Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد حسین‌زاده» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای همزمان طرح سربازماهر از ابتدای امسال در سراسر کشور گفت: این طرح در گذشته هم بصورت پراکنده اجرا می‌شد اما از ابتدای سال‌جاری اجرای آن به استان‌ها ابلاغ شد و ادارات ورزش و جوانان در این زمینه متولی این طرح معرفی شدند.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه صورت گرفته این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی در کشور برگزار شده و در آموزش های آن از ظرفیت اساتید این نهاد بهره گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح سربازماهر به هر استان سهمیه چند پادگان داده شده که هم اکنون این طرح در پادگان‌های شهدا، شهید رجایی و شهید ثابت خواه استان کرمانشاه در حال اجراست.

حسین زاده گفت: در این طرح اساتید جهاد دانشگاهی در ۲ محور آموزش مهارت های زندگی و آموزش عمومی کارآفرینی و اشتغال به سربازان آموزش های لازم را ارایه می کنند.

وی تصریح کرد: پس از پایان آموزش ها، از سربازان آزمون به عمل آمده و گواهینامه پایان دوره اعطا می شود.

معاون امور جوانان اداره کل جوانان استان کرمانشاه با اشاره به نوپا بودن این طرح گفت: احتمال بروز مشکلات در هر طرح جدیدی وجود دارد و هم اکنون نیز با چالش هایی از جمله برگزاری مجازی کلاس ها در این طرح مواجه هستیم.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا به ناچار مجبور به برگزاری مجازی کلاس های آموزشی هستیم و همین امر دشواری هایی به همراه دارد و امیدواریم با مساعد شدن شرایط کرونایی بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری حضوری این دوره ها باشیم.

حسین زاده تصریح کرد: در هفته جاری به احتمال زیاد میزبان معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان و یا مدیرکل طرح های ملی این وزارتخانه در استان خواهیم بود، امیدواریم با حضور ایشان مشکلات اجرای طرح در استان احصا و رفع شود.

آموزش هشت هزار سرباز در مرحله سوم طرح سرباز ماهر

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز با اشاره به پایان برگزاری دوره هفتم از مرحله سوم این طرح در استان گفت: اجرای این طرح در قالب تفاهم نامه بین ستاد کل نیروهای مسلح،  وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی، با هدف آموزش و توانمندسازی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سطوح بدو خدمت، حین خدمت و پس از خدمت منعقد شده است.

«علی اکبر والی» با اشاره به لزوم مهارت آموزی به سربازان، افزود: سربازان پس از سپری کردن دوران خدمت، وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوند که طبیعتا فراگیری آموزه های حوزه اشتغال و مهارت های زندگی در حین خدمت تا حد زیادی می‌تواند در انتخاب مسیر صحیح در حوزه های یادشده برای آنها راهگشا باشد.

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، به همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان در استان در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در هشت ماه سپری شده از سال جاری هشت هزار و ۴۱ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان در قالب این طرح از آموزش مهارت های زندگی و مهارت عمومی اشتغال بهره مند شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۳ نفر از آموزشگاه رزم مقدماتی شهدا نزسا کرمانشاه، هزار و ۴۱۳ نفر از آموزشگاه رزم مقدماتی شهید ثابت خواه گیلانغرب و تعداد سه هزار و ۹۷۵ نفر نیز متعلق به مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی ناجا است.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی باشگاه پرسپولیس سرباز مهارت اموزی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی باشگاه پرسپولیس سرباز سازمان جهاد دانشگاهی باشگاه پرسپولیس سرباز مهارت اموزی کرمانشاه جهاد دانشگاهی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

عطا حسن‌پور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی لرستان در سالن جلسات این مجموعه با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها در حال توسعه و گسترش است و ما شاهد ارتباطات خوب این نهاد انقلابی با مسئولان و مدیریت استان هستیم، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان، مرکز امیدی برای کسانی که از داشتن فرزند ناامید هستند.
وی با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژتوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش گردشگری کشاورزی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کمااینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.
حسن‌پور با بیان اینکه جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از زمینه‌های همکاری این اداره‌کل با جهاد دانشگاهی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت انتشارات جهاد دانشگاهی و از طرفی کتاب‌هایی از قبیل معماری‌های لرستان، پل‌های تاریخی لرستان و جاذبه‌های گردشگری لرستان آماده چاپ هستند می‌توان در این راستا از ظرفیت انتشارات این نهاد انقلابی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران