Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@06:22:37 GMT

علت برگزار نشدن کنسرت‌ها در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۷۳۵۴

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علت برگزار نشدن کنسرت‌ها در پایتخت تفاهم نداشتن میان تهیه کنندگان و سالن داران بر سر قیمت بلیت کنسرت‌ها است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمود شالویی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما درباره چرایی برگزار نشدن کنسرت‌ها علارقم صدور مجوز‌ها گفت: این مسئله ریشه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از ابتدای آذر مجوز‌های برگزاری کنسرت‌ها را صادر و زیر ساخت ها‌ی آن را هم فراهم کردیم.

وی ادامه داد در تهران تهیه کنندگان و سالن داران بر سر قیمت بلیت کنسرت‌ها هنوز به تفاهم نرسیده اند. ما نمی‌خواهیم قیمت بلیت‌ها به گونه‌ای باشد که به هنر دوستان فشار اقتصادی آورده شود.

آقای شالویی افزود: امیدواریم تهیه کنندگان و سالن داران هر چه زود‌تر به تفاهم برسند و زود‌تر شاهد برگزاری این رویداد هنری باشیم. برچسب ها: کنسرت ، تهران ، شالویی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کنسرت تهران شالویی کنسرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟

هر ساله در شورای شهر تهران نرخ کرایه حمل نقل عمومی تصویب و سپس فرمانداری هم تایید می‌کند. از روز شنبه یک اردیبهشت نرخ ورودیه در مترو داخل تهران ۱۶ درصد افزایش می‌یابد. نرخ بلیت تک سفر از  ۳۳۰۰ به  ۴۳۰۰ تومان افزایش و خطوط حومه برای پرند و هشتگرد ۳۰ درصد نرخ بالا می رود. 

هزینه هر سفر با مترو چگونه محاسبه می شود؟

در حال حاضر مسافران مترو یا از کارت های قابل شارژ مجدد استفاده می کنند و یا بلیت های تک سفره می خرند.

بلیت تک سفره

به گزارش روزیاتو، قیمت بلیت مترو تک سفره در نیمه اول سال ۱۴۰۳ برای خطوط اصلی معادل ۴ هزار تومان و برای خط ۵ که مسیر بین کرج و تهران است کمی گران‌تر بوده و معادل ۵ هزار تومان است. البته اگر بخواهید در این خط تا هشتگرد هم بروید باید ۹ هزار تومان هم هزینه کنید. آخرین قیمت استثنا نیز مربوط به بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی است که ۱۵ هزار تومان قیمت دارد.

کارت الکترونیکی

قیمت یا هزینه بلیت مترو در صورت استفاده از کارت بلیت آن، به صورت هوشمندانه محاسبه می‌شود. در واقع این هزینه تابع مسافت طی شده با مترو بوده و به ازای هر کیلومتر ۱۴۷ قیمت پایه ورود به مترو افزوده می‌شود.

آیا ثبت خروج از مترو با کارت در کسر هزینه از کارت شما تاثیر می گذارد؟

باید توجه داشته باشید در صورت استفاده از کارت الکترونیکی موقع خروج از مترو، کارت بلیت را روی اسکنرهای موجود در گیت‌های خروجی بزنید تا خروج خود را اعلام کنید تا مابقی نرخ در هنگام خروج بر اساس کیلومتر مسیر طی شده محاسبه شود. در غیر اینصورت (یا حضور بیش از ۲ ساعت در مترو) هزینه سفر به طور کامل برای شما محاسبه می‌گردد.

به عنوان مثال هزینه سفر با بلیت الکترونیکی برای مسافت‌های مختلف به شرح زیر است.

کمتر از ۲ کیلومتر: ۲۵۰۰۰ ریال ۲ تا ۴ کیلومتر: ۲۵۲۹۴ ریال ۴ تا ۶ کیلومتر: ۲۵۵۸۸ ریال ۶ تا ۸ کیلومتر: ۲۵۸۸۲ ریال ۸ تا ۱۰ کیلومتر: ۲۶۱۷۶ ریال ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر: ۲۶۴۷۰ ریال ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر: ۲۶۹۱۱ ریال ۱۵ تا ۱۸ کیلومتر: ۲۷۳۵۲ ریال ۱۸ تا ۲۲ کیلومتر: ۲۷۹۴۰ ریال ۲۲ تا ۲۶ کیلومتر: ۲۸۵۲۸ ریال ۲۶ تا ۳۰ کیلومتر: ۲۹۱۱۶ ریال بیش از ۳۰ کیلومتر: ۲۹۷۰۴ ریال

پس از ورود به مترو، مبلغ تعیین شده ثابت به‌ عنوان هزینه سفر در کمترین مسیر از اعتبار کارت مسافران کسر می‌شود و هنگام خروج مابه‌التفاوت هزینه مسافرت در مسافت‌های بالاتر کسر خواهد شد.

قیمت بلیت تک سفره مترو تهران

قیمت بلیت مترو تک‌سفره در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۳ برای خطوط اصلی معادل ۴ هزار تومان و برای خط ۵ که مسیر بین کرج و تهران است کمی گران‌تر بوده و معادل ۵ هزار تومان است. البته اگر بخواهید در این خط تا هشتگرد هم بروید باید ۹ هزار تومان هم هزینه کنید. آخرین قیمت استثنا نیز مربوط به بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی است که ۱۵ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت بلیت تک سفره مترو تهران ۱۴۰۳

قیمت بلیت مترو تک‌سفره در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۳ برای خطوط اصلی معادل ۴ هزار تومان و برای خط ۵ که مسیر بین کرج و تهران است کمی گران‌تر بوده و معادل ۵ هزار تومان است. البته اگر بخواهید در این خط تا هشتگرد هم بروید باید ۹ هزار تومان هم هزینه کنید. آخرین قیمت استثنا نیز مربوط به بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی است که ۱۵ هزار تومان قیمت دارد.

هزینه بلیت تک سفره مترو تهران

قیمت برای خطوط اصلی مترو تهران قیمت برای مترو تهران تا مترو کرج (خط ۵) قیمت برای مترو تهران تا هشتگرد قیمت برای مترو تهران تا فرودگاه امام
۴ هزار تومان ۵ هزار تومان ۹ هزار تومان ۱۵ هزار تومان
قیمت کارت بلیت الکترونیک مترو تهران

برای افرادی که بلیت الکترونیکی را تهیه می‌کنند و افرادی که بلیت را به صورت حضوری خریداری می‌کنند، تفاوت در قیمت وجود دارد. در ساعات پیک تردد، قیمت بلیت الکترونیکی ۲ هزار و ۷۰۰ تومان است در حالی که برای خرید حضوری این مبلغ ۳ هزار تومان خواهد بود.

از سوی دیگر، در ساعات غیرپیک تردد، هزینه بلیت الکترونیکی ۲ هزار و ۲۹۵ تومان و برای خرید حضوری ۲ هزار و ۵۵۰ تومان است. با این تفاوت‌ها، استفاده از بلیت الکترونیکی می‌تواند هزینه را کاهش دهد و در عین حال به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل فروش بلیت، تهیه آن امکان‌پذیر باشد.

با توجه به شرایط مختلف و نوسانات قیمت، مبلغ ورودی برای استفاده از مترو تهران از حداقل ۲ هزار و ۲۹۵ تومان تا حداکثر ۳ هزار تومان تعیین شده است. به ازای هر کیلومتر پس از دو کیلومتر پیمایش، ۲۰ تومان به هزینه‌ها اضافه خواهد شد.

برای خط ۵ مترو، حداقل مبلغ ورودیه ۳ هزار و ۲۱۳ تومان است که در ساعات اوج سفرهای شهری ممکن است تا حداکثر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یابد.  هزینه خرید بلیت حضوری از هشتگرد نیز در بازه ۶ هزار و ۲۷۳ تومان تا حداکثر ۸ هزار و ۲۰۰ تومان است، که مسافران بیش از ۱۵۰ کیلومتر پیمایش خواهند کرد. برای فرودگاه امام، هزینه بلیت میان ۱۰ هزار و ۴۴۲ تومان تا ۱۱ هزار و ۶۰۲ تومان است. برای کاهش تمایل مردم به خرید بلیت‌های تک‌سفره و کاغذی، هزینه هر بلیت برای شهر تهران ۴ هزار تومان، برای شهر کرج ۵ هزار تومان و برای فرودگاه امام ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. هزینه کارت بلیت مترو ۱۲ هزار تومان است و مبلغ قابل شارژ در آن از ۵۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزینه کارت بلیت الکترونیک مترو تهران

قیمت کارت بلیت الکترونیک مترو تهران قیمت برای خرید حضوری قیمت برای خرید غیرحضوری
ساعات غیرپیک ۲۵۵۰ تومان ۲۲۹۵ تومان
ساعات پیک ۳۰۰۰ تومان ۲۷۰۰ تومان
کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟
  • برنامه داغ کنسرت‌های بهاری در تهران
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • جزئیات کنسرت‌های تهران در اردیبهشت ۱۴۰۳ + تاریخ، قیمت بلیط و خوانندگان
  • شروع کنسرت‌های پاپ در تهران؛ رضا صادقی، بهنام بانی و علیرضا طلیسچی | از ۱۵۰ تا ۸۹۵ هزار تومان
  • یک منوی داغ از کنسرت‌های بهاری
  • اعلام برنامه کنسرت‌های تهران و شهرهای دیگر با طعم چند اما و اگر
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟
  • کنسرت‌های موسیقی در نیمه اول اردیبهشت؛ پیشتازی پاپ
  • ۱۳ فیلم در زمستان گذشته روی پرده هنر و تجربه رفتند