Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:29:43 GMT

سند فرهنگی در تراز نظام جمهوری اسلامی تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۹۱۴۴

سند فرهنگی در تراز نظام جمهوری اسلامی تدوین شود

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین و تنظیم شود.  

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد، جمعه ۱۲ آذرماه در آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از صنعت چاپ و تلاشگران این عرصه حمایت می‌شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختارها، سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی متعددی به عنوان متولی فرهنگ عمومی کشور ایجاد شدند که تاکنون نیز تداوم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مطرح کرد: از وزیر فرهنگ تقاضا می‌شود با توجه به موقعیتی که تحت عنوان ایجاد تفکر انقلابی در همه عرصه و ساختارها به پیروی از مقام معظم رهبری فراهم شده، سازوکاری در نظر بگیرد تا یک سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین و تنظیم شود.  

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: سند فرهنگی به گونه‌ای تنظیم و تدوین گردد که وظایف و تکالیف متولیان دستگاه در آن به‌طور دقیق مشخص باشد، همچنین با تدوین سند فرهنگی می‌توان از موازی‌کاری‌ها و اقدامات ناهماهنگ جلوگیری کرد.

استاندار همدان بیان کرد: مسئولان استان باید اقدامات و فعالیت‌هایی در شأن و بزرگیِ مقام استان همدان است را انجام دهند، علاوه بر این تمام عرصه‌ها ازجمله عرصه فرهنگی و در ساختار فرهنگی صنعت چاپ و چاپخانه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیش از یک قرن از سابقه فعالیت چاپ و چاپخانه و ورود آن به عرصه‌های مختلف در ایران می‌گذرد، گفت: تا پیش از صنعت چاپ، سرعت انتقال علم و دانش در ایران به کندی صورت گرفت که با پس از صنعت چاپ قابل مقایسه نیست.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم این صنعت در استان دچار تعرض قرار گیرد و یا به دلیل مشکلات دستخوش تحول شود، افزود: بنا بر سیاست‌های دولت سیزدهم و با توجه مشکلات عرصه صنعت چاپ، از این صنعت و تلاش‌گران عرصه چاپ در استان حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالان عرصه صنعت چاپ و نشر، این عرصه را پویا و زنده نگاه دارند، ادامه داد: افرادی که می‌خواهند در زمینه صنعت چاپ نقش ایفا کنند، با هماهنگی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت، در زمین‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌ها در استان در نظر گرفته شده، اقدام کنند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنعت چاپ سند فرهنگی سند فرهنگی صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری : عملیات " وعده صادق " تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به جامعه جهانی نشان داد

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی به فرمانده کل ارتش عملیات «وعده صادق» را مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.   سرلشکرمحمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش عملیات «وعده صادق» را مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت که انتظار میرود برای پیشگیری از هرگونه ماجراجویی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بر افزایش توانمندی‌های دفاعی و استمرار آمادگی‌ها بیش از پیش مراقبت و اقدام نمایید.   متن پیام سرلشکر باقری خطاب به امیر سرلشکرموسوی   فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:   ۲۹ فروردین ماه یادآور جانفشانی و مجاهدت‌های سترگ غیور مردان پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرصت شکوهمند برای نمایش حماسه‌آفرینی‌های فراموش نشدنی نیروی زمینی قهرمان در دفاع از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور برابر دشمنان ایران اسلامی را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده بزرگ آجا تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.   امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بصیرت و درک عمیق از ضرورت‌های زمانه و پاسخ به ماموریت‌ها و انتظارات فراروی آن در حوزه بازدارندگی و قدرت افزایی دفاعی با هوشمندی، فراست و درایت مثال زدنی در عرصه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، پدافند و جنگ الکترونیک جایگاه خود را در تراز یک ارتش کارآمد، روزآمد و قدرتمند تحکیم و تثبیت نموده است. مصداق این آمادگی‌ها در همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات تاریخی و غرورانگیز "وعده صادق" برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جامعه جهانی نشان داد؛ از این رو انتظار میرود برای پیشگیری از هرگونه ماجراجویی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بر افزایش توانمندی‌های دفاعی و استمرار آمادگی‌ها بیش از پیش مراقبت و اقدام نمایید.   اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه سازی‌ها و فداکاری‌های جانبازان و رزمندگان غیور و سرافراز آجا، دوام توفیقات جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان مؤمن و خدوم آن سازمان باصلابت و ولایتمدار در میدان‌های مختلف دفاع از کیان و اقتدار ایران عزیز و خدمت به مردم شریف این سرزمین را از پیشگاه خداوند قادر متعال آرزومندم.   سرلشکر پاسدار محمد باقری فروردین ماه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • ایمانی پور: سیاستگذاری در عرصه دیپلماسی فرهنگی ناظر به میدان و واقع بینانه خواهد بود.
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • سرلشکر باقری: تراز جدیدی از اقتدار نیرو‌های مسلح به جهان نشان داده شد
  • سرلشکر باقری : عملیات " وعده صادق " تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به جامعه جهانی نشان داد