Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:18:36 GMT

دوره‌های قرآن و عترت در مساجد قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۸۶۱۷

دوره‌های قرآن و عترت در مساجد قم برگزار می‌شود

گروه استان‌ها ـ رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه (س)‌ از اجرای طرح چلچراغ با هدف ارائه آموزش‌های قرآن و عترت به عموم مردم در مساجد استان قم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مشرف از برگزاری نشست مشترک مدیران قرآنی مسجد مقدس جمکران، دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی مساجد با حضور قاریان و اساتید مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت به منظور هماهنگی برای اجرای مجدد طرح چلچراغ در مساجد استان قم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت افزود: طرح چلچراغ، طرحی است که در قالب آن قاریان و اساتید مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر آموزش های قرآنی را در سطح مساجد استان قم برای عموم مردم به صورت جلسات قرآنی هفتگی ارائه می‌دهند، تا مردم در قالب این جلسات قرآنی با معارف قرآن و عترت آشنا شوند.

وی تصریح کرد: این جلسات قرآنی به صورت هفتگی با حضور قاریان و اساتید مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر در مساجد سطح شهر قم برگزار می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا: رمز سعادت جوامع بشری بازگشت به تعالیم قرآنی استثبت‌نام سی و سومین دوره مسابقات میقات القرآن آغاز شدامام جمعه قزوین: ترویج سبک زندگی اسلامی بدون نگاه به قرآن ممکن نیست

رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت از همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این طرح خبرداد و گفت: این طرح با محوریت قاریان و استادان مرکز قرآن و حدیث در مساجد و با هم افزایی نهادهای قرآنی برگزار می‌شود.

مشرف همچنین از اجرای طرح« من قرآن را دوست دارم» در اعتاب مقدس ایران اسلامی یاد کرد و افزود: قاریان و استادان قرآنی در قالب طرح چلچراغ می‌توانند عموم مردم را با طرح « من قرآن را دوست دارم» آشنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآن و عترت در مساجد از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح چلچراغ در مساجد استان قم است.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس مساجد استان قم قرآن و عترت طرح چلچراغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محفل امام حسنی ها» سبب طراوات و نشاط دل ها شد

حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هیأت مذهبی به عنوان تشکل مردمی و مذهبی در صف اول فرامین رهبری قرار دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: هیأت‌های مذهبی مدیریت فرهنگی جامعه را برعهده را دارند و براساس منویات امامین انقلاب برای رسیدن به قله در کنار مردم و همراه مردم در حال پیشرفت هستند.

وی بیان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مانورهایی همانند محفل بزرگ قرآنی «امام حسنی ها» در زمینه مسائل فرهنگی هستیم.

فاطمیان افزود: این برنامه‌ها با زمینه قرآنی که پایه و اساس فرهنگ دینی ما است و منتسب به اهل بیت علیهم السلام است باید مورد توجه قرار گیرد و اجتماعات قرآنی به نوعی خط بطلان کشیدن بر تفکرات انحرافی و تبلیغات سو دشمنان مبنی بر فاصله گرفتن جامعه از معنویات است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: در محفل امام حسنی‌ها در تربت حیدریه که با حضور پرشور مردم برگزار شد تعدادی از قاریان برتر قرآن کریم از جمله استاد شحات احمد از کشور مصر و استاد شاکرنژاد از قاریان بین المللی قرآن تلاوت کردند.

کد خبر 6064268

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی ها» سبب طراوات و نشاط دل ها شد
  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • «محفل امام حسنی‌ها» طرحی نو در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد