Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس سنای آمریکا پنحشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن منابع مالی مورد نیاز دولت بایدن تا اواسط فوریه تامین خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا با تصویب لایحه تامین منابع مالی مورد نیاز دولت ایالات متحده، عملا مانع ورشکستگی و تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته خارجی سنای آمریکا خواستار تحقیق درباره قطعات آمریکایی پهپادهای ترکیه شدسنای آمریکا صلاحیت سفیر جدید در اسرائیل را تایید کرد

بر اساس این گزارش، لایحه پیشنهادی، منابع مالی دولت بایدن را تا اواسط فوریه تامین خواهد کرد. برخی از جمهوریخواهان سعی کردند تا رای گیری درباره این لایحه را به تاخیر بیندازند که تلاش آنها موفقیت آمیز نبود.

این لایحه با 69 رای موافق در برابر 28 رای مخالف به تصویب سنای آمریکا رسیده و منابع مالی مورد نیاز دولت را تا 18 فوریه تامین خواهد کرد.

اکنون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فرصت کافی را دارد تا این لایحه را امضا کند. این لایحه پیش از این نیز با 221 رای موافق در برابر 212 رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود.

کنگره با یک ضرب الاجل مهم دیگر نیز روبرو است و آن سقف استقراض دولت فدرال است. دولت آمریکا به محدودیت استقراض 28.9 تریلیون دلاری نزدیک می شود که بر اساس برآورد وزارت خزانه داری تا 15 دسامبر به این محدودیت خواهد رسید. اگر کنگره با افزایش سقف استقراض دولت موافقت نکند، بخشی از فعالیت های دولت بایدن پس از این تاریخ متوقف شده و دولت آمریکا از نظر اقتصادی ورشکست خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سنای آمریکا منابع مالی دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب بسته کمکی به این رژیم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بسته کمکی به اسرائیل که اکنون در هر دو مجلس کنگره تصویب شد، گواه روشنی بر قدرت اتحاد ماست و پیامی قوی به همه دشمنان ما می‌فرستد».

به گزارش الجزیره، او همچنین از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان «به خاطر تعهد تزلزل ناپذیر به امنیت اسرائیل» تشکر کرد. 

مجلس سنای آمریکا صبح امروز بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری را تصویب کرد که رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را تامین می‌کند. این بسته تجهیزات نظامی بیشتری برای سربازان اوکراینی می‌فرستد و سیستم‌های موشکی رژیم اشغاگر را نیز تجهیز خواهد کرد. 

لایحه مذکور پیش‌تر توسط مجلس نمایندگان تصویب شده بود و اکنون با رای مثبت سنا به کاخ سفید می‌رود تا به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسد. 

چراغ سبز سنا به این بسته در حالی داده شده که جنگ غزه وارد دویست و یکمین روز خود شده و بیش از ۳۴ هزار نفر در این نوار محاصره شده به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود