Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- فرشته روح‌افزا که پژوهشگر حوزه زنان است در گفت‌وگو با روزنامه کیهان گفته است:« فیفا نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند. فیفا در ابتدا گفت که زنان باید به ورزشگاه‌ها بیایند، اما فیفا بعد از آنکه زنان را در دولت قبل به ورزشگاه بردیم مدعی شد که این حضور نباید گزینشی باشد. با این اوصاف دفعه بعد ممکن است فیفا بگوید زنان حجاب هم نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس ما باید هرچه فیفا می‌گوید را قبول کنیم؟ اگر به حرفشان گوش دهیم در نهایت می‌گویند که باید زنان و مردان کنار هم بنشینند.»

به خانم پژوهشگر باید بگوییم که بله؛ ما هرچه فیفا گفت را باید گوش بدیهم. آنها یک نهاد بین‌المللی هستند که شرط حضور در آن، پذیرش تمام قوانین فیفاست. اگر بخواهیم در این زمینه ساز خود را بزنیم به راحتی تعلیق می‌شویم و دیگر تو بمیری، من بمیرم هم مشکلی از ما حل نخواهد کرد.

فیفا به شدت زبان ساده‌ای دارد. آنها می‌گویند ما یک نهاد مستقل بین‌المللی هستیم و اعضای ما باید بر اساس قوانینی که ما وضع کرده‌ایم رفتار کنند و گرنه نمی‌توانند در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای فعالیت داشته باشند. ما اگر می‌‎خواهیم فوتبال‌مان در سطح آسیا و جهان حضور داشته باشد، باید به دستورالعمل‌های فیفا تن در دهیم و اگر نه، می‌خواهیم دور ورزش حصار بکشیم و خودمان باشیم و خودمان، به راحتی می‌توانیم قوانین فیفا را کاغذ پاره بخوانیم و کار خود را کنیم.

فیفا همین چندی پیش کشور ثروتمند کویت که رابطه خوبی با جهان دارد  را هم به خاطر دخالت دولت در کار فدراسیون تعلیق کرد و این نشان می‌‎دهد که فدراسیون بین‌‎المللی فوتبال زیاد اهل تعارف و مدارا با کشورها نیست.

اگر می‌خواهیم در دایره قواعد بین‌المللی تعریف شویم، باید به قوانینی که آنها می‌گذارند احترام بگذاریم. الان بهترین فرصت بود که با توجه به عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، شرایط را برای حضور بانوان فراهم می‌کردیم که نکردیم.

بعد نکته جالب این ماجرا این است که برخی به گونه‌ای برخورد می‌کنند که انگار ورزشگاه‌های ما جدا از جامعه هستند و فقط ناهنجاری‌ها متعلق به استادیوم‌های ورزشی است. نه عزیزان؛ زنان این کشور از صبح تا شب در جامعه هستند و هم پای مردان کار می‌کنند.

کافی است شما ساعت 5 صبح از خانه بیرون بزنید تا حضور زنان در جامعه را ببیند. اگر خیلی نگران آنها هستید، شرایط کاری آنها را بهتر کنید. امکانات و تسهیلات بیشتری در اختیارشان بگذارید تا در محیط‌های کار راحت‌تر فعالیت کنند.

القصه که ما یک بار تن کاغذ پاره خواندن تصمیمات بین‌المللی به تن‌مان خورده است، لطف با فوتبال و ورزش دیگر این کار را نکنید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از پنج سال باخت

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال زنان بارسلونا در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا شامگاه شنبه در دیداری خانگی به مصاف چلسی رفت و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.

این دیدار اما از دو جهت برای طرفداران این تیم حائز اهمیت بود. نخست آنکه تیم زنان بارسلونا از سال ۱۳۹۷(۲۰۱۹) در هیچ دیدار خانگی شکست نخورده بود. این تیم در ژانویه ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷) در دیدار برابر اسپورتینگ هوئلوا در لالیگا با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورده بود و پس از آن در ۱۲۳ دیدار خانگی و به مدت پنج سال هرگز طعم شکست را نچشیده بود.

ضمن اینکه این تیم از آوریل ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۹) در تمام دیدارهایی که به میدان رفته است موفق به گلزنی شده بود و برای نخستین بار در دیدار با چلسی و پس از حدود ۱۹۰ بازی نتوانست در یکی دیدار گلزنی کند.

این تیم اسپانیایی در این فصل ۱۶۴ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است.

بارسلونا در فصل گذشته موفق شد رکوردی خارق العاده از خود به نمایش بگذارد و علاوه بر کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد در ۴۴ بازی، ۴۲ برد و ۲ تساوی بدست بیاورد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • بمب بزرگ مالکان جدید استقلال؛ سرمربی پرافتخار در یک‌قدمی نیمکت آبی‌ها
  • بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)
  • ببینید | بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید!
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • حضور قهرمانان استان در رقابت های بین‌المللی
  • تیم فوتبال زنان بارسلونا پس از پنج سال باخت
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود