Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:44:39 GMT

طلا در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۷۶۸۷

طلا در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما موضع موافق بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش نرخهای بهره، این فلز ارزشمند را برای سومین هفته متوالی در مسیر کاهش هفتگی قرار داد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۷۲ دلار و ۴۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین حد حدود یک ماه گذشته سقوط کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۷۷۳ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۲۱ دلار و ۶۰ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۷۶۲ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۱ درصد ریزش قیمت داشته است. این کاهش در واکنش به اظهارات مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا روی داده است. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که برابر کنگره داشت، اعلام کرد تصمیم درباره تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه ممکن است در نشست سیاست پولی دسامبر گرفته شود.

رافائل بوستیک، رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا به کنفرانس "نکست" رویترز اعلام کرد پایان بخشیدن به برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا تا مارس اقدام مناسبی خواهد بود و به این بانک مرکزی اجازه می دهد نرخهای بهره را افزایش دهد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets‌ در این باره گفت: بانک مرکزی تمایل بیشتری به تحکیم سیاست پولی پیدا کرده است و اگر به یکباره مشکلات مرتبط با واریانت جدید اُمیکرون ایجاد شود، معامله‌گران احتمالا به سمت خرید دلار می روند. این فضا برای طلا منفی خواهد بود.

اُمیکرون نگرانیهایی را نسبت به روند احیای اقتصادی برانگیخته و باعث عقب‌گرد بازارهای سهام شده و قیمتهای نفت در مسیر ثبت ششمین کاهش هفتگی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی آمریکا هستند. این گزارش یکی از معیارهای کلیدی بانک مرکزی آمریکا در تصمیمات سیاست پولی است. گزارش اشتغال ملی ADP در روز چهارشنبه نشان داد مشاغل بخش خصوصی ۵۳۴ هزار مورد در نوامبر افزایش داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۳۹ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷۷۸ دلار و ۷۷ سنت ایستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار برای تحویل فوری با ۰ بانک مرکزی آمریکا درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومیت سال متوالی زنگ خطری برای آموزش عالی است. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات ملی دانشجویان آمریکا (NSCRC)، تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی در این کشور ۲.۸ درصد کاهش یافته است. این کاهش تعداد شامل فارغ‌التحصیلان کالج‌های محلی می‌شود که نقش مهمی در ورود دانشجویان کم درآمد و محروم دارند.

بیشتر بخوانید: ترک تحصیل ۳۰ درصدی دانشجویان آمریکایی

کاهش ۲.۸ درصدی تعداد دانشجویانی که در پایان سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در آمریکا فارغ‌التحصیل شدند، تقریبا ۲ برابر کاهش سال قبل (۱.۵%) بود که ۳ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۳۴۳ فارغ‌التحصیل وجود داشت. این تعداد ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی کمتر از ۲۰۲۲-۲۰۲۱ است که کمترین تعداد از سال ۲۰۱۴-۲۰۱۳ است که تقریبا ۳.۳ میلیون دانشجو از کالج فارغ‌التحصیل شدند.

این کاهش تعداد دانشجویان در سراسر ۵۰ ایالت آمریکا به جز پنج ایالت شامل یوتا (رشد ۰.۳ درصدی)، نبراسکا (رشد ۰.۲ درصدی)، آریزونا (رشد ۰.۳ درصدی)، رودآیلند (رشد ۰.۳ درصدی) و کانکتیکات (ثابت) دیده می‌شود. این ایالت‌ها مجموعا ۵.۱ درصد از جمعیت ۳۳۵ میلیون نفری آمریکا را تشکیل می‌دهند.

از طرف دیگر، ۶ ایالت از جمله نیویورک، واشنگتن و مینه سوتا کاهش بیش از ۵ درصدی را تجربه کردند. در حالی که کالیفرنیا ۳.۶ درصد، فلوریدا ۲.۸ درصد و تگزاس ۱.۶ درصد کمتر از سال قبل مدرک کارشناسی اعطا کردند. در مجموع، ۴۲ ایالت شاهد کاهش تعداد دانشجویانی بودند که به مدارک لیسانس ۲ ساله دست یافتند. بیشترین کاهش به ترتیب مربوط به فلوریدا ۱۴.۲ درصد، کالیفرنیا ۱۲ درصد و نیویورک ۱۰.۷ درصد بود. این ایالت‌ها دارای بیشترین تعداد کالج‌های محلی هستند.

این دومین سال متوالی است که هم تعداد کل مدارک کارشناسی کاهش یافته و هم تعداد مدارکی که برای اولین بار دریافت می‌شوند. داگ شاپیرو، مدیر تحقیقات اجرایی NSCRC گفت: کاهش نرخ فارغ‌التحصیلان کارشناسی از حدود ۱.۵ درصد در سال گذشته به ۲.۸ درصد در سال جاری تقریباً دو برابر شده است.

زنان بومی در آمریکا بیشترین کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان را دارند

آمارها نشان می‌دهد که زنان بومی آمریکا با ۱۴.۴ درصد بیشترین میزان کاهش مدارک کارشناسی بین را داشته‌اند. به این معنا که در سال ۲۰۲۳، تعداد فارغ‌التحصیلان زن بومی آمریکا از کالج‌های ۴ ساله، هزار و ۲۹ نفر کمتر از سال قبل بود. در حالی که کاهش مدرک برای مردان بومی آمریکا ۶.۳ درصد بود. فارغ‌التحصیلان زن سیاه‌پوست در سال ۲۰۲۳، ۶.۱ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ بودند. در سال ۲۰۲۲ هم تعداد فارغ‌التحصیلان زن سیاه‌پوست نسبت به سال قبل ۳.۹ درصد کاهش داشت: تعداد فارغ‌التحصیلان در ۲ سال گذشته از ۱۱۴ هزار نفر به ۱۰۳ هزار و ۲۳۷ نفر کاهش یافته است. تعداد مردان سیاه‌پوست فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی هم از ۶۰ هزار و ۹۶۰ نفر به ۵۵ هزار و ۹۲۲ نفر کاشته شد.

تعداد زنان فارغ‌التحصیل سفیدپوست در دو سال گذشته ۳.۵% و ۴.۴% کاهش یافته است و ۵۴۱ هزار و ۲۶۲ هزار نفر دیپلم خود را در سال ۲۰۲۳ دریافت کردند. تعداد مردان فارغ‌التحصیل سفیدپوست هم به کاهش سه ساله خود ادامه داد. به طوری که تعداد کمتری از مردان سفیدپوست، یعنی ۲۹۸ هزار و ۸۳۲ نفر در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۶ که ۳۹۷ هزار و ۸۸۲ نفر از کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا فارغ التحصیل شدند، مدرک کارشناسی خود را دریافت کردند.

شاپیرو معتقد است که کاهش تعداد دانشجویانی که مدرک کارشناسی کاردانی را دریافت می‌کنند، به‌ویژه به دلیل نقشی که کالج‌های اجتماعی به عنوان پله برای آموزش عالی بازی می‌کنند، نگران‌کننده است. وی تصریح کرد؛ فکر می‌کنم این خبر بسیار بدی است. مدرک کاردانی یکی از موفق‌ترین مسیرها برای دسترسی به مدرک کارشناسی برای دانشجویان کم درآمد و محروم بوده است. من فکر می‌کنم که این دانشجویان به‌ویژه برای رسیدن به مدرک لیسانس به دلیل این کاهش‌ها با چالش‌های بیشتری مواجه خواهند شد.»

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228015 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • نرخ رشد نقدینگی در مسیر کاهش