Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@13:54:53 GMT

مصالحه 10 هزار نفر با دولت سوریه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۶۹۹۰

مصالحه 10 هزار نفر با دولت سوریه

به گزارش جام جم آنلاین، کمیته‌های امنیتی سوریه که مخصوص پذیرش افراد مسلحی هستند که تمایل به زمین گذاشتن سلاح و مصالحه دارند، همچنان در حال خدمت‌رسانی به مردم شرق این کشور هستند.

منابعی در این کمیته‌ها به خبرگزاری اسپوتینک گفتند که تعداد افرادی که طی هفته جاری در شهر المیادین واقع در استان دیرالزور به وضعیتشان رسیدگی شد، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع تخمین زدند که تا پایان ساعت کاری روز پنجشنبه، تعداد این افراد به چهار هزار نفر می‌رسد؛ زیرا ساکنان این منطقه از مصالحه با دولت سوریه بشدت استقبال کرده‌اند.

کمیته مذکور اخیرا به وضعیت شش هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز دیرالزور رسیدگی کرده است و با این احتساب، تعداد کل افرادی که به وضعیتشان رسیدگی شده، به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است. این افراد تحت تعقیب دولت سوریه قرار داشته‌اند.

این کمیته در هفته آینده به شهر مرزی بوکمال بین سوریه و عراق منتقل خواهد شد. چند کمیته دیگر نیز عازم شمال و غرب دیرالزور خواهند شد تا تعداد بیشتری بتوانند از مصالحه استفاده کنند.

«مدلول العزیز» نماینده پارلمان سوریه که یکی از افراد سرشناس عشیره البکاره در دیرالزور است، مصالحه را فرصتی برای اتحاد و بازگشت تمامی مردم دیرالزور به منازلشان و از سرگیری روند عادی زندگی آنان عنوان کرد.

«عبد الله شلاش» نیز یکی از افراد سرشناس عشیره «البوسرایا» گفت که فرزندان عشایر شرق سوریه، با استقبال گسترده از مصالحه با دولت، به همه نیروهای خارجی از جمله آمریکا پیام داده‌اند که حضورشان را نمی‌پذیرند و تأکید دارند که در کنار حکومت سوریه قرار دارند.

کسی که به وضعیتش رسیدگی می‌شود، مدرکی داده می‌شود که بر اساس آن، تعقیب وی از سوی نهادهای امنیتی به پایان می‌رسد.

بخش عمده شرق و شمال شرق سوریه در اشغال نظامیان تروریست آمریکایی و کردهای وابسته به این کشور قرار دارد. ساکنان این منطقه، بارها به این حضور اشغالگرانه اعتراض کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سوریه دیرالزور مصالحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که هر ساله با آن مواجه هستیم افراد فرصت طلب مجازی هستند که در فصل امتحانات نهایی و کنکور با ادعای دلسوزی و حمایت از داوطلبین خود را به آنها نزدیک می‌کنند و به بهانه فروش سوالات و ابزار پیشرفته تقلب از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات همه جانبه پلیس در این حوزه افزود: طی حضور همه جانبه پلیس فتا در فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی ویژه کنکور و امتحانات نهایی تعداد زیادی صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی رصد و مورد پیگیری تخصصی قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در قدم بعدی این پرونده مشخص شد بیش از بیست کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور و ابزار تقلب را داشته و آنها را با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد هجده نفر از افراد اصلی این تیم مجرمانه شناسایی و پس از احراز هویت و تشریفات قضائی پلیس موفق شد در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود در مناطق مختلف تهران بزرگ دستگیر و در چرخه پیگیری قضائی قرار دهد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه این مجرمین نیز همانند دیگر متهمین دستگیر شده سنوات قبلی هیچ‌گونه سوالی در اختیار نداشتند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد صرفاً با اعلام فروش سوالات کنکور بلافاصله بعد از واریز وجه کاربر را مسدود می‌کردند و برخی دیگر نیز سوالات بی ربط و قدیمی را به عنوان سوالات جدید برای داوطلبین ارسال می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان افزود: داوطلبان کنکور به تبلیغات واهی و دروغین فضای مجازی توجه نکنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تجهیزاتی که تحت عنوان راه‌های تقلب در شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد نه تنها کمکی به داوطلبان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به آنها وارد کند و سلامت این عزیزان را به خطر بیاندازد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب افراد سودجو که با سوءاستفاده از هویت‌های مجازی جعلی برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند را نخورید و در صورت نیاز از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با ما در ارتباط باشند.

کد خبر 6087230

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • بازداشت شیادان بی سواد در نقاب دلسوزان مجازی کنکور
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • ۶۲ نفر به دلیل واژگونی قایق جان باختند
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی