Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:09:28 GMT

ایلان ماسک دوباره سهام‌اش را فروخت

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۸۱۲۸

ایلان ماسک دوباره سهام‌اش را فروخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، او در اوایل ماه نوامبر در توئیتر یک نظرسنجی برگزار و اعلام کرد در صورت تأیید کاربران در این پلتفرم ۱۰ درصد از سهام خود را می‌فروشد. تعداد زیادی از کاربران در نظر سنجی ماسک شرکت و این اقدام را تأیید کردند.

بنیانگذار تسلا از ۸ نوامبر تاکنون حدود ۱۰.۱ میلیون سهم به ارزش ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیارد دلار فروخته است.

کد خبر 5366422 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ايلان ماسك سهام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی تحقیقات علمی فیس بوک حاکمیت سایبری گوگل نوآوری فناوری فضایی ایستگاه فضایی بین المللی ایرانسل تراشه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایالات متحده امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند

تسلا جدیدترین شرکت بزرگی است که کارمندان خود را اخراج می‌کند. این تصمیم ظاهراً در پی مشکلات مربوط به کاهش فروش اتخاذ شده است؛ بنابراین تسلا نیز مانند بسیاری از شرکت‌های معروف و بزرگ دنیا، این تصمیم ناخوشایند را گرفته است.

به گزارش بیزینس اینسایدر و بر اساس یادداشت داخلی ارسال‌شده توسط «ایلان ماسک» به کارمندان، این شرکت درحال تعدیل بیش از ۱۰ درصد کارکنان خود در سراسر جهان است. این اخراج‌ها مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که این کمپانی نتوانست در فصل اول ۲۰۲۴ تعداد خودروی مناسبی تحویل مشتریان دهد.

ماسک در یک ایمیل دراین‌باره می‌گوید:

 «از هیچ‌کار دیگری به اندازه اخراج کارمندان متنفر نیستم، اما باید انجام شود. این امر ما را قادر می‌سازد تا برای چرخه رشد بعدی نوآور و مشتاق بمانیم.»

دو نفر مطلع از این موضوع می‌گویند که برخی از کارمندان تسلا در روز دوشنبه، دسترسی به ایمیل‌های کاری و تیم‌های خود را از دست دادند.

ارقام تحویل خودرو‌های تسلا به مشتریان در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، افت قابل توجهی را نشان می‌دهد. تحویل خودرو‌های این شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه قبل و بیش از ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. این موضوع نشان‌دهنده اولین کاهش فروش سال به سال این شرکت از ۲۰۲۰ است.

مشکلاتی که باعث تعدیل نیرو در تسلا شد

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی کاهش تحویل در رمپ تولید خود را به‌دلیل به‌روزرسانی خودروی مدل ۳، آتش‌سوزی در کارخانه نزدیک برلین و مشکلات زنجیره تأمین ناشی از درگیری‌های دریای سرخ عنوان کرد.

در ماه فوریه ۲۰۲۴، مدیران اصلی تسلا از برخی پرسنل ارشد خود خواستند که حیاتی‌ترین نقش‌های شرکت را مشخص کنند. در آن زمان این شرکت بررسی عملکرد برخی از کارمندان را نیز به تأخیر انداخت.

سخنگوی تسلا هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر رسمی پاسخ نداده است.

قبل از اخبار اخراج، این شرکت اعلام کرد که بیش از ۱۴۰۰۰۰ کارگر در سراسر جهان استخدام کرده است؛ از جمله بیش از ۲۰۰۰۰ در کارخانه فرمانت خود در کالیفرنیا.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سابقه قطع همکاری با کارکنان برای کاهش هزینه‌ها را دارد. این میلیاردر معروف پس از خرید توییتر در سال ۲۰۲۲، نیروی کار این شبکه اجتماعی را به نصف کاهش داد.

منبع: دیجیاتو

tags # ایلان ماسک ، خودرو تسلا سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • پیشنهاد غافلگیرکننده ایلان ماسک/ توییت زدن برای چه کسانی پولی می‌شود؟
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • آگهی عجیب و غریبی که به شدت جنجالی شد
  • هوش مصنوعی ایلان ماسک عکس‌ها را تفسیر می‌کند
  • چلسی ضرر کرد، بولی هتلش را فروخت!