Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-19@08:11:36 GMT

تولید داروی زخم معده به دست محققان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۸۵۰۵

تولید داروی زخم معده به دست محققان ایرانی

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان از تولید تولید داروی درمان زخم معده توسط محققان ایرانی در آینده خبر داد. محمد رضا فاضلی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: بیش از ۶۰ الی ۷۰ پایان نامه دانشجویی شرکت دانش بنیان ما در خصوص پروبیوتیک‌ها تهیه شده که بعد از ارائه آن‌ها تصمیم به تجاری سازی آن‌ها گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مستقر شدن در مرکز رشد دانشگاه داروسازی علوم پزشکی ماده موثر پروبیوتیک‌ها را تولید کردیم.

او افزود: بخش عمده محصولات این شرکت دانش بنیان را پروبیوتیک‌ها تشکیل می‌دهند، زیرا به آن‌ها در علم پزشکی و دارو سازی توجه زیادی شده است و برای درمان، کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها به وفور استفاده می‌شود.

فاضلی با اشاره به منبع اصلی فراورده‌های پروبیوتیک اظهار کرد: منبع اصلی فراورده‌های پروبیوتیک، میکروب‌ها و باکتری‌های مفید و غیر مضر بدن هستند. ما تنها شرکتی هستیم که ماده موثر فراورده‌های پروبیوتیک را تولید کرده و هیچ نیازی به واردات نداریم. فراورده‌های پروبیوتیک در درمان بیماری‌های گوارشی، نازایی و مخاطی بسیار اهمیت دارد.

او ادامه داد: تولید محصولی اصیل یکی از مسائلی بود که شرکت دانش بنیان ما برای اجرا و عملی کردن آن تلاش کرد. به دلیل از بین رفتن میکروب‌های مفید بدن توسط آنتی بیوتیک ها، بیماری‌هایی مانند ام اس در افراد شکل می‌گیرد. دارویی در دست تولید داریم که در درمان زخم معده به بیماران کمک می‌کند تا بهبود یابند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دانش بنیان باکتری فاضلی میکروب بیماری فراورده های پروبیوتیک شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد

ایتنا - سازمان غذا و داروی آمریکا در یک اقدام تاریخی، اولین داروی درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی موسوم به NASH یا استیاتوهپاتیت متابولیک مرتبط با عملکرد نامناسب را تایید کرد.
این دارو تحت نام تجاری «رزدیفرا» توسط شرکت داروسازی مادریگال تولید شده و از ماه آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، پس از این تاییدیه سهام مادریگال در بورس نیویورک، با جهش ۲۴ درصدی همراه شد.

بیماری NASH که اخیراً استیاتوهپاتیت متابولیک نامگذاری شده، حدود ۱.۵ میلیون نفر در آمریکا را درگیر کرده اما تاکنون هیچ درمان تاییدشده‌ای برای آن وجود نداشته است.

بیل سیبولد، مدیرعامل مادریگال، ضمن اعلام دسترس‌پذیری این داروی خوراکی از آوریل آینده، ابراز امیدواری کرد که فروش سالانه آن از مرز ۵ میلیارد دلار عبور کند.

شرکت سازنده اعلام کرد این دارو برای بیماران مبتلا به NASH با فیبروز کبدی پیشرفته تا مرحله ۲ یا ۳ تایید شده است.

لورن استیل، مدیرعامل بنیاد حمایت از بیماران کبدی آمریکا، این تاییدیه را یک لحظه تاریخی پس از یک دهه تلاش‌های ناکام برای یافتن درمان بیماری NASH توصیف کرد.

بیماری NASH که با چاقی، دیابت، اختلالات تیروییدی و چربی خون ارتباط دارد، از آسیب کبدی ناشی از رسوب چربی در سلول‌های آن سرچشمه می‌گیرد.

علائم این بیماری در ابتدا کم‌رنگ هستند اما می‌تواند در صورت پیشرفت، به سیروز و نارسایی کبدی بیانجامد.

تاییدیه اخیر سازمان غذا و دارو برای نخستین بار یک روزنه امید را برای میلیون‌ها بیماری که تاکنون هیچ گزینه درمانی نداشته‌اند، گشوده است.

دیگر خبرها

  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • تولید داروی آلزایمر با هوش مصنوعی و باکتری
  • پروبیوتیک گیاهی جایگزین قارچ‌کش شیمیایی شد
  • تولید کودهای قارچ کش ایرانی، دستاورد متخصصان حوزه کشاورزی
  • بی‌نیازی از مصرف هزاران تن قارچ‌کش شیمیایی با پروبیوتیک گیاهی
  • حضور ۱۶ شرکت دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا
  • بی‌نیازی صنعت کشاورزی از مصرف هزاران تُن قارچ‌کُش شیمیایی با پروبیوتیک گیاهی