Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@17:39:31 GMT

12 نفر در پی حمله داعش به شمال عراق جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۷۷۰۱

12 نفر در پی حمله داعش به شمال عراق جان باختند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی، بامداد امروز (جمعه)، خبر دادند که در پی حمله عناصر داعش به منطقه «قرجوغ» از توابع شهرستان «مخمور» در استان نینوای عراق (شمال) ۱۲ نفر جان باخته‌اند.

پایگاه خبری شبکه «زاگرس» به نقل از یکی از افسران  پیشمرگه گزارش داد که عناصر داعش ساعت ۱۹ دیشب به وقت محلی تلاش کردند به روستای «لهیبان» در شمال عراق حمله کنند؛ اما تحرکات آن‌ها توسط دوربین‌های حرارتی شناسایی شد و اهالی منطقه موفق شدند با آن‌ها مقابله و آن‌ها را ودار به عقب‌نشینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه خبری در ادامه اضافه کرد که ساعت ۲۱:۴۵ شامگاه پنجشنبه، تروریست‌های داعشی بار دیگر اقدام به حمله می‌کنند و این بار روستای کُردنشین «خضرجیجه» را که اغلب ساکنان آن کشاورز و دامدار هستند، هدف قرار می‌دهند.

طبق این گزارش، تروریست‌های داعشی به سمت غیرنظامیان این روستا از جمله زنان و کودکان تیراندازی می‌کنند و همزمان نیروهای پیشمرگه برای مقابله با آن‌ها وارد عمل می‌شوند.

زاگرس در ادامه افزود که این درگیری به جان باختن یکی از نیروهای پیشمرگه و سه غیرنظامی دیگر از جمله یک کودک منجر می‌شود.

سرهنگ «نجات خوله القیادی» از فرماندهان نیروهای پیشمرگه در اربیل اضافه کرد که پس از حمله داعش به روستای خضرجیجه، هفت نفر از نیروهای پیشمرگه سعی می‌کنند که از فرار عناصر داعش جلوگیری کنند که در دام تروریست‌ها گرفتار و کشته می‌شوند.

بر اساس این گزارش، خودروی یکی دیگر از نیروهای پیشمرگه که در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی بوده، واژگون می‌شود و او نیز جان خود را از دست می‌دهد و سه نفر دیگر نیز در این حادثه مجروح می‌شوند.

عناصر داعش طی شش روز گذشته چهار حمله به نقاط مختلفی از مناطق شمالی عراق انجام داده‌اند که در پی آن، ۱۷ نفر از  نیروهای پیشمرگه کشته و ۹ نفر دیگر این نیروها مجروح می‌شوند.

بر اساس گزارش منابع کُردی در پی حملات شش روز گذشته داعش، همچنین سه  غیرنظامی جان باخته‌اند و چهار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند. 

انتهای پیام/l

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق داعش کردستان عراق نیروهای پیشمرگه عناصر داعش تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «حسین الکرعاوی» رئیس هیأت اجرایی یک جنبش مردمی در عراق تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول هدف قرار گرفتن پایگاه کالسو در استان بابل هستند.

وی افزود: در تمام حمله‌های قبلی آمریکا و رژیم صهیونیستی دست داشته‌اند اما در خصوص این ماجرا حقیقت پوشانده می‌شود.

الکرعاوی اضافه کرد: نیروهای حشد شعبی تنها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرند و این واقعیت برای همگان آشکار شده است.

وی بیان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که نیروهای حشد شعبی آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن نخست خود می‌دانند. به همین دلیل آمریکا و بازوهای این کشور به دنبال انحلال نیروهای حشد شعبی یا ادغام آنها در نیروهای دیگر هستند. آمریکا به خوبی می‌داند نیروهای حشد شعبی در صف نخست هرگونه جنگ با رژیم صهیونیستی هستند.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تصریح کرد: در حالی که هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور در واشنگتن به سر می‌برد آمریکا یک حمله تجاوزکارانه علیه مقرهای وابسته به نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی در استان بابل انجام داده است.

وی در ادامه افزود: این تجاوز آمریکا یک وقاحت و گستاخی در حق نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شود.

الناشی از هیأت عراقی مستقر در آمریکا خواست یک شکایت علیه مقامات آمریکایی تقدیم شورای امنیت کند تا بدین وسیله کرامت عراق و عراقی‌ها حفظ شود.

کد خبر 6084210

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند