی بهتری داریم.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون راهکار حفاظتی بهتر است، اما 100درصد نیست واکسن را برای داشتن سیستم ایمنی قوی تزریق می‌کنیم ولی به این معنا نیست دیگر پروتکل‌ها بهداشتی را کنار بگذاریم.

بیگلری خاطرنشان کرد: واکسن به تنهایی نمی‌تواند نقش حفاظتی داشته باشد همچنان باید تا پایان همه‌گیری کرونا در سطح دنیا، کشور، استان باید از ماسک استفاده کنیم از شرکت در میهمانی، شب‌نشینی، مجالس عزا و عروسی خودداری کنیم.

وی در پایان، یادآور شد: فعلا با خطر موج‌های بعدی این ویروس همچنان مواجه هستیم و تا زمانی که ایمنی در سطح دنیا به حدی برسد تا این ویروس فروکش کند باید به ادامه مراقبت‌های بهداشتی همچنان پایبند باشیم./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن نزده ها ا میکرون علائم سویه جدید کرونا واکسن نزده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل