Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@14:49:35 GMT

رشد ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۷۷۶۱

رشد ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در کرمانشاه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پیمان ترکمانه  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۹۸ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده و کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها متولی جمع‌آوری زکات است.

او افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده ۴۲۸ میلیارد ریال زکات واجب و ۷۰ میلیارد ریال زکات مستحب بوده و نسبت به هشت ماهه سال گذشته رشد ۱۰۱ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه بیان داشت: عاملین کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان‌های استان کرمانشاه کار جمع‌آوری زکات را انجام داده و روحانیون برنامه‌های همیشگی و گفتگو برای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات را دارا دارند.

او ادامه داد: ۹۰ درصد از زکات دریافتی صرف امور خیریه و خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان شده و هفت درصد صرف تعمیر و ساخت پروژه‌های عمرانی عام المنفعه مثل مسجد، حسینیه و غسالخانه می‌شود.

ترکمانه اظهار داشت: بنا به قانون زکات گندم و جو بیشترین زکات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و به دلیل کم‌آبی یا بارش باران در شهرستان‌ها مقدار زکات دریافتی در هر شهرستان متفاوت است.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد زکات محرومان کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد