Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اجتماعی سپاه استان قزوین گفت: دوره‌های آموزشی طرح سلام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات استان قزوین اجرا می‌شود که جامعه هدف آن معتمدان محلی هستند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مهدی نجاتی آتانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه توانمندسازی نیروهای محلی یکی از اهداف سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، اظهارداشت: دوره‌های آموزشی طرح سلام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات استان قزوین اجرا می‌شود که جامعه هدف آن معتمدان محلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی یک‌روزه هستند و هدف از برگزاری آنها آماده‌سازی معتمدان و اعضای شوراهای محله‌ها برای اجرای طرح کرامت است که در آن نحوه همکاری بین بسیج و معتمدان برای ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر در محلات به صورت دقیق تشریح می‌شود. ضمن اینکه مربیان حوزه پیشگیری از اعتیاد را تربیت کرده و به این محلات می‌فرستیم.

نجاتی آتانی با اشاره به دیگر فعالیت‌های سپاه استان قزوین در حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: در همین رابطه افراد در معرض خطر اعتیاد در محلات شناسایی شده و مورد آموزش نیروهای بسیج قرار می‌گیرند. همچنین در قالب فضاسازی محیطی مفاهیم آموزشی و ترویجی پیشگیری از اعتیاد را در قالب بنر و فیسکچر در محلات آسیب‌دیده از اعتیاد عرضه می‌کنیم.

وی ادامه داد: محتوای این بنرها و فیکسچرهای مفاهیم کلیدی برای آگاه‌سازی افراد در مقابله بلای خانمان‌ساز اعتیاد است که تاکنون این بنرها و فیکسچرها را در 12 محله پرآسیب نصب کردیم و محتوای این تابلوها ماه به ماه تغییر می‌کند. ضمن اینکه 1200 متر دیوارنویسی و نقاشی با موضوع اعتیاد در این محلات انجام دادیم.

دادستان قزوین: مشکل ‌اعتیاد ‌با برگزاری جلسه‌‌ برطرف نمی‌شوداستاندار قزوین‌: تب آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین بالاست‌دادستان قزوین: آسیب‌های اجتماعی نباید با تشکیل پرونده‌های قضائی برطرف شوند

اجرای طرح آگاه‌سازی حقوقی درباره مشکلات اعتیاد

معاون سپاه صاحب‌الامر(عج) در بخش دیگری از این گفتگو همچنین از اجرای طرح آگاه‌سازی حقوقی با محور آسیب‌های اجتماعی در محلات استان قزوین خبر داد و گفت: در این طرح که در حوزه فرهنگ پیشگیری از اعتیاد اجرا می‌شود، با کمک سازمان بسیج حقوقدانان سپاه معضلات حقوقی و قضایی اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر را برای اهالی 29 محله پرآسیب استان تشریح می‌کنیم.

نجاتی آتانی ادامه داد: همچنین کانال‌های فضای مجازی ویژه روستاهای پرآسیب را راه‌اندازی کردیم و تولیدات رسانه‌ای حوزه مبارزه با اعتیاد شامل پویانمایی و موشن‌گرافیک را در این فضا به اهالی روستا ارائه می‌کنیم تا برای مقابله با آسیب اعتیاد فرهنگ‌سازی کنیم. 

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استانداری قزوین بسیج سازندگی معتاد آسیب های اجتماعی استانداری قزوین بسیج سازندگی معتاد آسیب های اجتماعی در محلات استان قزوین پیشگیری از اعتیاد اجرا می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 

رضا محمودی نسب در جلسه آموزشی تحت عنوان فرزند ایمن و والد آگاه گفت : شهرستان زرند در مواجهه گسترده با انواع اختلالات و آسیب های اجتماعی روبرو بوده است که  در سایه تلاش خیران و تشکل های مردم نهاد فعال در این حوزه و همراهی و همکاری مسئولان و مدیران استانی و محلی، مواجهات تخصصی و کارآمدی را در این شهرستان با این معظلات شاهد بوده ایم که نتایج قابل قبول و در خوری را در پی داشته است.

 وی  افزود : برگزاری جلسات آموزشی تحت عنوان فرزند ایمن و والد آگاه  در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه آگاه سازی و ارتقای مهارت های زندگی فردی و اجتماعی تاثیر به سزایی در کنترل و بهبود وضعیت خواهد داشت و با نهادینه شدن این آموزش ها و با توجه به استقبال خوب و پرشور جامعه هدف و خانواده ها از این دوره های آموزشی، بی تردید در آینده ای نزدیک شاهد اثرات مثبت قابل قبولی در سطح جامعه خواهیم بود.

همچنین کمال الدین مودب،کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از اعتیاد زرند، زرند را از پیشرو ترین شهرستان های استان کرمان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد: با تداوم این همکاری ها و افزایش دوره های آموزشی مرتبط، شاهد رشد و تثبیت این دستاورد ارزنده در سطح شهرستان زرند باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه