Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:44:37 GMT

نماینده مجلس: موانع بخشنامه‌ای تولید برطرف شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۸۵۴۳

نماینده مجلس: موانع بخشنامه‌ای تولید برطرف شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: رفع موانع و پشتیبانی از تولید به عنوان شعار سال باید مورد تاکید بیشتر قرار گیرد، اما بخشنامه های اداری و گمرکات ۲ عامل مانع تولید در آذربایجان شرقی هستند.

وی با انتقاد از عملکرد گمرک سهلان تبریز گفت: ماشین آلات خطوط تولید در گمرکات کشور معطل می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به وحدت و همدلی قوا در رفع موانع تولید، اظهار کرد: قوه قضاییه از تولید حمایت می کند، اما برخی تصمیمات غلط تعزیرات مشکل ایجاد کرده که باید فکری به این موضوع بکنیم.
حجت الاسلام تاج الدینی همچنین یادآور شد: مجلس در کنار دولت و قوه قضاییه حامی تولید است.

۸۰ درصد مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری داخل کشور از خودتحریمی است

معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در این مراسم گفت: سربازان اقتصادی کشور تولید کنندگان هستند و همان طور که در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام، سربازان خط مقدم بودند، اکنون نیز سربازان اقتصادی،یعنی تولید کنندگان در خط مقدم دفاع از اقتصاد و استقلال کشور تلاش می‌کنند.
سعید عمرانی اظهار کرد: ۸۰ درصد مشکلات تولید و سرمایه‌گذاری در داخل کشور قابل رفع است؛ ما گرفتار خودتحریمی هستیم و با رفع این مشکل بسیاری از گره های اقتصادی گشوده می شود.

وی خاطر نشان کرد: یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد منابع دنیا در ایران قرار دارد؛ بر این اساس باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی برای توسعه، پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کنیم.

برای حفظ پیوند برادری بین ایران و ترکیه تلاش بیشتری خواهیم کرد

نماینده اتاق بازرگانی شهر دنیزلی ترکیه نیز در این مراسم گفت در هفته گذشته که مراسم افتتاح شعبه خانه صنعت معدن و تجارت ایران را در استانبول برگزار کردیم، برای رونق ارتباطات تجاری و بازرگانی با ایران تلاش خواهیم کرد.

بصری کاونگ اظهار کرد: برای حفظ پیوند برادری بین ایران و ترکیه تلاش بیشتری خواهیم کرد.

امسال ۳۲۰ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در استان ما بیش ازچهار هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی دارای مجوز هستند؛ از این تعداد چهار هزار و ۱۹۰ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۲۷ هزار و ۹۵۰ نفر در حال فعالیت هستند که صنایع غذایی، آشامیدنی، چرم، صنعت، کانی، معدن، زمینه فعالیت آنها است.

غلامعلی راستی اظهار کرد: در هشت ماه امسال ۳۲۰ واحد صنعتی جدید با سه هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای چهار هزار و ۹۰۲ نفر راه اندازی شده است که رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه رتبه معدنی آذربایجان شرقی با ۸.۲ میلیارد تن ذخیره معدنی در کشور اول است، افزود: ۷۳۸ معدن در استان وجود دارد که بیش از ۵ میلیارد تن آن مربوط به معدن نفیلین سینیت سراب است.
وی ادامه داد: ۲۰ درصد ظرفیت معدنی مس ایران و یک درصد مس جهان در آذربایجان شرقی وجود دارد.

دفتر توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران در استانبول راه اندازی شد
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از راه‌اندازی دفتر توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با مدیریت خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در شهر استانبول ترکیه خبر داد.

باقری افزود: این دفتر هفته گذشته در استانبول افتتاح و در مراسم امروز به صورت سمبولیک رونمایی شد.

حمایت نیاز  بخش تولید و کارآفرینی آذربایجان شرقی
رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این مراسم گفت: بخش خصوصی آذربایجان شرقی در جنگ اقتصادی و تحریم کار بزرگی کرد.

یونس ژائله اظهار کرد: با تلاش بخش خصوصی در هفت ماه امسال از ۵۴ درصد رشد صادراتی در آذربایجان شرقی برخوردار شدیم، اما بخش صنعت و تولید استان باید از حمایت و پشتوانه بیشتر برخوردار باشد.

وی افزود: پشتیبانی بانک ها یکی از مهم ترین حمایت هاست، اما تاکنون در آذربایجان‌شرقی منابع ذخیره شده به خصوص منابع بانک های خصوصی در خارج از استان می شود.

ژائله ادامه داد: البته از ماه جاری قرار شده ۷۰ درصد این منابع در آذربایجان شرقی هزینه شود که می تواند این منابع به بخش تولید بازگردد.

وی یادآور شد: بهبود فضای کسب و کار یکی از زمینه های لازم برای ارتقاست، اما استعلاماتی که از ۲۲۰ واحد صنعتی و تجاری آذربایجان شرقی انجام شده، نگران‌کننده‌ است.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی و دولتی باید در یک جهت و راستا حرکت کنند، چون در یک سنگر قرار دارند و با جذب سرمایه گذار در استان این هم راستایی باید ثمر دهد؛ مسئولان باید حمایت مناسبی از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: رابطه خوب با صنعتگران و کارآفرینان در آذربایجان شرقی لازم است تا در جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم موفق باشیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تولید داخلی روز صنعت و معدن همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تولید داخلی روز صنعت و معدن آذربایجان شرقی تولید داخلی روز صنعت و معدن همایش نیز در این مراسم گفت آذربایجان شرقی معدن و تجارت واحد صنعتی راه اندازی خانه صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد دانش‌بنیان در طول یک دهه اخیر، گفت: به اندازه‌ای که در این زمینه مطالبه‌گری شده، دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند به این موضوع جامه عمل بپوشانند و با وجود اقدامات انجام‌شده، سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور رقم قابل توجهی نیست و جای کار فراوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه جهش تولید هیچ تردیدی نیست، افزود: باور قلبی ما این است که تکیه بر دانش روز و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید است و اگر قرار است اتفاقی در این زمینه بیفتد در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که پایه مردمی دارند، به منصه ظهور می‌رسد.

رحمتی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان امسال باید خودی نشان دهند، گفت: بعد از گذشت یک دهه فرازونشیب، افکار عمومی و بخش تولید آماده ثمردهی فعالیت‌های دانش‌بنیان هستند و امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه ما به این شرکت‌ها، نگاه حل مسأله است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خیلی از مسائل و مشکلات ما را حل کنند و با وجود این شرکت‌ها، هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و ظرفیت‌های بالای آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری، گفت: در حال حاضر استان از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه پنجم کشور را دارد و امسال باید به رتبه سوم برسیم که با وجود ظرفیت‌های استان، هدف دور از انتظاری نیست.

رحمتی با تاکید بر اینکه همه صنایع باید در مسیر زنجیره‌های ارزش توسعه یابند، گفت: این امر حتماً نیازمند شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه به دنبال یک اقتصاد دانش‌بنیان هستیم که نتیجه آن جهش تولید باشد، افزود: آن‌چه در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان انتظار داریم کمک به کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت و رقابت‌پذیر کردن محصولات تولیدی است.

رحمتی تصریح کرد: این موضوع فقط منحصر به بخش صنعت و تولید نیست و همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی باید از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق و قدردانی از نیروهای مسلح کشورمان، گفت: امروز دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام از طریق فشار اقتصادی با شیوه‌های مختلف است که راه مقابله با این هجمه‌ها، اعتماد به جوانان، اقتصاد مقاومتی، استفاده از دانش روز و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: کشور ما در صنایع دفاعی به آخرین فناوری‌های روز دست یافته و در سایر بخش‌ها هم می‌تواند به برکت شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت‌های دولت و با همت مجاهدان اقتصادی، حماسه‌آفرینی کند.

رحمتی گفت: دشمنان در کنار فشار اقتصادی، با جنگ روانی و دروغ‌پردازی در فضای مجازی به دنبال مسموم کردن افکار عمومی هستند که مقابله با این توطئه‌ها نیز جز با جهاد تبیین و بیان دستاوردها و افتخارات کشور امکان‌پذیر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد خدمات و تسهیلات دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خواستار تدوین دستورالعملی جامع در این زمینه برای ارائه به صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دبیرخانه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان شد.

وی با اشاره به مصوبه هیأت دولت مبنی بر اختصاص حداقل ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و ۲۰ درصد از منابع مصوب جز ۲ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه به طرح‌های تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری با تشخیص و تصویب شورای برنامه‌ریزی استان، گفت: این مصوبه منابع خوبی در اختیار استان قرار می‌دهد و امسال از این محل هم می‌توانیم حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

کد خبر 6080405

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است