Web Analytics Made Easy - Statcounter

« علیرضا محرابیان» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار روزهای ناسالم هوای اراک از ابتدای  سال جاری تاکنون به ۱۲۱ روز رسیده و این در حالی است که پارسال در این بازه زمانی حدود ۴۰ روز ناسالم به ثبت رسیده بود.

وی بیان کرد: افزایش روزهای ناسالم زنگ خطر برای سلامت مردم است و مسئولان باید با نگاهی متعهدانه برای رفع نگرانی‌ها در این راستا گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: آلاینده مسئول در این مدت، بیشتر ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون بوده اما، آلاینده‌های گازی هم نسبت به سنوات گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بودن که این موضوع نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.

محرابیان اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که شمار روزهای ناسالم هوا در اراک در نیمه دوم سال و به‌ویژه در فصول سرد سال بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود حجم و تعداد آلاینده‌ها افزایش یابد.

وی عنوان کرد: انتظار است واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی برای کاهش آلودگی هوا به تعهدات زیست محیطی خود پایبند باشند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۱ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی کارگروه کاهش آلودگی هوا آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست اراک استان مرکزی کارگروه کاهش آلودگی هوا آلودگی هوا روزهای ناسالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر

به گزارش قدس آنلاین، وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان در نشستی اضطراری با نمایندگان شماری از نهادهای کمک‌رسان در کابل، خواهان رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که نمایندگان اوچا، سازمان جهانی غذا، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سازمان بین‌المللی مهاجرت، موسسه اکتید و شورای پناهندگان دانمارک در این نشست حضور داشتند.

در عین حال، سازمان هواشناسی وزارت حمل و نقل و هوانوردی حکومت سرپرست طالبان در بیانیه‌ای از احتمال بارش باران در ۱۴ ولایت این کشور در روز ۲۹ فروردین(فردا) خبر داده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، پکتیکا، خوست، پکتیا، غزنی، بامیان، دایکندی، ارزگان و غور روز چهارشنبه شاهد بارندگی و سیلاب‌ خواهند بود.

در چند روز اخیر بسیاری از ولایات افغانستان شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب بوده اند.

 سایق جانان سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان به تازگی در بیانیه‌ای گفت که وقوع سیل‌ علاوه بر تلفات جانی، باعث تخریب نزدیک به ۶۰۶ خانه و یک هزار و ۹۵۰ زمین کشاورزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • افزایش دمای تهران طی روزهای پایانی هفته
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر